wymiana alternatora
- damian398
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 22:43
- Auto: Astra F
- Województwo: dolnośląskie
wymiana alternatora
witam.
Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora. Gdzie jaki kolor kabla ? Opel Astra F silnik 1.7 TD.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
stary alternator był inny dla tego mam problem z podłączeniem.
Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora. Gdzie jaki kolor kabla ? Opel Astra F silnik 1.7 TD.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
stary alternator był inny dla tego mam problem z podłączeniem.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2017, 22:48 przez damian398, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
czerwony do sruby oznaczonej B+czyli +aku
nieb-bialy do D+ czyli do zarowki lkontrolki ladowania
zielony do W (to jest do obrotomierza .)
brązowy do masy czyli -aku
jaki by nie był to oznaczenia biegunow sa zawsze jednakowe . roznica jest taka ze kabelek zielony w silnikach benzynowych nie wystepuje przy okablowaniu altka .
nieb-bialy do D+ czyli do zarowki lkontrolki ladowania
zielony do W (to jest do obrotomierza .)
brązowy do masy czyli -aku
jaki by nie był to oznaczenia biegunow sa zawsze jednakowe . roznica jest taka ze kabelek zielony w silnikach benzynowych nie wystepuje przy okablowaniu altka .
marpas 1954
- damian398
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 22:43
- Auto: Astra F
- Województwo: dolnośląskie
na wcześniejszym alternatorze czerwony i brązowy był połączone na jednej śrubie tylko że nie ma na niej oznaczenia. Więc teraz chyba tez powinny być razem złączone ?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
w instalacji obowiazuje pewny porządek .czerwony jest zarezerwowany jako +przed stacyjka czarny to +po stacyjce a brązowy masa . jeżeli brązowy był polaczony z czerwonym to należy sprawdzić przy rozruszniku czy sa tam również polaczone lub sprawdzić czy ten brązowy nie został pociagniety do +aku .to by swiadczylo ze były duże spadki napięcia i jakiś nierozgarnięty ten kabel dolozyl aby poprawić ladowanie .prawdopodobnie nie zastanawial się jak namieszal . . na schemacie masz kolorystykę taka jak opisałem.miernik i sprawdz gdzie ten kabel idzie tylko na czas pomiaru nie lacz go z czerwonym .podczas pomiaru odlacz + od aku i pomiar wykonuj na klemie . jeżeli będzie przejście do + klemy to możesz czerwony z brązowym polaczyc razem .druga metoda to nie odlaczac +klemy i sprawdzić czy na obu kablach jest takie samo napiecie przy altku względem -aku lub masy silnika .na 1szym zdjęciu masz zacisk W na wsowke a na inst zielony kabel jest na oczko .to tez nie będzie pasować .nie masz miernika to daj do elektryka .podlaczy ci w pare min .
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2017, 6:51 przez marian paszek, łącznie zmieniany 4 razy.
marpas 1954
- damian398
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 22:43
- Auto: Astra F
- Województwo: dolnośląskie
- KonradII
- Posty: 248
- Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
- Imię: Konrad
- Auto: Astra F
- Silnik: 1,7 tds
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Koło
- Wdzięczny: 1 raz
Witam mam następujący problem
Z mojego alternatora cieknie olej. Mój mechaniker mówi że jakiś zimering poszedł w tym alternatorze, wymienił go i nadal cieknie, alternator od spodu jest ubrudzony olejem. Mechanik mówi że jest podebrane na wałku, szkoda mi tego altenatora bo jest dobry. Pytania są 2.
Czy muszę go wymienić?
Co można zrobić?
Z mojego alternatora cieknie olej. Mój mechaniker mówi że jakiś zimering poszedł w tym alternatorze, wymienił go i nadal cieknie, alternator od spodu jest ubrudzony olejem. Mechanik mówi że jest podebrane na wałku, szkoda mi tego altenatora bo jest dobry. Pytania są 2.
Czy muszę go wymienić?
Co można zrobić?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
mech powinien rozebrać i doradzić -wymiana czy naprawa .wsio jest kwestia ceny . może się okazac ze naprawa będzie drozsza od wymiany .jakiś czas temu daliśmy skode kumpla do elektryka . rozebral altka i zadzwonil ze wsio się wysypalo . naprawę wycenil na ok 260 zl ale zaproponowal uzywke z gwarancja rozruchowa za 60 zl +50 robocizna . .altek biega do dziś .
marpas 1954
- KonradII
- Posty: 248
- Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
- Imię: Konrad
- Auto: Astra F
- Silnik: 1,7 tds
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Koło
- Wdzięczny: 1 raz
dobra, drugie pytanie.
Obecnie jeżdżę astrą która jest z 1997 r. Ma ona alternator z wtyczką 2- pinową. (tak to się chyba nazywa, 2 bolczyki tam są).Mam też alternator z astry z 1994 , dobry, który ma wtyczkę 4 pinową. Podobno nie można tego założyć w miejsce alternatora z wtyczką 2 pinową. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy to prawda? czy idzie ten alternator jakoś przerobić
Obecnie jeżdżę astrą która jest z 1997 r. Ma ona alternator z wtyczką 2- pinową. (tak to się chyba nazywa, 2 bolczyki tam są).Mam też alternator z astry z 1994 , dobry, który ma wtyczkę 4 pinową. Podobno nie można tego założyć w miejsce alternatora z wtyczką 2 pinową. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy to prawda? czy idzie ten alternator jakoś przerobić
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
kol . wpisz gogle -wymiana alternatora 4pinowego na 2pinowy . zajelo mi 5sek . masz wszelkie dane co i jak
marpas 1954
- KonradII
- Posty: 248
- Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
- Imię: Konrad
- Auto: Astra F
- Silnik: 1,7 tds
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Koło
- Wdzięczny: 1 raz
Nie do końca tak jest, to byłaby wymiana alternatora 2 pinowego na 4 pinowy, ponieważ 2 pinowy jest teraz a 4 pinowy czeka w garażu. I to raczej nie jest tkie proste, ale mimo wszystko dziękuję za pomoc.