Listwy dachowe - jak zdemontować?
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 13 sty 2008, 10:38
- Imię: nie mam
- Auto: Saab 9-3
- Silnik: B234R
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Opole
Listwy dachowe - jak zdemontować?
Mam Astrę Sedan po lificie (link do wątku w sygnaturce). Akurat zrobiło się cieplej, więc chcę dokładnie wyczyścić wszystkie zakamarki. Pod listwami dachowymi zagnieździło mi się trochę zielonego syfu. Da się je jakoś zdjąć bez rozbebeszania połowy samochodu?
- Darian
- Posty: 3156
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST OPC Line`11
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GWE - Rumia
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
Najprościej by było pojechać na samoobsługową myjkę i pod dużym ciśnieniem wypłukać... myślę że powinno spokojnie dać się usunąć...
A co do chęci zdjęcia listew dachowych to wiem że można je ściągnąć poprzez przesuwanie w kierunku przodu auta. Musisz jedynie uważać aby przy ściąganiu listwy nie załamały się, ponieważ są dosyć "miękkie" a do przesuwania trzeba jednak użyć trochę siły...
Pozdrawiam
A co do chęci zdjęcia listew dachowych to wiem że można je ściągnąć poprzez przesuwanie w kierunku przodu auta. Musisz jedynie uważać aby przy ściąganiu listwy nie załamały się, ponieważ są dosyć "miękkie" a do przesuwania trzeba jednak użyć trochę siły...
Pozdrawiam
Moje autko => Szara Eminencja
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 13 sty 2008, 10:38
- Imię: nie mam
- Auto: Saab 9-3
- Silnik: B234R
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Opole
Żeby dobrze to wyczyścić, muszę tam wjechać pędzlem. Tego akurat mi się nie uda zrobić bez zdjęcia listw, a chciałbym przy okazji zerknąć w jakim stanie jest blacha.
A jakaś dokładniejsza rada jak zdjąć tę listwę? Narzędzia jakieś są potrzebne, tudzież konieczne przyciskanie lub pociąganie w konkretnych miejscach itp?
A jakaś dokładniejsza rada jak zdjąć tę listwę? Narzędzia jakieś są potrzebne, tudzież konieczne przyciskanie lub pociąganie w konkretnych miejscach itp?
- Darian
- Posty: 3156
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST OPC Line`11
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GWE - Rumia
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
Podam Ci linka gdzie znajdziesz więcej informacji na ten temat...
[External Link Removed for Guests]
Ja tego nigdy nie robiłem ale wiem że jest zalecana ostrożność przy ściąganiu tych listew aby ich nie pogiąć...
Siły trzeba trochę użyć aby je przeciągnąć czy jak kto woli przesunąć wzdłuż dachu w kierunku przodu auta. Samemu może to się gorzej robić ale nie jest to nie możliwe...
Pozdrawiam
[External Link Removed for Guests]
Ja tego nigdy nie robiłem ale wiem że jest zalecana ostrożność przy ściąganiu tych listew aby ich nie pogiąć...
Siły trzeba trochę użyć aby je przeciągnąć czy jak kto woli przesunąć wzdłuż dachu w kierunku przodu auta. Samemu może to się gorzej robić ale nie jest to nie możliwe...
Pozdrawiam
Moje autko => Szara Eminencja
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2008, 11:28
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZR
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
Ja zrobiłem to w taki sposób,że odkręciłem relingi tylko z tyłu i podniosłem je do góry(po prostu wysunąłem tak by śruby były na górze) Wtedy miałem trochę miejsca i w lukę pod listwą włożyłem ostrożnie śrubokręt i podważyłem do góry i się okazało,ze te listwy są wciskane na zatrzaski i można je normalnie podważyć. Później to nawet z boku je ostrożnie podważałem,tylko podkładałem szmatę bo opierałem śrubokręt na lakierze.
Też myślałem cały reling odkręcać ale nie mogłem się dostać do przednich śrub i przypadkiem udało mi się listwę podważyć.
Montaż z powrotem jest prosty i banalny. Po prostu kładziesz listwę na swoje miejsce i wciskasz i ona wskakuje na swoje miejsce(słychać jak zatrzaski pstrykają)
Też myślałem cały reling odkręcać ale nie mogłem się dostać do przednich śrub i przypadkiem udało mi się listwę podważyć.
Montaż z powrotem jest prosty i banalny. Po prostu kładziesz listwę na swoje miejsce i wciskasz i ona wskakuje na swoje miejsce(słychać jak zatrzaski pstrykają)
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Tylko on nie ma kombi, a sedan. Tam nie występuję relingi. W kombi sprawa wygląda prościej, tak jak przedmówca napisał relingi odkręcić z tyłu i listy schodzą.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 16 maja 2008, 11:28
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16SZR
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
Ło matko ale dałem,zdjęcie auta mnie zmyliło,pod takim kątem zrobione,że wydało mi się,ze tam relingi są A w opisie jak wół ,że to sedan. Mój błąd
- Bercik7CB
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lis 2014, 12:03
- Imię: Robert
- Auto: eFka C25XE Caravan
- Silnik: C25XE
- Województwo: mazowieckie
witam. potrzebuje wyje... relingi dachowe w AF kombi bo mi cholernie brzeczą, nie wiem czy tam się coś rozkręciło? lata ta środkowa część i zauważyłem na drodze że są wersje kombi bez religów... chcę się swoich pozbyć i zastanawiam się co muszę kupić? napewno listwy dachowe ale czy pod nimi występują jakieś zaślepki w wersji bez? pzdr.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 7:12
- Imię: Wojtek
- Auto: opel astra kombi
- Silnik: 1.6 X16SZR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Świecie
Witam,być może za póżno ale jak zdemontujesz częściowo podsófitkę z tyłu w rogach będziesz miał po dwie śruby po prawej i lewej strony odkręcasz i lekko do góry i gotowe.Nie pozbywaj się relingów nie wiesz kiedy się mogą przydać ,wystarczy jakiś klej albo coś innego i gotowe.U mnie ciekły uszczelniłem i po problemie.Pozdrawiam
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 kwie 2017, 19:34
- Imię: Damian
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie