Szybkie pytanie o + ze stacyjki

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

Szybkie pytanie o + ze stacyjki

#1

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Mam problem z centralką LPG, mianowicie nie działa. Prądy dochodzą ale gaśnie, jakby odciął zasilanie. Wzbudzanie centralki mam z + który idzie po stacyjce do DIS-a, podłączenie w wiązce przy wtyczce wpinanej w cewkę. Możliwe że tam jest babol i ginie napięcie, może zimny lut albo cokolwiek innego - podpowiedzcie, skąd w f-ce z c16se pobrać alternatywny + po stacyjce żeby przepiąć wzbudzanie na testy a jak podziała to na zawsze? Jakieś koncepcje? Jutro sprawdzę czy na wzbudzaniu jest + po stacyjce, ale problem w tym że to działa-nie działa losowo i jak raz jutro może działać, więc chciałbym podłączyć alternatywę celem pewności
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Centralka LPG jesli jest zalozona z glowa to bez zasilania (jakiegokolwiek ) powinna zalaczyc benzyne ..

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3680
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Na panelu sterującym w środku auta również nie ma zasilania?

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#4

Nieprzeczytany post autor: papieju »

nismo pisze:QR_BBPOST Na panelu sterującym w środku auta również nie ma zasilania?
Nie. Stąd podejrzewam że wzbudzanie nie teges. Oczywiście podłączenie komputera w tym stanie jest niemożliwe, centralka musi być wzbudzona do tego...
Na benzynie działa, nie działa na gazie. W tym momencie działają zworki w sterowniku, więc na pb śmiga nawet jak nie ma zasilania i jest zimnym klocem aluminium ;) Problem w załączeniu centralki i zasileniu gazem. Instalacja jest sekwencyjna o ile ma to znaczenie, ale ja tylko szukam + bo mam w głowie pustkę ;)
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 21:02 przez papieju, łącznie zmieniany 1 raz.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

proponuje plus po stacyjce awaryjnie zewrzec z plusem akumulatora....ale tylko na probe... i wazne... zapalaj i gas na benzynie w takim przypadku..
wtedy bedziesz mogl sie podlaczyc do sterownika.. podejrzec parametry, sprawdzic bledy etc...
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 21:20 przez czarnypiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#6

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Chyba nie wiesz do końca jak działa instalacja sekwencyjna, prawda? Na chwilę z aku + mnie nie urządza, bo muszę pojeździć żeby wyeliminować uszkodzenie samej centralki. Błędów nie będzie, nie rejestruje bo nie wstaje - po prostu. Miałem tak już kiedyś, sprawdziłem wiązkę i nic, wysłałem centralkę na reklamację do Techa i nie stwierdzono usterki, podmienili tylko CPU profilaktycznie i prawie 9 miesięcy po tym śmigało bez zarzutu. Wczoraj się wyłączyła w trakcie jazdy jak miało przełączyć na LPG - cyknął elektro w butli i zgasło na włączniku w kabinie, auto jedzie na benzynie i nic więcej się nie dzieje.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

papieju pisze:QR_BBPOST Chyba nie wiesz do końca jak działa instalacja sekwencyjna, prawda?
dobra .. Ty wiesz lepiej... Tak nie wiem. Mam jedna od 2009 i 200tyskm na Niej. Zostala przerobiona po druciarzu po mojemu i samochod jezdzi jak na benzynie. Takze przyjmijmy ze nic nie wiem.
papieju pisze:QR_BBPOST i zgasło na włączniku w kabinie
Skoro zgaslo to tu nie ma filozofii - zasilanie (oba) do sprawdzenia. Wlacz stacyjnke i sprawdz czy sa wszystkie napiecia jakie powinny byc. Jesli sa to podlacz sie pod sterownik komputerem i podejrzyj parametry w momencie przelaczenia. A jesli sterownik od tamtej pory martwy i nie reaguje na nic to sprawdz bezpiecznik na zasilaniu sterownika LPG.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#8

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Prądy w wiązce są, mierzyłem we wskazanych przez serwis pinach. Bezpieczniki sprawne. Problem w tym właśnie że prądy są a sterownik nie działa. Nie działa włącznik w kabinie i nie reaguje na podłączenie PC. Podejrzewam że albo sterownik jest jednak walnięty albo jest jakiś problem ze wzbudzaniem - jeśli tam ginie prąd to nie ma opcji na uruchomienie sterownika. Najlepsze jest to że po którymś uruchomieniu silnika wstanie i jedzie się normalnie, zgaszę i już nie działa. Pojeżdżę dwa-trzy dni na benzynie i magia - działa kilka dni a czasem miesięcy. Muszę więc podłączyć + po stacyjce na wzbudzaniu z innego źródła niż cewka bo to jedyny podejrzany. Jeśli na krótko z aku wstanie to mnie urządza średnio, bo do codziennej jazdy się nie nada, jeśli nie wstanie to nie tu problem i dalej jestem w lesie. Jutro sprawdzę, ale nie to jest przedmiotem pytania, powtórzę - szukam + po stacyjce i ma zaćmę skąd go wziąć.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 22:33 przez papieju, łącznie zmieniany 1 raz.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Sprawdz jeszcze mase w wiazce do sterownika. Plus po stacyjce napewno jest przy stacyjce - ale to dosc daleko zeby ciagnac.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#10

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Masa też jest w wiązce, ogólnie jutro powalczę

EDIT:
Pomierzyłem, posprawdzałem, wzbudzanie pięknie działa, wiązka z prądami jak trzeba. Podejrzanych dwóch, albo komputer albo włącznik w kabinie. Ciekawe co powie serwis...
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

ODPOWIEDZ