Kontrolki - kiedy powinny się palić a kiedy nie i na odwrót.

Awatar użytkownika
Darian

V.I.P.
Posty: 3156
Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
Imię: Darek
Auto: Astra J ST OPC Line`11
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: GWE - Rumia
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

Kontrolki - kiedy powinny się palić a kiedy nie i na odwrót.

#1

Nieprzeczytany post autor: Darian »

Kontrolki:

Czerwona kontrolka ładowania (z obrazkiem akumulatora) - powinna zgasnąć po zapaleniu silnika, a jeśli się dalej pali, to sygnalizuje słabe ładowanie akumulatora.

Czerwona kontrolka ciśnienia oleju (z obrazkiem olejarki) - powinna zgasnąć po zapaleniu silnika, a jeśli dalej się pali, to zbyt małe ciśnienie oleju - niski poziom oleju lub coś nie tak ze smarowaniem silnika.

Czerwona kontrolka hamulców (ze znaczkiem wykrzyknika w kółku) - w przypadku Astry G i niektórych Astr F powinna zgasnąć po zapaleniu silnika, a jeśli się dalej pali, to problem z hamulcami (niski poziom płynu hamulcowego, zaciągnięty ręczny), w przypadku niektórych Astr F ta kontrolka nie zapala się po włączeniu zapłonu, a tylko po zaciągnięciu ręcznego i w przypadku niskiego poziomu płynu hamulcowego. W Astrze F czasem montowano 2 kontrolki - jedna (P)- od hamulca ręcznego i drugą (!) od systemu hamulców, czyli od poziomu płynu.

Żółta kontrolka sprawności silnika (wizerunek silnika z piorunem) - powinna zgasnąć po zapaleniu silnika, a jeśli się pali, to problem z układem wtryskowym silnika - uszkodzony jakiś czujnik lub zły skład spalin albo problem z immobilizerem - wtedy kontrolka miga. Przy dwóch żółtych kontrolkach (jedna z samochodem i kluczem a druga z silnikiem) jedna gaśnie sama po kilku sek. a druga po odpaleniu silnika.

Czerwona kontrolka poduszek powietrznych - powinna się zapalić na kilka sekund i zgasnąć niezależnie od zapłonu (najczęściej nie jednocześnie z innymi kontrolkami), jeśli nie zgaśnie, to sygnalizuje uszkodzenie w układzie poduszek (najczęściej złączki), a jeśli gaśnie równo z innymi, to może sugerować brak poduszek.

Czerwona kontrolka ABS - powinna się zapalić na kilka sekund i zgasnąć niezależnie od zapłonu, jeśli nie zgaśnie, to sygnalizuje awarię ABS - często zły kontakt z którymś z czujników w piaście.

Żółta kontrolka świec żarowych w dieslu (z wizerunkiem grzałki) - po włączeniu zapłonu na zimnym silniku powinna zapalić się, gaśnie tym szybciej, im cieplejszy silnik, a gdy silnik jest dostatecznie ciepły może się w ogóle nie załączać. Kontrolka ta zapala się na kilka sekund i po jej zgaszeniu należy uruchomić silnik. W trakcie jego pracy już się nie powinna zapalić. - Żółta kontrolka rezerwy paliwa: w niektórych Astrach F nie występuje, w innych zapala się, gdy zaczyna być mało paliwa, a w jeszcze innych zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie sama po jakimś czasie, jeśli paliwa jest wystarczająco. W Astrach G, gdy zaczyna być mało paliwa, kontrolka rezerwy najpierw zapala się na stałe, a po jakimś czasie zaczyna migać.

Żółta kontrolka elektronicznie sterowanego układu chłodzenia silnika (prostokącik z gwiazdką w środku i koreczkiem na prawej górnej linii) - świeci się kilka sekund po włączeniu zapłonu. Jeżeli lampka zaświeci się podczas jazdy: w układzie chłodzenia silnika lub w obiegu chłodzenia klimatyzacji wystąpiła usterka. Układ elektroniczny przełącza się na tryb awaryjny. Można kontynuować jazdę.
Moje autko => Szara Eminencja

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Małe doprecyzowanie, w przypadku silników isuzu DTI/CDTI(astra G i H) gasniecie kontrolki smarowania do 5 sekund od zapalenia silnika jest jak najbardziej prawidłowe.Jest to chyba jedyny silnik w oplu w którym owa kontrolka nie gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika.

ODPOWIEDZ