Astra F1,7 tds

Awatar użytkownika
KonradII

Astro-maniak
Posty: 248
Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
Imię: Konrad
Auto: Astra F
Silnik: 1,7 tds
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koło
Wdzięczny: 1 raz

Astra F1,7 tds

#1

Nieprzeczytany post autor: KonradII »

Witam wszystkich
będę przekładał silnik w mojej perełce (mój zaprzyjaźniony mechanik) i miałbym kilka pytań.Silnik jest na wierzchu będzie ściągana z niego głowica i teraz moje pytanka.
Czy istnieją jakieś części żeby ten silnik nabrał lepszej mocy? Np jakieś lżejsze kolo zamachowe, sportowy wałek rozrządu czy kute tłoki.
Nie krytykujcie mnie tak bardzo za tego posta
bardzo lubię swoje auto.każda podpowiedź mile widziana

Usunięty użytkownik 861235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Chcesz mieć sprawne ISUZU, nie ruszaj głowicy ;)
Tylko na pompie możesz śrubą od dawki bezwzględnej ciutek podkręcić jak jest plomba.
Turbo żeby sprawne i nic więcej nie zrobi.

Naczy zrobi tylko komory wirowe mogą się stopić.
Silnik na pośrednim wtrysku, słaby do dłubania.
Zawory zobacz czy nie podparte.
Intercooler czy nie zasyfion.
Wtryskiwacze wykręcić i przetestować.

Gra nie warta świeczki według mnie.
Zdrowy wyprzedza x16szr od średnich obrotów, ogólnie lubi wyższe obroty jak na diesla.

Awatar użytkownika
KonradII

Astro-maniak
Posty: 248
Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
Imię: Konrad
Auto: Astra F
Silnik: 1,7 tds
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koło
Wdzięczny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: KonradII »

Dobrze, dzięki za podpowiedź
myślałem że da się troszkę go wzmocnić, no szkoda
może wizualnie coś nie coś poprawie

Usunięty użytkownik 861235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

No i tam skoro masz smak na moc, to już nie jest duży koszt, na hamowanie podjechać.

Seria to 82 konie, momentu nie pamiętam.

Silnik bardzo dobry, bardzo trwały.
Jak nie ma mocy/siły to tylko 4 rzeczy są do sprawdzenia.
Kompresja, pompa, turbina i wtryski.
Układ korbowo tłokowy to trzeba kompresję zmierzyć.
Głowica też krzuni kompresję.
Zawory czy nie podparte, regulacja chyba co 40 000
Oczywiście nikt tego nie robi bo płytki.
Jak kompresja coś nie teges, zawory zobaczyć i ponownie zmierzyć.
Jak kompresja git zostaje pompa/wtryski/turbo.
Tylko tyle i aż tyle.

Wtryskiwacze naprawisz i turbo też.
Najgorsza pompa, tanio wyrwać używkę i tylko do zakładu dać na test czy dobra.
Problem już chyba z częściami do pompy.
Astra F z Isuzu na pośrednim wtrysku nigdy nie była oferowana na naszym rynku.
Tylko DTL był.
Nie wiem jak z Vectrą B i Corsą B.
Generalnie jest mało części do tego.
Do Corsy B 2000 rok z 1.7D linki gazu znaleźć nie mogłem.
Nie mówiąc o rolce prowadzącej do sprężarki klimatyzacji gdzie jest pasek klinowy.

Takie to było to ISUZU kiedyś.
Problem z niektórymi częściami.

Awatar użytkownika
KonradII

Astro-maniak
Posty: 248
Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
Imię: Konrad
Auto: Astra F
Silnik: 1,7 tds
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koło
Wdzięczny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: KonradII »

No było tak, ale przelatała ponad 400 000 km i jeździ więc należy jej się troszkę remontu

Usunięty użytkownik 861235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Bez nowych śrub od głowicy i dobrego klucza dyno nie podchodź w Dieslu do zwalania głowicy.
To nie benzyniak.
Uszczelka też musi być dobra, nie najtańszy syf.
Planowanie oczywiście.

Jak zrobisz na lipę po roku masz przedmuch, tym bardziej że to turbodiesel.

Przestrzegam
Jest i głośno powiem kuxewski problem z mechanikami którzy potrafią dobrze głowicę w dieslu zrobić, wymienić uszczelkę...

Zrobili znajomym w almerze 2.0D, dokładnie po roku się zesrała...
Stare śruby, kiepska uszczelka i klucz chiński.
To recepta na zxebanie roboty.
Najgorsze że to wychodzi po czasie...


No co się stało?
Było dobrze przecież...

Isuzu motor znajdziesz z gruza zjedzonego korozją, osprzęt trup, turbina trup, pompa już zmęczona.
Ale jak kompresja jest i przedmuchu nie ma, nie ruszać głowicy.

No Ja mam takie podejście do tego.
Można zrobić tylko trzeba bardzo się przyłożyć do tematu.

Może przesadzam.
Ale tam.
Ktoś musi.

Awatar użytkownika
KonradII

Astro-maniak
Posty: 248
Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
Imię: Konrad
Auto: Astra F
Silnik: 1,7 tds
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koło
Wdzięczny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: KonradII »

Masz rację ale ktoś już ten silnik zepsuł a wiem że wtryski są dobre, turbinę też zregeneruje bo mam pod nosem regenerację,
w drugim silniku założona została uszczelka bez planowania, nie jest tak miło jak by się chciało. auto jeździ ale to nie to co było wcześniej. A oryginał uszczelka, kosztuje 320 zł bo to metalowa uszczelka. Ale silnik jest dobry
ktoś fajnie go zaprojektowal

ODPOWIEDZ