[F] słabe napięcie na lampach

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

[F] słabe napięcie na lampach

#1

Nieprzeczytany post autor: januszF »

Witam. Posiadam AF X14XE 1998.
Mam taki problem. Ostatnio sprawdzałem napięcie na żarówkach lamp i wyszło mi 10,7-10,8v. Wydaje mi się, że trochę za mało (zresztą niezbyt tak świecą). Ładowanie na aku wyszło coś ponad 11...
Co może być przyczyną i od czego tutaj zacząć? Dodam, iż zakładałem ostatnio klimatyzacje. Może alternator jest potrzebny większy jakiś? z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Alternator do sprawdzenia, ewentualnie polaczenia, klemy przewody, akumulator
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 16:21 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

slabe ladowanie
mierzone na klemach na odpalonym bez odbiornikow powinno byc kolo 14v
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: januszF »

Akumulator jest z marca tego roku więc raczej wykluczam. Spróbuje na klemach przeczyścić i na połączeniach z masą.
A jest możliwe, że jak doszła klimatyzacja (jakby nie patrzeć dłuższy pasek) to alternator powinien mieć większą pojemność? Po czym takie przypuszczenie.. zauważyłem po pracy wycieraczek na pierwszym biegu (tak jakby chciały a nie mogły). I w trakcie montażu klimy musiałem przełożyć na dwa dni starą łapę z napinaczem i wtedy nie było sprężarki od klimy. I zauważyłem, że wycieraczki jak gdyby trochę płynniej pracowały. Dobry trop czy przypadek?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Teoretycznie powinien być wiekszy aku, ale u Ciebie ewidentnie brak ładowania

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Zmierz ładowanie bezpośrednio na alternatorze.
Jeżęli tam będzie za małę to nadaje się on do naprawy, jeżeli bęzie OK to do sprawdzenia połączenia masowe lub ewentualne podciągniecie bezpośredniego połączenia alternator (D+) - akumulator(+). W oryginale idzie to przez rozrusznik.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 19:25 przez przemty, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

wydaje mi sie ze jesli nie zmienily sie rozmiary kol pasowych to nie powinno byc roznicy w ilosci obr alternatora
ale pewnosci nie mam
musialbys zmierzyc ladowanie z klima i na starej łapie bez klimy
naprzyklad na starym pasku wal robil 10 obr i altek 10 tak dla ulatwienia robimy 1:1
nowy pasek jest dluzszy wiec wal zrobi 15 obr ale altek tez 15
bo robi zawsze tyle samo co wal
inaczej by to wygladalo jakby sie pozmienialy wielkosci kol altka i walu
chyba dobrze mysle
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4510
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Automat »

W starych autach śniedzieją(utleniają się) wewnątrz kable i zwiększa się ich opór.Pomaga wymiana wiązki albo podłączenie świateł poprzez sterowanie przekaźnikami.Tak zrobiłem w starej Jetta 1(aktualnie ma 34 lata i jeździ )

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Panowie zacznijmy od samego początku a więc od źródła prądu czyli zmierzmy czy uzyskuje ono założone konstrukcyjnie parametry ;)
Bo jeżeli źródło nawala to co by nie robił i wymieniał to zawsze "na końcu" wynik będzie kiepski...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: januszF »

14.1 lpg (postój)
ze światłami na aku 13.97
radio światła nawiew na aku 13.69
13.47 wszystko plus klima
Przy gazowaniu skakało 0.02 w góre.

11.6v jedna lampa druga 11.45v. Mierzone z żarówką.
Tu dziwne bo ostatnio było mniej. Taki wynik to norma?
I pytanie - przy jednej klemie zeszło troche izolacji i jest goły drut. Coś może się od tego dziać?

ODPOWIEDZ