Automatyczne włączanie świateł
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Automatyczne włączanie świateł
Witam. Gdy kupiłem Astrę f 99r sedan 1.4 8v miałem zamontowany Bajer z samymi włączającymi się światłami przednimi. Parę miesięcy się chyba cos popsulo bo nie działa, sam muszę włączać. Stawiam na bezpiecznik, lecz nie wiem który to może być. Pozdrawiam
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
jeśli to było wlaczone w-g schem to powinien być bezp 27 . jak nie to musisz leciec po kablach gdzie to jest wlaczone .
gniazdo jeśli fabrycznie było zamontowane powinno być pod zaslepka pod poprzeczka w okolicy kierownicy po prawej stronie . trzeba się poklonic . za partyzancki montaż nie odpowiadam
gniazdo jeśli fabrycznie było zamontowane powinno być pod zaslepka pod poprzeczka w okolicy kierownicy po prawej stronie . trzeba się poklonic . za partyzancki montaż nie odpowiadam
marpas 1954
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
A jaki problem przelecieć wszystkie bezpieczniki - 3 min. roboty.quatroo pisze:Witam. Gdy kupiłem Astrę f 99r sedan 1.4 8v miałem zamontowany Bajer z samymi włączającymi się światłami przednimi. Parę miesięcy się chyba cos popsulo bo nie działa, sam muszę włączać. Stawiam na bezpiecznik, lecz nie wiem który to może być. Pozdrawiam
Tak jak kolega powyżej napisał - musisz określić czy była to samoróbka czy tzw. moduł skandynawski
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Dostałem informacje od poprzedniego właściciela, ze robiony był w serwisie opla. Poza tym wszystko tam było robione. Mam akumulator odłączyć przed sprawdzeniem? Nic się nie stanie jak bym teraz poszedł, otworzył klapke i powyjmował po kolei je? Jak rozpoznać spalony bezpiecznik? (Tak na zaś) Jesteś zielony w te sprawy i dlatego tu piszę bo macie większą wiedzę w tych sprawach
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Wyjmij kluczyk ze stacyjki i możesz spokojnie sprawdzać, Co najwyżej będziesz musiał ustawić na nowo date i godzine ewentualnie jak masz radio z kodem to od nowa go wpisac.
Spalony bezpiecznik poznajesz po tym, że ma przepalona blaszkę tak jak to schematycznie pokazano tutaj [External Link Removed for Guests]
Spalony bezpiecznik poznajesz po tym, że ma przepalona blaszkę tak jak to schematycznie pokazano tutaj [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:32
- Imię: wojciech
- Auto: astra
- Silnik: 2.0
żarówka na 12V a nie taka kaszanka ze spalona blaszką. to nie zawsze jest skuteczne, bo wystarczy że obudowa nie jest przezroczysta lub przepali się nie na środku..
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Sprawdzilem, mam takie coś
[External Link Removed for Guests]
Chodzi mi o ten niebieski element z przełącznikiem, i ida z niego 2 kabelki. Tylko tyle widzę. Nie było zmieniane położenie "cypelka", ponieważ nie zagladalem tam, nawet jak go kupiłem. W czym mogę mieć problem, że nie zapalają się same?
[External Link Removed for Guests]
Chodzi mi o ten niebieski element z przełącznikiem, i ida z niego 2 kabelki. Tylko tyle widzę. Nie było zmieniane położenie "cypelka", ponieważ nie zagladalem tam, nawet jak go kupiłem. W czym mogę mieć problem, że nie zapalają się same?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
tak jak myslalem -to jest jakies partyzanckie rozwiązanie . typowy przekaźnik szwedzki nie ma zadnych diod led . wygląda mi to na przekombinowane podlaczenie samorobki z sygnalizacja trybu pracy i mozliwoscia przelaczania zbędnych obwodow . robilem sam 3przekazniki z tego jeden przekaźnik przelaczajacy +1 przekaźnik 10A +1przekaznik 16A
przeznaczenie prrzekaznikow
sprzelaczajacy -umozliwia wlaczenie tradycyjnego (fabrycznego działania swiatel )
10A-swiatla pozycyjne
16A swiatla mijania
do kompletu --- 1tranzystor bc 177 +2 oporniki o wartościach 1k i 20kohm +1 elektrolit 220 mikroF/25V
działanie układu - po wlaczeniu zapłonu nic się nie dzieje . po odpaleniu silnika po upływie ok 2-3sekod zgasniecia lampki ciśnienia oleju odpalają swiatla pozycyjne a po następnych 2-3 sek swiatla mijania . układ działa od początku obowiązku jazdy na swiatlach w dzień . zadnych problemów . calosc umieszczona w obudoie za 4 pln choć znam takie które mieszcza się w pudelku po kliszy fotograficznej . przypadkowe lub celowe wlaczenie swiatel włącznikiem powoduje powrot do fabrycznego systemu sterowania swiatlami z jednoczesnym odlaczeniem aut. swiatel . . spelnia wsie standarty swiatel szwedzkich .
przeznaczenie prrzekaznikow
sprzelaczajacy -umozliwia wlaczenie tradycyjnego (fabrycznego działania swiatel )
10A-swiatla pozycyjne
16A swiatla mijania
do kompletu --- 1tranzystor bc 177 +2 oporniki o wartościach 1k i 20kohm +1 elektrolit 220 mikroF/25V
działanie układu - po wlaczeniu zapłonu nic się nie dzieje . po odpaleniu silnika po upływie ok 2-3sekod zgasniecia lampki ciśnienia oleju odpalają swiatla pozycyjne a po następnych 2-3 sek swiatla mijania . układ działa od początku obowiązku jazdy na swiatlach w dzień . zadnych problemów . calosc umieszczona w obudoie za 4 pln choć znam takie które mieszcza się w pudelku po kliszy fotograficznej . przypadkowe lub celowe wlaczenie swiatel włącznikiem powoduje powrot do fabrycznego systemu sterowania swiatlami z jednoczesnym odlaczeniem aut. swiatel . . spelnia wsie standarty swiatel szwedzkich .
marpas 1954
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie