[F] słabe napięcie na lampach
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
[F] słabe napięcie na lampach
to mało widzieles . mam w garażu cala paczke takich zarowek ale ich pochodzenie to demobil wojskowy .
za to bez problemu dostaniesz zarowki dwowloknowe 15/21 W lub 5/15W tylko trzeba poszukać ( a cena5/15W cie powali ).
niedawnoa szukałem bezp topikowych rurkowych 10A/250 V o dlugosci 40-42mm. znalazłem ale po 7zl za szt lub po 5,5 za 30szt wolalem w gniazdo wsadzić rurke z ant odb radioodbiornika i kupic bezp 30 mm po 80gr za szt .
EDIT:
januszF, to dla porównania wykonaj te same pomiary ale na+ altka względem - aku oraz względem korpusa aku. . to dla porównania -powinno daac odp o stanie inst w przewodzie -
kolejna sprawa to wiek aku . jak miałem stary aku to na tym samym mierniku miałem wsie wskazania o ok 0,2V w dol a przy inst nic nie było ruszane . .będzie częściowo zasiarczony to może się już odbijac na działaniu altka .
za to bez problemu dostaniesz zarowki dwowloknowe 15/21 W lub 5/15W tylko trzeba poszukać ( a cena5/15W cie powali ).
niedawnoa szukałem bezp topikowych rurkowych 10A/250 V o dlugosci 40-42mm. znalazłem ale po 7zl za szt lub po 5,5 za 30szt wolalem w gniazdo wsadzić rurke z ant odb radioodbiornika i kupic bezp 30 mm po 80gr za szt .
EDIT:
januszF, to dla porównania wykonaj te same pomiary ale na+ altka względem - aku oraz względem korpusa aku. . to dla porównania -powinno daac odp o stanie inst w przewodzie -
kolejna sprawa to wiek aku . jak miałem stary aku to na tym samym mierniku miałem wsie wskazania o ok 0,2V w dol a przy inst nic nie było ruszane . .będzie częściowo zasiarczony to może się już odbijac na działaniu altka .
Ostatnio zmieniony 20 gru 2016, 22:31 przez marian paszek, łącznie zmieniany 6 razy.
marpas 1954
Ahh te Twoje odzywki do innych użytkowników... Uszanuj trochę to, że niektórzy nie posiadają takiej wiedzy jak Tymarian paszek pisze:QR_BBPOST to mało widzieles .
Istnienie żarówek 10/21W to dla mnie nowa, dodatkowa wiedza, a dla Ciebie coś oczywistego.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
człowiek się uczy cale zycie . tez miewam problemy ale wówczas szukam rozwiązania zgodnie z zasada -problemy należy rozwiazywac a nie stwarzać .!
marpas 1954
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 15 lis 2008, 23:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bełchów
- Kontakt:
mam pytanie, czy jeden przekaźnik wystarczy na dwie żarówki przy założeniu, że jeden przekaźnik odpowiada za mijania, a drugi za długie? mam pełno zielonych przekaźników z Opla, które podobno są zaprojektowane do 30A i chciałbym je wykorzystać.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Jak przerabiałem kiedyś w Wartburgu światła na przekaźniki to jeden obsługiwał światła drogowe a drugi mijania i dawał sobie radę bez problemu
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
zauważ ze swiatla masz dzielone .kazda zarowka ma swój bezp .jeśli to zmienisz to jadac noca padnie bezp i stracisz swiatla.skoro masz ich pelno to dawaj na kazda zarowe osobny .
marpas 1954
Skoro tu po drodze wyszedł temat poprawnego ładowania, to może i ja opiszę swój problem.
Mianowicie na odpalonym silniku, bez włączonych odbiorników, napięcie wynosi różnie - od 14.1 do 14.4.
Po włączeniu świateł mijania napięcie spada do 13.6-13.8
Po włączeniu radia, nawiewu na max i wentylatora chłodnicy (mam włącznik w kabinie) napięcie spada do aż 12.2-12.5V! Do tego obroty silnika spadają.
Klemy na akumulatorze oczyszczone, masę przy silniku, jak i masę przy pasie przednim również niedawno czyściłem. Poprowadziłem także osobną masę z alternatora do silnika. Coś tam się poprawiło, ale nieznacznie.
Alternator będę pewnie za tydzień lub dwa oddawał do naprawy, ale chciałbym się Was poradzić, co mogło w nim się uszkodzić.
Chciałbym po prostu się zorientować jakie mniej więcej koszty mnie czekają. Z różnych for w internecie ciężko cokolwiek wyłuskać, bo na jednym piszą o regulatorze, na drugim o diodach, a na trzecim o jeszcze czym innym.
Mianowicie na odpalonym silniku, bez włączonych odbiorników, napięcie wynosi różnie - od 14.1 do 14.4.
Po włączeniu świateł mijania napięcie spada do 13.6-13.8
Po włączeniu radia, nawiewu na max i wentylatora chłodnicy (mam włącznik w kabinie) napięcie spada do aż 12.2-12.5V! Do tego obroty silnika spadają.
Klemy na akumulatorze oczyszczone, masę przy silniku, jak i masę przy pasie przednim również niedawno czyściłem. Poprowadziłem także osobną masę z alternatora do silnika. Coś tam się poprawiło, ale nieznacznie.
Alternator będę pewnie za tydzień lub dwa oddawał do naprawy, ale chciałbym się Was poradzić, co mogło w nim się uszkodzić.
Chciałbym po prostu się zorientować jakie mniej więcej koszty mnie czekają. Z różnych for w internecie ciężko cokolwiek wyłuskać, bo na jednym piszą o regulatorze, na drugim o diodach, a na trzecim o jeszcze czym innym.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
1 podmien akumulator na tech sprawny i sprawdz ponownie kilkakrotnie te pomiary . możliwe ze aku dokonuje zywota
2.klemy sobie możesz czyscic , polerowac traktować wazelina tech chuchać ,dmuchac i co z tego . -proponuje dokonać tych pomiarow 1-2cm przed m-scem zakleszczenia kabla w klemach -możliwe ze tam już wsio utlenione -zasniedziale itp. .
3 dla porównania nalezalo by dokonać pomiaru napięcia na wyjściu altka i porownac z akumulatorem .
4poprowadziles dodatkowa mase od altka do aku a nie pomyslales aby to samo zrobić z przewodem +-możliwe ze on jest winny . laczy się po drodze na rozruszniku gdzie jest wrażliwy na sy f czy sol zima .
5 nalezalo by sprawdzić jaka jest roznica pomiędzy pomiarem na aku a pomiarem napięcia na bezp 7 względem bdy nadwozia . -możliwe ze instalacja elektr wprost blaga o remont jeśli roznica będzie wynosic więcej jak 0.5V .
majac takie pomiary można się decydować czy altek wymaga ingerencji .
skoro napiecie na silniku bez wlaczonych odb.miesci się w granicach normy tzn ze altek jakos hula .nie wyrabia tylko pod obciążeniem i należy najpierw sprawdzić spadki napięcia na inst el poj .
2.klemy sobie możesz czyscic , polerowac traktować wazelina tech chuchać ,dmuchac i co z tego . -proponuje dokonać tych pomiarow 1-2cm przed m-scem zakleszczenia kabla w klemach -możliwe ze tam już wsio utlenione -zasniedziale itp. .
3 dla porównania nalezalo by dokonać pomiaru napięcia na wyjściu altka i porownac z akumulatorem .
4poprowadziles dodatkowa mase od altka do aku a nie pomyslales aby to samo zrobić z przewodem +-możliwe ze on jest winny . laczy się po drodze na rozruszniku gdzie jest wrażliwy na sy f czy sol zima .
5 nalezalo by sprawdzić jaka jest roznica pomiędzy pomiarem na aku a pomiarem napięcia na bezp 7 względem bdy nadwozia . -możliwe ze instalacja elektr wprost blaga o remont jeśli roznica będzie wynosic więcej jak 0.5V .
majac takie pomiary można się decydować czy altek wymaga ingerencji .
skoro napiecie na silniku bez wlaczonych odb.miesci się w granicach normy tzn ze altek jakos hula .nie wyrabia tylko pod obciążeniem i należy najpierw sprawdzić spadki napięcia na inst el poj .
marpas 1954
1. Pomiary robione na 2 różnych akumulatorach. Bez zmian.
2. Kable plusowe i ujemne od akumulatora są nowe, więc wykluczam zaśniedzenie.
3. Między akumulatorem, a alternatorem jest 0.1-0.2V różnicy.
4. Kabel przy rozruszniku jest oczyszczony, bo niedawno regenerowałem rozrusznik i czyściłem wszystkie styki, ale spróbuje podmienić cały kabel.
5. Sprawdzę to.
EDIT:
Sprawdziłem poz. 5. Na akumulatorze i na bezpieczniku nr 7 jest praktycznie takie samo napięcie, różnica wynosi 0.02-0.05V.
EDIT:
Dla potomnych. Zmieniłem regulator napięcia i jak ręką odjął. Co prawda jak się włączy wszystko co możliwe, to spadnie do 13,5, ale to już pewnie wina słabego (nieodpowiedniego) alternatora, a poza tym przy obrotach ok. 1,5 tysiąca napięcie się normuje do 14,1.
Z seryjnego wyposażenia miałem tylko centralny, a teraz mam dodatkowo 4 szyby w prądzie, elektryczne i grzane lusterka, grzane fotele, a to już swój prąd bierze i oryginalny alternator wszystkiego naraz nie ogarnie. No ale jeszcze się tak nie zdarzyło, że wszystko w jednej chwili miałem włączone, także już nie grzebię
2. Kable plusowe i ujemne od akumulatora są nowe, więc wykluczam zaśniedzenie.
3. Między akumulatorem, a alternatorem jest 0.1-0.2V różnicy.
4. Kabel przy rozruszniku jest oczyszczony, bo niedawno regenerowałem rozrusznik i czyściłem wszystkie styki, ale spróbuje podmienić cały kabel.
5. Sprawdzę to.
EDIT:
Sprawdziłem poz. 5. Na akumulatorze i na bezpieczniku nr 7 jest praktycznie takie samo napięcie, różnica wynosi 0.02-0.05V.
EDIT:
Dla potomnych. Zmieniłem regulator napięcia i jak ręką odjął. Co prawda jak się włączy wszystko co możliwe, to spadnie do 13,5, ale to już pewnie wina słabego (nieodpowiedniego) alternatora, a poza tym przy obrotach ok. 1,5 tysiąca napięcie się normuje do 14,1.
Z seryjnego wyposażenia miałem tylko centralny, a teraz mam dodatkowo 4 szyby w prądzie, elektryczne i grzane lusterka, grzane fotele, a to już swój prąd bierze i oryginalny alternator wszystkiego naraz nie ogarnie. No ale jeszcze się tak nie zdarzyło, że wszystko w jednej chwili miałem włączone, także już nie grzebię
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 17:39 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.