Automatyczne włączanie świateł

quatroo

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
Imię: Tomek
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

Automatyczne włączanie świateł

#1

Nieprzeczytany post autor: quatroo »

Witam. Gdy kupiłem Astrę f 99r sedan 1.4 8v miałem zamontowany Bajer z samymi włączającymi się światłami przednimi. Parę miesięcy się chyba cos popsulo bo nie działa, sam muszę włączać. Stawiam na bezpiecznik, lecz nie wiem który to może być. Pozdrawiam :)

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

jeśli to było wlaczone w-g schem to powinien być bezp 27 . jak nie to musisz leciec po kablach gdzie to jest wlaczone .
gniazdo jeśli fabrycznie było zamontowane powinno być pod zaslepka pod poprzeczka w okolicy kierownicy po prawej stronie . trzeba się poklonic . za partyzancki montaż nie odpowiadam :lol:
marpas 1954

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: przemty »

quatroo pisze:Witam. Gdy kupiłem Astrę f 99r sedan 1.4 8v miałem zamontowany Bajer z samymi włączającymi się światłami przednimi. Parę miesięcy się chyba cos popsulo bo nie działa, sam muszę włączać. Stawiam na bezpiecznik, lecz nie wiem który to może być. Pozdrawiam :)
A jaki problem przelecieć wszystkie bezpieczniki - 3 min. roboty.

Tak jak kolega powyżej napisał - musisz określić czy była to samoróbka czy tzw. moduł skandynawski
[External Link Removed for Guests]

quatroo

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
Imię: Tomek
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#4

Nieprzeczytany post autor: quatroo »

Dostałem informacje od poprzedniego właściciela, ze robiony był w serwisie opla. Poza tym wszystko tam było robione. Mam akumulator odłączyć przed sprawdzeniem? Nic się nie stanie jak bym teraz poszedł, otworzył klapke i powyjmował po kolei je? Jak rozpoznać spalony bezpiecznik? (Tak na zaś) Jesteś zielony w te sprawy i dlatego tu piszę bo macie większą wiedzę w tych sprawach :)

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Wyjmij kluczyk ze stacyjki i możesz spokojnie sprawdzać, Co najwyżej będziesz musiał ustawić na nowo date i godzine ewentualnie jak masz radio z kodem to od nowa go wpisac.
Spalony bezpiecznik poznajesz po tym, że ma przepalona blaszkę tak jak to schematycznie pokazano tutaj [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

quatroo

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
Imię: Tomek
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#6

Nieprzeczytany post autor: quatroo »

Dziękuje, sprawdze i dam znać :)

szynszyl

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:32
Imię: wojciech
Auto: astra
Silnik: 2.0

#7

Nieprzeczytany post autor: szynszyl »

żarówka na 12V a nie taka kaszanka ze spalona blaszką. to nie zawsze jest skuteczne, bo wystarczy że obudowa nie jest przezroczysta lub przepali się nie na środku..
[External Link Removed for Guests]

quatroo

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
Imię: Tomek
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#8

Nieprzeczytany post autor: quatroo »

Sprawdzilem, mam takie coś
[External Link Removed for Guests]

Chodzi mi o ten niebieski element z przełącznikiem, i ida z niego 2 kabelki. Tylko tyle widzę. Nie było zmieniane położenie "cypelka", ponieważ nie zagladalem tam, nawet jak go kupiłem. W czym mogę mieć problem, że nie zapalają się same?

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

tak jak myslalem -to jest jakies partyzanckie rozwiązanie . typowy przekaźnik szwedzki nie ma zadnych diod led . wygląda mi to na przekombinowane podlaczenie samorobki z sygnalizacja trybu pracy i mozliwoscia przelaczania zbędnych obwodow . robilem sam 3przekazniki z tego jeden przekaźnik przelaczajacy +1 przekaźnik 10A +1przekaznik 16A
przeznaczenie prrzekaznikow
sprzelaczajacy -umozliwia wlaczenie tradycyjnego (fabrycznego działania swiatel )
10A-swiatla pozycyjne
16A swiatla mijania
do kompletu --- 1tranzystor bc 177 +2 oporniki o wartościach 1k i 20kohm +1 elektrolit 220 mikroF/25V
działanie układu - po wlaczeniu zapłonu nic się nie dzieje . po odpaleniu silnika po upływie ok 2-3sekod zgasniecia lampki ciśnienia oleju odpalają swiatla pozycyjne a po następnych 2-3 sek swiatla mijania . układ działa od początku obowiązku jazdy na swiatlach w dzień . zadnych problemów . calosc umieszczona w obudoie za 4 pln choć znam takie które mieszcza się w pudelku po kliszy fotograficznej . przypadkowe lub celowe wlaczenie swiatel włącznikiem powoduje powrot do fabrycznego systemu sterowania swiatlami z jednoczesnym odlaczeniem aut. swiatel . . spelnia wsie standarty swiatel szwedzkich .
marpas 1954

quatroo

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
Imię: Tomek
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#10

Nieprzeczytany post autor: quatroo »

Zaraz będę na kompie to wyśle zdjęcia :)

ODPOWIEDZ