Żarzy się kontrolka ładowania
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:41
- Imię: Darek
- Auto: Opel Astra F HB 5D GL bez LPG
- Silnik: 1.4i 44kw c14nz
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Mikołajki
Żarzy się kontrolka ładowania
Witam Koledzy.
Zauważyłem dziś u siebie dziwny problem mianowicie "żarzy mi się kontrolka ładowania" gdy mam włączone odbiorniki pewne.
Na odpalonym silniku z wyłączonymi odbiornikami kontrolka gaśnie całkowicie ale jak włączę drogowe to już ją w ciemności widać i jak dodatkowo dołożę dmuchawę bieg 2 i ogrzewanie szyby to już rysunek na kontrolce da się odczytać ( za dnia nie widać tego żarzenia). Nie gaśnie nawet przy zwiekrzeniu obrotów.
Dodam że pozostałe kontrolki oraz wskaźniki działają prawidłowo, samochód odpala nawet po 7 dniowym postoju.
Wstępnie wykonałem takie pomiary napięcia na aku:
spoczynek -12,69V
odpalony bez odbiorników - 14,26V
odpalony z odbiornikami* - 13,25V
* włączone odbiorniki - dmuchawa bieg 2, światła drogowe oraz ogrzewanie szyby tylnej.
Jest to astra f HB 5d z silnikiem c14nz.
Zauważyłem dziś u siebie dziwny problem mianowicie "żarzy mi się kontrolka ładowania" gdy mam włączone odbiorniki pewne.
Na odpalonym silniku z wyłączonymi odbiornikami kontrolka gaśnie całkowicie ale jak włączę drogowe to już ją w ciemności widać i jak dodatkowo dołożę dmuchawę bieg 2 i ogrzewanie szyby to już rysunek na kontrolce da się odczytać ( za dnia nie widać tego żarzenia). Nie gaśnie nawet przy zwiekrzeniu obrotów.
Dodam że pozostałe kontrolki oraz wskaźniki działają prawidłowo, samochód odpala nawet po 7 dniowym postoju.
Wstępnie wykonałem takie pomiary napięcia na aku:
spoczynek -12,69V
odpalony bez odbiorników - 14,26V
odpalony z odbiornikami* - 13,25V
* włączone odbiorniki - dmuchawa bieg 2, światła drogowe oraz ogrzewanie szyby tylnej.
Jest to astra f HB 5d z silnikiem c14nz.
Jeśli piszesz do mnie na GG 926409 przedstaw się, inaczej nie licz na odpowiedź.
Pamiętaj ile mogę to pomogę.
[External Link Removed for Guests] oraz
[External Link Removed for Guests]
Pamiętaj ile mogę to pomogę.
[External Link Removed for Guests] oraz
[External Link Removed for Guests]
- andrzej m
- Posty: 808
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:47
- Imię: Dziadzia Andrzej
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Witam w nowym roku.
Sprawdził bym i dodał masę alternator-silnik i nadwozie.
To tak na początek.
Sprawdził bym i dodał masę alternator-silnik i nadwozie.
To tak na początek.
Dziadzia Andrzej mówi. Jestem jaki jestem.
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
- Imię: Miłosz
- Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
- Silnik: X18XE1...A16XER
- Rocznik: 2014
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: G-D
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Sprawdź naciąg paska od alternatora, jeśli jest dobrze napięty to na 90% masz przebitą diodę w alternatorze. Do zakupu niestety cały mostek diodowy (koszt ok. 80 zł).
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:41
- Imię: Darek
- Auto: Opel Astra F HB 5D GL bez LPG
- Silnik: 1.4i 44kw c14nz
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Mikołajki
Witam w Nowym roku .
Dziś sprawdzę to i dam odpowiedź.
Ps.
Masy są dobre , pasek daje się ugiąć mniej niż 1cm.
Dziś sprawdzę to i dam odpowiedź.
Ps.
Masy są dobre , pasek daje się ugiąć mniej niż 1cm.
Jeśli piszesz do mnie na GG 926409 przedstaw się, inaczej nie licz na odpowiedź.
Pamiętaj ile mogę to pomogę.
[External Link Removed for Guests] oraz
[External Link Removed for Guests]
Pamiętaj ile mogę to pomogę.
[External Link Removed for Guests] oraz
[External Link Removed for Guests]
- andrzej m
- Posty: 808
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:47
- Imię: Dziadzia Andrzej
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Słuchaj. Spotkałem się z podobną sytuacją po naciągnięciu paska.
Był stary kabel masy alternator- silnik i pękł w koszulce. Wymieniliśmy alternator i to samo.
Po sprawdzeniu przejścia przez przewód właśnie było coś nie tak. Okazało się po rozcięciu tego właśnie kabla że kabel był przerwany. Pod wpływem drgań raz łączył raz nie.
Był stary kabel masy alternator- silnik i pękł w koszulce. Wymieniliśmy alternator i to samo.
Po sprawdzeniu przejścia przez przewód właśnie było coś nie tak. Okazało się po rozcięciu tego właśnie kabla że kabel był przerwany. Pod wpływem drgań raz łączył raz nie.
Dziadzia Andrzej mówi. Jestem jaki jestem.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 17 sty 2011, 15:11
- Imię: Kamil
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZR (LPG)2O
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: DW / LPU
Podłączam się pod wątek, mam to samo co deryl1 :/
Zaczyna się żarzyć jak jest większy odbiór prądu: podgrzewane pupy, czy obie wycieraczki + grzanie luster...
deryl1, jak coś napisz co było u Ciebie problemem, a jutro ja sprawdzę masę u Siebie...
Zaczyna się żarzyć jak jest większy odbiór prądu: podgrzewane pupy, czy obie wycieraczki + grzanie luster...
deryl1, jak coś napisz co było u Ciebie problemem, a jutro ja sprawdzę masę u Siebie...
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:41
- Imię: Darek
- Auto: Opel Astra F HB 5D GL bez LPG
- Silnik: 1.4i 44kw c14nz
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Mikołajki
Jak znajdę chwilę czasu to podjadę do magika od elektryki i zobaczymy co powie, jak na razie dziś udało mi się okazjonalnie wpiąć pod kompa w celach kontrolnych i tu fajna niespodzianka mianowicie "nie stwierdzono błędów"
Jak coś więcej będę wiedział dam znać, themarvin jak szybciej rozwiążesz problem swój daj znać.
Jak coś więcej będę wiedział dam znać, themarvin jak szybciej rozwiążesz problem swój daj znać.
Jeśli piszesz do mnie na GG 926409 przedstaw się, inaczej nie licz na odpowiedź.
Pamiętaj ile mogę to pomogę.
[External Link Removed for Guests] oraz
[External Link Removed for Guests]
Pamiętaj ile mogę to pomogę.
[External Link Removed for Guests] oraz
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 17 sty 2011, 15:11
- Imię: Kamil
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZR (LPG)2O
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: DW / LPU
Witam ponownie...
Dziś zajrzałem co tam w okolicach altak piszczy i... mam pytanie:
Gdzie jest połączenie masowe? Domyślam się, że nie ma od tego "kabla", a sama obudowa. ale kilka postów wyżej napisane jest, że powinien być niby przewód.
Z tego co dojrzałem(od góry - nie mam kanału), to jest tylko jeden i to czerwony - więc "+" owy...
Innymi słowy: jak sprawdzić połączenie masowe alternatora z resztą auta?
dzięki!
Dziś zajrzałem co tam w okolicach altak piszczy i... mam pytanie:
Gdzie jest połączenie masowe? Domyślam się, że nie ma od tego "kabla", a sama obudowa. ale kilka postów wyżej napisane jest, że powinien być niby przewód.
Z tego co dojrzałem(od góry - nie mam kanału), to jest tylko jeden i to czerwony - więc "+" owy...
Innymi słowy: jak sprawdzić połączenie masowe alternatora z resztą auta?
dzięki!
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:41
- Imię: Darek
- Auto: Opel Astra F HB 5D GL bez LPG
- Silnik: 1.4i 44kw c14nz
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Mikołajki
U mnie do altka idą dwa kable: czerwony + i sraczkowaty - (minus jest tej samej barwy jak masa na aku).
Jeśli piszesz do mnie na GG 926409 przedstaw się, inaczej nie licz na odpowiedź.
Pamiętaj ile mogę to pomogę.
[External Link Removed for Guests] oraz
[External Link Removed for Guests]
Pamiętaj ile mogę to pomogę.
[External Link Removed for Guests] oraz
[External Link Removed for Guests]
- andrzej m
- Posty: 808
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:47
- Imię: Dziadzia Andrzej
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Co do masy to niby jest połączenie bo alternator jest przykręcony do silnika.
Nie zawsze to starcza więc dajesz kabel ( gruby) od śruby naciągu alternatora do masy silnika.
Jak sprawdzić czy jest przejście masy ???
Miernikiem.
Nie zawsze to starcza więc dajesz kabel ( gruby) od śruby naciągu alternatora do masy silnika.
Jak sprawdzić czy jest przejście masy ???
Miernikiem.
Dziadzia Andrzej mówi. Jestem jaki jestem.