[F] słabe napięcie na lampach

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

[F] słabe napięcie na lampach

#31

Nieprzeczytany post autor: januszF »

No ja zaszalałem... bo chce to jutro ogarnąć najdalej pojutrze (bo potem wyjazd) dlatego wyszło mi po 20zł za przekaźnik + gniazdo. Do tego 4 gniazda bezpieczników (hartowane) oczka i kable i zostawiłem w sklepie 90zł... no ale trudno nie chciało się czekać trzeba płacić(kać) :)
Btw jakoś drogo w sklepach bo w drugim przekaźnik 30A bez mocowania kosztował 10zł/szt.

A i właśnie dopytać się chciałem - Check Control oszaleje przy tej instalacji mam rację?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 21:27 przez januszF, łącznie zmieniany 1 raz.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#32

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

a dlaczego . nie powinien . musze sprawdzić na schemacie czy czec kontrol reaguje na napiecie czy prad . niestety schem mam w garażu . jeśli jest podpięty za bezp tablicy to nie wykryje uszkodzenia bezp w dolozonej inst . jeżeli natomiast jest wpięty w zarowe to powinien wsio sygnalizować . dokładnie odpowiem jutro po południu jak przestudiuje schem.
nie mam chek- kontroli .natomiast już 2 x zdarzylo mi się z rozpedu ze niepotrzebnie sprawdzałem bezp w tablicy a winny był bezp przy przekaźnikach jak ktoras zarowa nie banglala . w sumie bezp okazal się sprawny a winne były konektory na przekaźnikach . nie dawałem gniazd pod przekaźniki tylko zakonczalem przewody konektorami zenskimi . niestety ale te kupowane na sztuki nie sa specjalnej jakości -potrafią korodować . ostatnio dostałem stado konektorow w komplecie . paczka 100szt (50 męskich i 50zenskich )za cale 10pln . lutowanie ich to przyjemność . na mrozie -2 *C moglem to polutowac z gniazda zapalniczki lut12V/ 40W.
marpas 1954

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

#33

Nieprzeczytany post autor: januszF »

Ok mam przekaźniki, gniazda, konektory, oczka.. brakuje tylko mi przewodu 2,5mm2 w różnych kolorach... mam chyba 1,5mm2 ale wszystkie czarne to żadna robota.. jutro po robocie podjadę kupić i wieczorem myślę, że się za to już wezmę :)

EDIT:
Obrazek
Mało estetycznie ale mam nadzieję, że będzie hulało :) póki co zrobiłem w domu ze względu na pogodę a jutro tylko przykręcić do auta, potem masy i do przewodu :) zobaczymy czy to coś da ;)

Gość

#34

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Ciekawi mnie czy będzie jakaś zauważalna różnica w świeceniu. Czekam na relację ;)

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

#35

Nieprzeczytany post autor: januszF »

Podłączyłem jedna strone :) 13.5 v żarówka :)
Z uwagi na to że muszę robić pod chmurką stwierdzam że jest za zimno i druga lampa na jutro. Powiem tak jak się patrzy na lampy z przodu to widać, że ta na przekaźnikach świeci mocniej. Cdn...
Ostatnio zmieniony 18 gru 2016, 16:53 przez januszF, łącznie zmieniany 2 razy.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#36

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

kol .jak ty to mierzysz ? podaj najpierw jakie jest napiecie na aku na wolnych obrotach i napiecie na kablu od przekaźnika do zarowki względem -aku oraz względem jakiejś czystej sruby karoserii . będzie odniesienie czy -aku to to samo co karoseria .w-g mnie masz nadal za duzy spadek lub zle wykonujesz pomiar . jak robisz go multimetrem to sprawdz baterie miernika .
jutro wymieniam tłumik bo wczoraj raczyl dokonać zywota- przy okazji zrobie zdjęcia jak to wygląda na poprawnej inst .
na początek wspomnę tylko ze na wlaczonych swiatlach mijania i wlaczonej dmuchawie na 4 biegu i wlaczonym podgrzewaniu szyby mam 14,2V.przy czym jest to pomierzone przy 2zarowkach mijania +2 zarowkach 2W na pozycji +2 zarowkach na pozycji tyl +podświetlenie tablicy . pomierze jutro ile jest na zarowce mijania . po wylaczeniu odbiornikow napiecie wzrasta o 0.1-0,15V w zaleznosci od stanu aku.
marpas 1954

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

#37

Nieprzeczytany post autor: januszF »

Dobra, my bad. Już się poprawiam:
Akumulator na odpalonym silnikiem z lpg jest 14,3v
Ze światłami mijania i dmuchawą (1bieg) - 14,15v
Na kostce od mijania jest teraz 14,10v
Na włożonej żarówce świecącej - 13,90v (było ok 11v)
Powiem tak - jest poprawa znacząca (widać po świetle). Przejadę się później po zmroku i zobaczę efekt na drodze ale już na podwórku widziałem, że jest w porządku.
A przekaźniki ulokowałem sobie w miejscu po przełączniku odłączania dźwięku od alarmu fabrycznego.
Obrazek
Dziękuje wszystkim za pomoc a przede wszystkim marian paszek. Oczywiście czekam na wyniki z Twojego dla porównania ale na mój rozum jest ok.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2016, 21:19 przez januszF, łącznie zmieniany 1 raz.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#38

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

zgodnie z wczesniejsza obietnica . galeria zdjęć jak wygląda sprawa ladowania na sprawnej inst i sprawnym aku .
DSCN7588.JPG
nic nie wlaczone -poj stal w blaszaku 1,5doby . temp od -2-+2*C
DSCN7589.JPG
wlaczone mijania +pozycje
DSCN7590.JPG
wlaczone mijania +pozycje +dmuchawa na 4biegu
DSCN7591.JPG
wlaczone jak wyżej + ogrzewanie tylnej szyby .
nie mam prawa do czego się specjalnie czepiac :-P
starałem się robic zdjęcia aby było widać czy swiatla sa wlaczone . reszte musicie wziąć na wiare . tylko po jaka cholerę mialbym te pomiary falszowac . tak mam i tego nie zmienie . altka nie dotykałem od czasu jak auto znalazło się w granicachRP czyli od 2004r. to sa pomiary na wolnych obrotach . !!!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2016, 20:34 przez marian paszek, łącznie zmieniany 12 razy.
marpas 1954

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

#39

Nieprzeczytany post autor: januszF »

U mnie nie pamiętam teraz dokładnie ale po niżej 14v nie spadnie na pewno na ładowaniu (mijania, klima, radio, grzanie szyby tylnej itp).
Teraz tak: wsiadłem do auta, pojechałem na miasto. Moim oczom ukazało się piękne białe światło z Night breakerów.. pomijając fakt, że jedna świeciła ku niebiosom bo zdejmując teraz lampy trochę poruszyłem pokrętłem. Różnica kolosalna. Ale niestety - MID wywalił mi spalone żarówki z przodu. Jest na to jakaś rada (opornik albo coś) ?

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#40

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

kurde zupełnie zapomniałem ze miałem przeanalizować schemat ale z tego by wynikało ze MID kontroluje prad . zalozyles przekaźniki wiec przez wlacznik swiatel plynie tylko prad zasilania przekaźnika który może być za maly aby cc uznal ze zarowy sa sprawne . stad ten blad . gdzies czytałem o możliwym obejściu tego problemu . musze poszukać . specjalnie nie jestem przekonany do opornika (na x) dopó0ki nie ustale jaki prad zadowala CC inaczej można z tego zrobić podgrzewacz degulgotnik albo choinke .
marpas 1954

ODPOWIEDZ