Grzałka silnika [TC4EE1]
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 08 lis 2015, 23:18
- Imię: Piotr
- Auto: AF
- Silnik: TC4EE1
- Województwo: śląskie
Grzałka silnika [TC4EE1]
Witam,
orientuje się ktoś jak wyglądałaby sytuacja z montażem grzałki silnika na 230V ?
Jakie koszta jaki montaż? Czy tylko na dedykowanych częściach czy zrobiłbym coś samemu chałupniczo?
Czy ktoś ma w ogóle jakieś doświadczenia z czymś takim?
orientuje się ktoś jak wyglądałaby sytuacja z montażem grzałki silnika na 230V ?
Jakie koszta jaki montaż? Czy tylko na dedykowanych częściach czy zrobiłbym coś samemu chałupniczo?
Czy ktoś ma w ogóle jakieś doświadczenia z czymś takim?
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 20:24 przez mleczny87, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 08 lis 2015, 23:18
- Imię: Piotr
- Auto: AF
- Silnik: TC4EE1
- Województwo: śląskie
Generalnie chce zamontować grzałkę w układ chłodzenia, taki najprostszy, tylko nie wiem gdzie mógłbym się wbić w mały obieg, czy znajdę kawałek węża gumowego czy są grzałki które montuje się w miejsce broku. Takie informacje mnie interesują a nie Webasto, nie zależy mi na wnętrzu pojazdu.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
sadze ze odpowiedzi na swoje problemy znajdziesz tu [External Link Removed for Guests] lub [External Link Removed for Guests] w przypadku grzałki el nie zapomnij o malym agregacie w bagażniku bo jak wyjedziesz i postoi kilka h na mrozie to możesz nie mieć gdzie się podlaczyc i takie rozwiązanie jest o kant tylka .jako rozwiązanie zastepcze możesz wrzucić solidny bęben ze 100m przedluzaczem .. popieram kol wyżej odnośnie webasto .problem należy rozwiazac kompleksowo a nie tylko dla własnego garażu czy domku .możesz jeszcze zainteresować się podgrzewaczem który był stosowany w armi w poj od których wymagana była stala gotowość w każdych warunkach tylko ze zajmie ci pol bagażnika bo w komorze silnika go nie zmieścisz oraz solidne akumulatory ponieważ chodzily na 24V.
może jeszcze gdzies trafisz na nagrzewnice z b.starego jelcza . była wielkości butelki od wina i spalala 100ml benzyny na h .
widziałem cos takiego w maluchu . palil od kopa przy -30 .produkcja DDR lub ruska nagrzewnice 0.30 z jakiejś starej ziguli czy lady z Syberii ale ta brala .0,5l benzyny na h .
może jeszcze gdzies trafisz na nagrzewnice z b.starego jelcza . była wielkości butelki od wina i spalala 100ml benzyny na h .
widziałem cos takiego w maluchu . palil od kopa przy -30 .produkcja DDR lub ruska nagrzewnice 0.30 z jakiejś starej ziguli czy lady z Syberii ale ta brala .0,5l benzyny na h .
Ostatnio zmieniony 10 sty 2017, 8:18 przez marian paszek, łącznie zmieniany 8 razy.
marpas 1954
- Marcin44
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 sie 2014, 0:28
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F
- Silnik: 17YD
- Województwo: pomorskie
Grzałki elektryczne do silników produkuje od lat norweska firma DEFA
[External Link Removed for Guests]
mozesz kupic w intercars albo poszukac na allegro.
Proste w montażu. Zdejmujesz wskazaną w instrukcji zaślepkę u dołu bloku silnika i wbijasz tam grzałkę.
[External Link Removed for Guests]
mozesz kupic w intercars albo poszukac na allegro.
Proste w montażu. Zdejmujesz wskazaną w instrukcji zaślepkę u dołu bloku silnika i wbijasz tam grzałkę.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
.marian paszek pisze:QR_BBPOST może jeszcze gdzies trafisz na nagrzewnice z b.starego jelcza . była wielkości butelki od wina i spalala 100ml benzyny na h . widziałem cos takiego w maluchu . palil od kopa przy -30 .
Tez widziałem takie rozwiązanie w maluchu z lat 80 ubiegłego stulecia ..Nagrzewnice były montowane w starych jelczach pod fotelem kierowcy i miały kierownice nadmuchu na silnik lub kabinę tylko ich srednica była bardziej zblizona do flaszki 1/2 l niż flaszki od wina .Nagrzewnica 030 z ruskich poj zajmie zbyt dużo m-sca w bagażniku i była by bardziej przydatna ale powstanie problem z dostarczeniem gorącego powietrza do silnika .Ponadto 030 ma pobór paliwa na poziomie 1,3-5Lna m/h ale za to ma wyższą temp gorącego powietrza !!!!!
Ostatnio zmieniony 03 maja 2018, 13:40 przez marian paszek, łącznie zmieniany 3 razy.
marpas 1954
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
- Imię: Włodek
- Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
- Silnik: Z17DTL,X16SZR
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 8 razy
Najpierw trzeba przyjąć cel nagrzewnicy.Łatwiejszy rozruch.Ciepło w kabinie czy łącznie.Jeżeli rozruch to jeśli mamy dostęp do 230V to jest ok.(miałem z pompką) bo duże mrozy zwykle rano.Grzałka w bloku wymaga dużo czasu aby nagrzał się korpus silnika bo najpierw podgrzewa olej.Jak nie nagrzeje to rozruch jest "zimny" tylko szybciej zacznie grzać jak pójdzie smarowanie.Webasto (lub podobne)ale to znaczne koszty instalacji i eksploatacji.