[F] słabe napięcie na lampach
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
[F] słabe napięcie na lampach
Witam. Posiadam AF X14XE 1998.
Mam taki problem. Ostatnio sprawdzałem napięcie na żarówkach lamp i wyszło mi 10,7-10,8v. Wydaje mi się, że trochę za mało (zresztą niezbyt tak świecą). Ładowanie na aku wyszło coś ponad 11...
Co może być przyczyną i od czego tutaj zacząć? Dodam, iż zakładałem ostatnio klimatyzacje. Może alternator jest potrzebny większy jakiś? z góry dzięki za pomoc.
Mam taki problem. Ostatnio sprawdzałem napięcie na żarówkach lamp i wyszło mi 10,7-10,8v. Wydaje mi się, że trochę za mało (zresztą niezbyt tak świecą). Ładowanie na aku wyszło coś ponad 11...
Co może być przyczyną i od czego tutaj zacząć? Dodam, iż zakładałem ostatnio klimatyzacje. Może alternator jest potrzebny większy jakiś? z góry dzięki za pomoc.
- mk5
- Posty: 6264
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Alternator do sprawdzenia, ewentualnie polaczenia, klemy przewody, akumulator
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 16:21 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
slabe ladowanie
mierzone na klemach na odpalonym bez odbiornikow powinno byc kolo 14v
mierzone na klemach na odpalonym bez odbiornikow powinno byc kolo 14v
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Akumulator jest z marca tego roku więc raczej wykluczam. Spróbuje na klemach przeczyścić i na połączeniach z masą.
A jest możliwe, że jak doszła klimatyzacja (jakby nie patrzeć dłuższy pasek) to alternator powinien mieć większą pojemność? Po czym takie przypuszczenie.. zauważyłem po pracy wycieraczek na pierwszym biegu (tak jakby chciały a nie mogły). I w trakcie montażu klimy musiałem przełożyć na dwa dni starą łapę z napinaczem i wtedy nie było sprężarki od klimy. I zauważyłem, że wycieraczki jak gdyby trochę płynniej pracowały. Dobry trop czy przypadek?
A jest możliwe, że jak doszła klimatyzacja (jakby nie patrzeć dłuższy pasek) to alternator powinien mieć większą pojemność? Po czym takie przypuszczenie.. zauważyłem po pracy wycieraczek na pierwszym biegu (tak jakby chciały a nie mogły). I w trakcie montażu klimy musiałem przełożyć na dwa dni starą łapę z napinaczem i wtedy nie było sprężarki od klimy. I zauważyłem, że wycieraczki jak gdyby trochę płynniej pracowały. Dobry trop czy przypadek?
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Zmierz ładowanie bezpośrednio na alternatorze.
Jeżęli tam będzie za małę to nadaje się on do naprawy, jeżeli bęzie OK to do sprawdzenia połączenia masowe lub ewentualne podciągniecie bezpośredniego połączenia alternator (D+) - akumulator(+). W oryginale idzie to przez rozrusznik.
Jeżęli tam będzie za małę to nadaje się on do naprawy, jeżeli bęzie OK to do sprawdzenia połączenia masowe lub ewentualne podciągniecie bezpośredniego połączenia alternator (D+) - akumulator(+). W oryginale idzie to przez rozrusznik.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 19:25 przez przemty, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
wydaje mi sie ze jesli nie zmienily sie rozmiary kol pasowych to nie powinno byc roznicy w ilosci obr alternatora
ale pewnosci nie mam
musialbys zmierzyc ladowanie z klima i na starej łapie bez klimy
naprzyklad na starym pasku wal robil 10 obr i altek 10 tak dla ulatwienia robimy 1:1
nowy pasek jest dluzszy wiec wal zrobi 15 obr ale altek tez 15
bo robi zawsze tyle samo co wal
inaczej by to wygladalo jakby sie pozmienialy wielkosci kol altka i walu
chyba dobrze mysle
ale pewnosci nie mam
musialbys zmierzyc ladowanie z klima i na starej łapie bez klimy
naprzyklad na starym pasku wal robil 10 obr i altek 10 tak dla ulatwienia robimy 1:1
nowy pasek jest dluzszy wiec wal zrobi 15 obr ale altek tez 15
bo robi zawsze tyle samo co wal
inaczej by to wygladalo jakby sie pozmienialy wielkosci kol altka i walu
chyba dobrze mysle
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
- Automat
- Posty: 4510
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
W starych autach śniedzieją(utleniają się) wewnątrz kable i zwiększa się ich opór.Pomaga wymiana wiązki albo podłączenie świateł poprzez sterowanie przekaźnikami.Tak zrobiłem w starej Jetta 1(aktualnie ma 34 lata i jeździ )
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Panowie zacznijmy od samego początku a więc od źródła prądu czyli zmierzmy czy uzyskuje ono założone konstrukcyjnie parametry
Bo jeżeli źródło nawala to co by nie robił i wymieniał to zawsze "na końcu" wynik będzie kiepski...
Bo jeżeli źródło nawala to co by nie robił i wymieniał to zawsze "na końcu" wynik będzie kiepski...
[External Link Removed for Guests]
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
14.1 lpg (postój)
ze światłami na aku 13.97
radio światła nawiew na aku 13.69
13.47 wszystko plus klima
Przy gazowaniu skakało 0.02 w góre.
11.6v jedna lampa druga 11.45v. Mierzone z żarówką.
Tu dziwne bo ostatnio było mniej. Taki wynik to norma?
I pytanie - przy jednej klemie zeszło troche izolacji i jest goły drut. Coś może się od tego dziać?
ze światłami na aku 13.97
radio światła nawiew na aku 13.69
13.47 wszystko plus klima
Przy gazowaniu skakało 0.02 w góre.
11.6v jedna lampa druga 11.45v. Mierzone z żarówką.
Tu dziwne bo ostatnio było mniej. Taki wynik to norma?
I pytanie - przy jednej klemie zeszło troche izolacji i jest goły drut. Coś może się od tego dziać?