Elektryczne szyby- bezpiecznik
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 05 cze 2012, 0:39
- Imię: Andrzej
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1600 16v
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Świdnica
Elektryczne szyby- bezpiecznik
Witam, chciałem zrobić instalacje elektryczną pod elektryczne przednie szyby. No i za nim do tego przystąpiłem postanowiłęm sprawdzić czy już jakiejś jej części nie ma. Okazało się że w miejscu gdzie znajduje się bezpiecznik elektrycznych szyb znajdują się podpięte kable, brak jest tylko bezpiecznika. Prąd jest w nim cały czas niezależnie od tego w jakiej pozycji jest kluczyk. Teraz moje pytanie brzmi gdzie może biec ten kabel, gdzie go szukać żeby się do niego podpiąć? Oraz czy to przypadkiem nie powinno być tak że prąd pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka ? Przecież jak jest cały czas to podświetlenie również bedzię się palić cały czas.
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
zapoznaj się ze schematem elektrycznych szyb, na zdjęciu to ten środkowy
jak widzisz do instalacji szyb wykorzystane są:
- bezpiecznik F10 (30A) - jest to bezpiecznik wykonawczy i pod nim pracują siłowniki (ma to być stałe +12V)
- bezpiecznik F7 (10A) - bezpiecznik sterujący przekaźnikami wbudowanymi w siłowniki (mowa tu o "poliftowcyh" siłownikach) i ma tu być +12V po stacji
- złącze X6 to złącze w progu kierowcy
- złącze X31/X34 to odpowiednio złącze drzwi kierowcy/pasażera
instalacji możesz mieć 2 rodzaje
- kończy się na złączu X6
- jest pociągnięta aż do złącz w drzwiach kierowcy - ta opcja jest zdecydowanie bardziej pożądana, bo nie trzeba żadnych wiązek dorabiać, tylko w drzwi (obejrzyj jak wyglądają u Ciebie piny w złączu drzwi kierowcy od strony budy, tu masz opis co i jak -> [External Link Removed for Guests]
jak widzisz do instalacji szyb wykorzystane są:
- bezpiecznik F10 (30A) - jest to bezpiecznik wykonawczy i pod nim pracują siłowniki (ma to być stałe +12V)
- bezpiecznik F7 (10A) - bezpiecznik sterujący przekaźnikami wbudowanymi w siłowniki (mowa tu o "poliftowcyh" siłownikach) i ma tu być +12V po stacji
- złącze X6 to złącze w progu kierowcy
- złącze X31/X34 to odpowiednio złącze drzwi kierowcy/pasażera
instalacji możesz mieć 2 rodzaje
- kończy się na złączu X6
- jest pociągnięta aż do złącz w drzwiach kierowcy - ta opcja jest zdecydowanie bardziej pożądana, bo nie trzeba żadnych wiązek dorabiać, tylko w drzwi (obejrzyj jak wyglądają u Ciebie piny w złączu drzwi kierowcy od strony budy, tu masz opis co i jak -> [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 05 cze 2012, 0:39
- Imię: Andrzej
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1600 16v
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Świdnica
o widzisz to już mi bardzo pomogło, jak znajde chwile czasu to zobacze co i jak z tą wiązką.
-- 29 kwi 2013, o 21:13 --
Sprawdziłem dzisiaj tą złącze od strony budy i okazało sie że jest tam 9 kabli i sa to kable od głośników i centralnego zamka, przynajmniej tak by wychodziło ze schematu. Możesz jeszcze mi tylko powiedziec gdzie dokładnie szukać tego złącza X6?
-- 29 kwi 2013, o 21:13 --
Sprawdziłem dzisiaj tą złącze od strony budy i okazało sie że jest tam 9 kabli i sa to kable od głośników i centralnego zamka, przynajmniej tak by wychodziło ze schematu. Możesz jeszcze mi tylko powiedziec gdzie dokładnie szukać tego złącza X6?
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 05 cze 2012, 0:39
- Imię: Andrzej
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1600 16v
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Świdnica
no to tak dzisiaj rozebrałem próg od strony kierowcy i nic tam nie widze, żadnego kabla który wychodziłby ze skrzynki bezpieczników. On jest gdzieś tam schowany czy jak ?
- Darian
- Posty: 3156
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST OPC Line`11
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GWE - Rumia
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
jedrek124 pisze: Możesz jeszcze mi tylko powiedziec gdzie dokładnie szukać tego złącza X6?
Złącze X6 to to za osłoną progu koło nóg kierowcy. na schemacie poniżej to to grube złącze w środku.
[External Link Removed for Guests]
Moje autko => Szara Eminencja
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
jak nie masz instalacji w budzie to kicha bo trzeba miernikiem szukać w złączu odpowiednich pinów, które są pod odpowiednimi bezpiecznikami a nie mają swoich "odpowiedników" po drugiej stronie złącza (z bezpieczników jest ta część złącza na wierzchu, a nie ta montowana do budy na śruby)
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 05 cze 2012, 0:39
- Imię: Andrzej
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1600 16v
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Świdnica
dzisiaj zajrzałem do tej kostki, i po 15 minutowe zabawie z miernikiem udało mi się znaleść kabel odpowiedzialny za napiecie doprowadzane do elektrycznych szyb. Znajduje się on w kostce od strony wewnętrznej, w środkowym rzędzie, 5 licząc od góry. Jest to gruby zółto czerwony kabel.
Dalej nic nie ma także resztę instalacji bedę musiał zrobić sam.
Dalej nic nie ma także resztę instalacji bedę musiał zrobić sam.