Piszczący licznik po malowaniu wskazówek PILNE
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 05 cze 2013, 23:44
- Imię: Michał
- Auto: Astra F Classic
- Silnik: x14nz
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Szczyrk
Piszczący licznik po malowaniu wskazówek PILNE
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc
Mianowicie 2 dni temu malowałem w swoim classiku wskazówki w liczniku, oczywiście wszystkie zdjąłem. Żeby wyjąć licznik odkręciłem linkę przy skrzyni, ale niestety zgubiłem napęd od licznika (właśnie ten co jest przy skrzyni). Pojechałem na złom i wyciągnąłem taki z corsy b 1.2. Po założeniu z powrotem zegarów przy nagrzanym silniku (TYLKO) do prędkości 20km/h (czyli wszystkie prędkości przy których wskazówka się nie rusza) zaobserwowałem narastający pisk, czyli jak mam 5km/h to jest cichy, jak 19km/h to jest głośny, a tak średnio przy 22-23km/h, kiedy wskazówka zaczyna się ruszać, dźwięk ustaje całkowicie. Myślałem że to napęd od licznika jest uszkodzony, ale wymieniłem go (na taki sam z corsy), bez jakichkolwiek skutków (może ten z corsy nie pasuje dokładnie ?). Bardzo prosze o pomoc i porady, ponieważ bardzo mnie ten dźwięk irytuje. Jutro postaram się nagrać filmik i wstawie na yt, aby ukazać Wam ten dziwny dźwięk. Za wszelką pomoc wielkie dzięki.
PS. Przy lince połączonej do skrzyni bez napędu, kiedy to nie działa prędkościomierz, dźwięku nie ma, czyli jest to kwestia licznika (coś ze wskazówką) albo napędu
PS2. Licznik bez obrotomierza
-- 5 lip 2013, o 15:22 --
Nikt nie umie mi pomóc ?
Tutaj jest filmik na którym jest ukazane o jaki dźwięk mi chodzi.
[External Link Removed for Guests]
Mianowicie 2 dni temu malowałem w swoim classiku wskazówki w liczniku, oczywiście wszystkie zdjąłem. Żeby wyjąć licznik odkręciłem linkę przy skrzyni, ale niestety zgubiłem napęd od licznika (właśnie ten co jest przy skrzyni). Pojechałem na złom i wyciągnąłem taki z corsy b 1.2. Po założeniu z powrotem zegarów przy nagrzanym silniku (TYLKO) do prędkości 20km/h (czyli wszystkie prędkości przy których wskazówka się nie rusza) zaobserwowałem narastający pisk, czyli jak mam 5km/h to jest cichy, jak 19km/h to jest głośny, a tak średnio przy 22-23km/h, kiedy wskazówka zaczyna się ruszać, dźwięk ustaje całkowicie. Myślałem że to napęd od licznika jest uszkodzony, ale wymieniłem go (na taki sam z corsy), bez jakichkolwiek skutków (może ten z corsy nie pasuje dokładnie ?). Bardzo prosze o pomoc i porady, ponieważ bardzo mnie ten dźwięk irytuje. Jutro postaram się nagrać filmik i wstawie na yt, aby ukazać Wam ten dziwny dźwięk. Za wszelką pomoc wielkie dzięki.
PS. Przy lince połączonej do skrzyni bez napędu, kiedy to nie działa prędkościomierz, dźwięku nie ma, czyli jest to kwestia licznika (coś ze wskazówką) albo napędu
PS2. Licznik bez obrotomierza
-- 5 lip 2013, o 15:22 --
Nikt nie umie mi pomóc ?
Tutaj jest filmik na którym jest ukazane o jaki dźwięk mi chodzi.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 23 sie 2012, 13:46
- Imię: Kamil
- Auto: Opel Astra F Sedan
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Witam kolego.
Zastanawia mnie po co odpinałeś linkę od skrzyni?
Żeby wyjąć licznik wystarczy z tyłu za zegarem lekko odgiąć ten metalowy wichajsterek i linka elegancko się wypina.
Sprawdz sobie czy ona tam gdzieś ci nie obciera, czy jest dobrze ułożona.
Zastanawia mnie po co odpinałeś linkę od skrzyni?
Żeby wyjąć licznik wystarczy z tyłu za zegarem lekko odgiąć ten metalowy wichajsterek i linka elegancko się wypina.
Sprawdz sobie czy ona tam gdzieś ci nie obciera, czy jest dobrze ułożona.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 sty 2013, 13:35
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra F 1998
- Silnik: X14nz
- Województwo: łódzkie
Tydzień temu przemontowywałem zegary w mojej Astrze na takie z prędkościomierzem. I mam dokładnie ten sam objaw. Pisk na bardzo wolnych prędkościach. Zegary zamieniłem w całości, więc albo ten co zamontowałem jest uszkodzony, albo linka prędkościomierza nie do końca pasuje (źle włożona, albo już wyrobiona). W sobotę postaram się z tym pobawić, najwyżej zamontuje stare zegary.
PS. Ja nie odpinałem linki od skrzyni, więc to nie to chyba.
Jak znajdziesz rozwiązanie daj znać
PS. Ja nie odpinałem linki od skrzyni, więc to nie to chyba.
Jak znajdziesz rozwiązanie daj znać
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 05 cze 2013, 23:44
- Imię: Michał
- Auto: Astra F Classic
- Silnik: x14nz
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Szczyrk
Mam, dzisiaj to naprawiłem. Wyjąłem licznik i poluzowałem troszeczkę wskazówkę. Okazało się, że za mocno była wciśnięta. Czasem najmniejsze głupotki powodują najcięższe do znalezienia problemy
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 sie 2013, 0:44
- Imię: Leszek
- Auto: Opel Astra F 1999r
- Silnik: 1.4 60KM
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
Chodzi tu na 90% (oczywiście Twój problem już rozwiązany ale innym może się przydać) o złe podpięcie linki do prędkościomierza.
Przerabiałem to też przy zakładaniu obrotomierza do licznika bez obrotomierza.
Wystarczy poprawic zapięcie, właśnie przy tym "wichajsterku" metalowym.
Przerabiałem to też przy zakładaniu obrotomierza do licznika bez obrotomierza.
Wystarczy poprawic zapięcie, właśnie przy tym "wichajsterku" metalowym.
- KonradII
- Posty: 248
- Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
- Imię: Konrad
- Auto: Astra F
- Silnik: 1,7 tds
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Koło
- Wdzięczny: 1 raz
Mam pytanie, czy napęd licznika w astrze F 1.7 tds (ten w skrzyni biegów) jest taki sam jak w astrach benzynowych?
Mam taki problem ze mechanik wymienił mi linkę do prędkościomierza, ale ona szeleściła im szybciej jechałem tym bardziej szeleściła. poprawiłem ją, ale po czasie podczas jazdy prędkościomierz przestał działać jeden z mechaników mówi ze to ten napęd padł bo kręcił końcówką linki wchodzącą do skrzyni biegów i twierdzi ze licznik działa, podejrzenie padło na mechanizm w skrzyni biegów. Łatwo jest wymienić ten mechanizm? Podobno jest na jedną śrubkę, widziałem że linka jest jakby przy tej skrzyni biegów nie dokręcona. Śruba już nie chce się kręcić ale tym pancerzem można jeszcze ruszać góra dół. tą osłoną linki.
Pozdrawiam
Mam taki problem ze mechanik wymienił mi linkę do prędkościomierza, ale ona szeleściła im szybciej jechałem tym bardziej szeleściła. poprawiłem ją, ale po czasie podczas jazdy prędkościomierz przestał działać jeden z mechaników mówi ze to ten napęd padł bo kręcił końcówką linki wchodzącą do skrzyni biegów i twierdzi ze licznik działa, podejrzenie padło na mechanizm w skrzyni biegów. Łatwo jest wymienić ten mechanizm? Podobno jest na jedną śrubkę, widziałem że linka jest jakby przy tej skrzyni biegów nie dokręcona. Śruba już nie chce się kręcić ale tym pancerzem można jeszcze ruszać góra dół. tą osłoną linki.
Pozdrawiam
Może mechanik zgubił śrubę od linki i dał inną, ale za długą i dlatego nie można jej już dokręcić, a linka nadal luźna. Odkręć i spróbuj dać krótszą. Z tego co pamiętam to będzie tam śruba max 10mm długa.
Osobiście napędu nie demontowałem, odkręcałem tylko linkę. Spróbuj ją odkręcić, tryb nasmarować smarem najlepiej teflonowym i wkręć spowrotem. Dopiero wtedy jeśli nadal będzie problem bym interweniował, ale na 90% luźna linka w napędzie hałasuje. Samo usztywnienie jej powinno pomóc.