[F] słabe napięcie na lampach
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
[F] słabe napięcie na lampach
No ja zaszalałem... bo chce to jutro ogarnąć najdalej pojutrze (bo potem wyjazd) dlatego wyszło mi po 20zł za przekaźnik + gniazdo. Do tego 4 gniazda bezpieczników (hartowane) oczka i kable i zostawiłem w sklepie 90zł... no ale trudno nie chciało się czekać trzeba płacić(kać)
Btw jakoś drogo w sklepach bo w drugim przekaźnik 30A bez mocowania kosztował 10zł/szt.
A i właśnie dopytać się chciałem - Check Control oszaleje przy tej instalacji mam rację?
Btw jakoś drogo w sklepach bo w drugim przekaźnik 30A bez mocowania kosztował 10zł/szt.
A i właśnie dopytać się chciałem - Check Control oszaleje przy tej instalacji mam rację?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 21:27 przez januszF, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
a dlaczego . nie powinien . musze sprawdzić na schemacie czy czec kontrol reaguje na napiecie czy prad . niestety schem mam w garażu . jeśli jest podpięty za bezp tablicy to nie wykryje uszkodzenia bezp w dolozonej inst . jeżeli natomiast jest wpięty w zarowe to powinien wsio sygnalizować . dokładnie odpowiem jutro po południu jak przestudiuje schem.
nie mam chek- kontroli .natomiast już 2 x zdarzylo mi się z rozpedu ze niepotrzebnie sprawdzałem bezp w tablicy a winny był bezp przy przekaźnikach jak ktoras zarowa nie banglala . w sumie bezp okazal się sprawny a winne były konektory na przekaźnikach . nie dawałem gniazd pod przekaźniki tylko zakonczalem przewody konektorami zenskimi . niestety ale te kupowane na sztuki nie sa specjalnej jakości -potrafią korodować . ostatnio dostałem stado konektorow w komplecie . paczka 100szt (50 męskich i 50zenskich )za cale 10pln . lutowanie ich to przyjemność . na mrozie -2 *C moglem to polutowac z gniazda zapalniczki lut12V/ 40W.
nie mam chek- kontroli .natomiast już 2 x zdarzylo mi się z rozpedu ze niepotrzebnie sprawdzałem bezp w tablicy a winny był bezp przy przekaźnikach jak ktoras zarowa nie banglala . w sumie bezp okazal się sprawny a winne były konektory na przekaźnikach . nie dawałem gniazd pod przekaźniki tylko zakonczalem przewody konektorami zenskimi . niestety ale te kupowane na sztuki nie sa specjalnej jakości -potrafią korodować . ostatnio dostałem stado konektorow w komplecie . paczka 100szt (50 męskich i 50zenskich )za cale 10pln . lutowanie ich to przyjemność . na mrozie -2 *C moglem to polutowac z gniazda zapalniczki lut12V/ 40W.
marpas 1954
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Ok mam przekaźniki, gniazda, konektory, oczka.. brakuje tylko mi przewodu 2,5mm2 w różnych kolorach... mam chyba 1,5mm2 ale wszystkie czarne to żadna robota.. jutro po robocie podjadę kupić i wieczorem myślę, że się za to już wezmę
EDIT:
Mało estetycznie ale mam nadzieję, że będzie hulało póki co zrobiłem w domu ze względu na pogodę a jutro tylko przykręcić do auta, potem masy i do przewodu zobaczymy czy to coś da
EDIT:
Mało estetycznie ale mam nadzieję, że będzie hulało póki co zrobiłem w domu ze względu na pogodę a jutro tylko przykręcić do auta, potem masy i do przewodu zobaczymy czy to coś da
Ciekawi mnie czy będzie jakaś zauważalna różnica w świeceniu. Czekam na relację
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Podłączyłem jedna strone 13.5 v żarówka
Z uwagi na to że muszę robić pod chmurką stwierdzam że jest za zimno i druga lampa na jutro. Powiem tak jak się patrzy na lampy z przodu to widać, że ta na przekaźnikach świeci mocniej. Cdn...
Z uwagi na to że muszę robić pod chmurką stwierdzam że jest za zimno i druga lampa na jutro. Powiem tak jak się patrzy na lampy z przodu to widać, że ta na przekaźnikach świeci mocniej. Cdn...
Ostatnio zmieniony 18 gru 2016, 16:53 przez januszF, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
kol .jak ty to mierzysz ? podaj najpierw jakie jest napiecie na aku na wolnych obrotach i napiecie na kablu od przekaźnika do zarowki względem -aku oraz względem jakiejś czystej sruby karoserii . będzie odniesienie czy -aku to to samo co karoseria .w-g mnie masz nadal za duzy spadek lub zle wykonujesz pomiar . jak robisz go multimetrem to sprawdz baterie miernika .
jutro wymieniam tłumik bo wczoraj raczyl dokonać zywota- przy okazji zrobie zdjęcia jak to wygląda na poprawnej inst .
na początek wspomnę tylko ze na wlaczonych swiatlach mijania i wlaczonej dmuchawie na 4 biegu i wlaczonym podgrzewaniu szyby mam 14,2V.przy czym jest to pomierzone przy 2zarowkach mijania +2 zarowkach 2W na pozycji +2 zarowkach na pozycji tyl +podświetlenie tablicy . pomierze jutro ile jest na zarowce mijania . po wylaczeniu odbiornikow napiecie wzrasta o 0.1-0,15V w zaleznosci od stanu aku.
jutro wymieniam tłumik bo wczoraj raczyl dokonać zywota- przy okazji zrobie zdjęcia jak to wygląda na poprawnej inst .
na początek wspomnę tylko ze na wlaczonych swiatlach mijania i wlaczonej dmuchawie na 4 biegu i wlaczonym podgrzewaniu szyby mam 14,2V.przy czym jest to pomierzone przy 2zarowkach mijania +2 zarowkach 2W na pozycji +2 zarowkach na pozycji tyl +podświetlenie tablicy . pomierze jutro ile jest na zarowce mijania . po wylaczeniu odbiornikow napiecie wzrasta o 0.1-0,15V w zaleznosci od stanu aku.
marpas 1954
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Dobra, my bad. Już się poprawiam:
Akumulator na odpalonym silnikiem z lpg jest 14,3v
Ze światłami mijania i dmuchawą (1bieg) - 14,15v
Na kostce od mijania jest teraz 14,10v
Na włożonej żarówce świecącej - 13,90v (było ok 11v)
Powiem tak - jest poprawa znacząca (widać po świetle). Przejadę się później po zmroku i zobaczę efekt na drodze ale już na podwórku widziałem, że jest w porządku.
A przekaźniki ulokowałem sobie w miejscu po przełączniku odłączania dźwięku od alarmu fabrycznego.
Dziękuje wszystkim za pomoc a przede wszystkim marian paszek. Oczywiście czekam na wyniki z Twojego dla porównania ale na mój rozum jest ok.
Akumulator na odpalonym silnikiem z lpg jest 14,3v
Ze światłami mijania i dmuchawą (1bieg) - 14,15v
Na kostce od mijania jest teraz 14,10v
Na włożonej żarówce świecącej - 13,90v (było ok 11v)
Powiem tak - jest poprawa znacząca (widać po świetle). Przejadę się później po zmroku i zobaczę efekt na drodze ale już na podwórku widziałem, że jest w porządku.
A przekaźniki ulokowałem sobie w miejscu po przełączniku odłączania dźwięku od alarmu fabrycznego.
Dziękuje wszystkim za pomoc a przede wszystkim marian paszek. Oczywiście czekam na wyniki z Twojego dla porównania ale na mój rozum jest ok.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2016, 21:19 przez januszF, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
zgodnie z wczesniejsza obietnica . galeria zdjęć jak wygląda sprawa ladowania na sprawnej inst i sprawnym aku .
nie mam prawa do czego się specjalnie czepiac
starałem się robic zdjęcia aby było widać czy swiatla sa wlaczone . reszte musicie wziąć na wiare . tylko po jaka cholerę mialbym te pomiary falszowac . tak mam i tego nie zmienie . altka nie dotykałem od czasu jak auto znalazło się w granicachRP czyli od 2004r. to sa pomiary na wolnych obrotach . !!!!!
nic nie wlaczone -poj stal w blaszaku 1,5doby . temp od -2-+2*C
wlaczone mijania +pozycje
wlaczone mijania +pozycje +dmuchawa na 4biegu
wlaczone jak wyżej + ogrzewanie tylnej szyby .nie mam prawa do czego się specjalnie czepiac
starałem się robic zdjęcia aby było widać czy swiatla sa wlaczone . reszte musicie wziąć na wiare . tylko po jaka cholerę mialbym te pomiary falszowac . tak mam i tego nie zmienie . altka nie dotykałem od czasu jak auto znalazło się w granicachRP czyli od 2004r. to sa pomiary na wolnych obrotach . !!!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2016, 20:34 przez marian paszek, łącznie zmieniany 12 razy.
marpas 1954
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
U mnie nie pamiętam teraz dokładnie ale po niżej 14v nie spadnie na pewno na ładowaniu (mijania, klima, radio, grzanie szyby tylnej itp).
Teraz tak: wsiadłem do auta, pojechałem na miasto. Moim oczom ukazało się piękne białe światło z Night breakerów.. pomijając fakt, że jedna świeciła ku niebiosom bo zdejmując teraz lampy trochę poruszyłem pokrętłem. Różnica kolosalna. Ale niestety - MID wywalił mi spalone żarówki z przodu. Jest na to jakaś rada (opornik albo coś) ?
Teraz tak: wsiadłem do auta, pojechałem na miasto. Moim oczom ukazało się piękne białe światło z Night breakerów.. pomijając fakt, że jedna świeciła ku niebiosom bo zdejmując teraz lampy trochę poruszyłem pokrętłem. Różnica kolosalna. Ale niestety - MID wywalił mi spalone żarówki z przodu. Jest na to jakaś rada (opornik albo coś) ?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
kurde zupełnie zapomniałem ze miałem przeanalizować schemat ale z tego by wynikało ze MID kontroluje prad . zalozyles przekaźniki wiec przez wlacznik swiatel plynie tylko prad zasilania przekaźnika który może być za maly aby cc uznal ze zarowy sa sprawne . stad ten blad . gdzies czytałem o możliwym obejściu tego problemu . musze poszukać . specjalnie nie jestem przekonany do opornika (na x) dopó0ki nie ustale jaki prad zadowala CC inaczej można z tego zrobić podgrzewacz degulgotnik albo choinke .
marpas 1954