Nie gasnąca kontrolka rezerwy paliwa

Awatar użytkownika
Gawel86

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 kwie 2018, 18:15
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: cz14xz
Województwo: świętokrzyskie

Nie gasnąca kontrolka rezerwy paliwa

#1

Nieprzeczytany post autor: Gawel86 »

Witam.Auto Astra F 1.4 16V 97r.
Pare tyg temu gdy zapalila sie kontrolka rezerwy paliwa podjechałem na stacje i zatankowałem 10 l.Niestety kontrolka cały czas sie świeci w dodatku wskażnik stoi w miejscu.Wiec dolałem kolejne 10 litrów lecz zero reakcji kontrolki jak i wskaźnika.Po odpięciu wtyczki pod kanapą przy pompie paliwa tez nic sie nie dzieje kontrolka cały czas świeci.Wcześniej nie było nigdy problemu.Dodam że wskaźnik temperatury działa,poradzicie jak to naprawić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Obstawiam na uwalony pływak. U mnie ostatnio też były takie herezje. Po wyjęciu zbiornika okazało się, że gródź pływa sobie w zbiorniku i blokuje pływak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Awatar użytkownika
Gawel86

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 kwie 2018, 18:15
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: cz14xz
Województwo: świętokrzyskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Gawel86 »

Ale po odłączeniu wtyczki od pompy lampka powinna zgasnąć? Czy czujnik poziomu paliwa nie jest zintegrowany razem z pompą? Rok temu gdy wymienialem pompę żadnego pływaka tam nie widziałem

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

jeżeli to zdjecie przedstawia silnik rozgrzany to można wyciagnac pewne wnioski :
1 wskaźnik temp działa a wiec stabilizator zasilający oba wskaźniki jest sprawny
2 oba wskaźniki dzialaja w zakresie oporności 0-250ohm przy czym ok 40 ohm oznacza pelen zbiornik a 250ohm pusty zbiornik
3 kontrolka rezerwy jest tzw kontrolka automatyczna tzn ze do jej zapalenia potrzebny jest układ sterujący (w tym wypadku jest to układ na 1 tranzystorze który dla dowcipu konstruktorzy umieścili w elektronice obrotomierza )
wnioseki końcowe
1 jeżeli była by przerwa w obwodzie czujnika paliwa wskaźnik powinien lezec lecz kontrolka nie miała by prawa swiecic
ponieważ obwod nie jest zamknięty co powoduje brak spadku napięcia potrzebnego do wysterowania tranzystora i zapalenia rezerwy .
2 zawieszenie pływaka na dolnym polozeniu spowodowalo by zapalenie kontrolki i lezacy wskaźnik
3zawieszenie pływaka w gornym polozeniu dalo by efekt odwrotny tzn wskazowka by pokazala pelen zbiornik a rezerwa nie swieci .
jezeli ten samochod jeszcze jeździ to możliwe jest również iż w zbiorniku jest na tyle niski poziom paliwa iż wskaźnik pokazuje 0 rezerwa się pali co swiadczylo by o niedokładnie dzialajacym wskaźniku paliwa co można w pewien sposób skalibrować .miałem u siebie taki przypadek po zakupie astry ale po sprawdzeniu wszystkiego i skalibrowaniu mam spokoj .rezerwę ustawiłem na 7 l..aby w spokoju dojechać na stacje .
wcześniej zapalala się przy 15 l .jedynym sposobem sprawdzenia jest odlaczenie przewodow od czujnika i zwarcie ich ze

sobą na ok 10sek .jeśli wskazowka pokaze pelen zbiornik a rezerwa zgasnie to winny jest czujnik .
3 jeżeli w zbiorniku jest niski poziom paliwa to albo pływak utonal (dziura albo się rozsypal z tym ze sam obwod czujnika jest ok o czym swiadczy palaca się rezerwa . )
mam nadzieje ze jasno przedstawiłem możliwe uszkodzeni

poniżej tabela oporności czujnika przelozona na litry dla wskaźnika oraz mida (sa drobne roznice .mid mierzy dokładniej .)


Ohm MID Wskaźnik Forum
280 0 0
230 1
210 2
191 3 5
170 4
158 5 5
146 6
139 7
135 8
131 9 10
128 10
124 11 10
120 12
117 13
113 14
109 15 15
105 16 15
101 17
98 18
94 19 20 20
90 20
87 21
84 22
81 23 25
78 24 25
75 25
73 26
70 27
68 28 30 30
66 29
64 30
63 31
61 32 35 35
60 33
59 34
58 35
57 36 40
56 37
55 38 40
54 39
52 40
50 41 45
48 42
46 43
45 44 45
44 45 50
42 46
41 47
40 48 50
39 49
38 50
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2018, 9:09 przez marian paszek, łącznie zmieniany 2 razy.
marpas 1954

Awatar użytkownika
Gawel86

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 kwie 2018, 18:15
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: cz14xz
Województwo: świętokrzyskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Gawel86 »

Dzięki za obszerną odpowiedź A więc tak po zwarciu wtyczki od pompy paliwa nic się nie dzieje czyli cały czas świeci kontrolka a wskaźnik nie poruszył się. Jeżeli chodzi o oporność to jest ok 0,47. Wychodzi na to że wina pływaka, jest jakaś możliwość sprawdzenia go? Wyjąć pompę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

pompe zawsze możesz wyjac ale w pompie nie ma pływaka .i niech cie pan bog broni przed zwieraniem pompy do masy .moż
ty masz sprawdzić układ od czujnika paliwa do zegara . czujnik paliwa to zupełnie inny obwod .pompa to 1 a czujnik to 2.
gdyby czujnik był w pompie to do jej wtyczki musiały by być doprowadzone minimum 3 przewody .
czytaj moja wypowiedz ze zrozumieniem czujnik jest podlaczony w baku paliwa w okolicy tylnego prawego kola .kolory kabli to niebiesko czarny i brązowy jeżeli chodzi o wersje hb .w sedanie trzeba wytargać caly zbiornik .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

ZOSTAW POMPE W SPOKOJU .MASZ WLEZDZ POD AUTO I TAM SZUKASZ CZUJNIKA PALIWA .KOLORY KABLI JUZ PODALEM .
ostatnie zdjecie .jeżeli bezp pompy przezyl to zwarcie które zrobiles na wtyczce to masz duże szczęście . grubszego drutu nie było ?bezp pompy to bezp nr2
czytaj-[F] Wskaźnik paliwa nie działa
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2018, 7:19 przez marian paszek, łącznie zmieniany 11 razy.
marpas 1954

Awatar użytkownika
Gawel86

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 kwie 2018, 18:15
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: cz14xz
Województwo: świętokrzyskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Gawel86 »

Dziękuję za poradę już wszystko jasne, padł czujnik paliwa. Po zwarciu wtyczki od czujnika rezerwa zgasła a wskaźnik wychylil się na max. Teraz pytanie jak to wymienić czy demontowac bak?

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

[External Link Removed for Guests]
tylko w sedanie mususz wywalać zbiornik
marpas 1954

Awatar użytkownika
konsmy02104

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 09 mar 2020, 12:34
Imię: Konrad
Auto: Opel Astra F
Silnik: X14XE
Rocznik: 1997
Województwo: opolskie

#9

Nieprzeczytany post autor: konsmy02104 »

Przepraszam za odświeżanie tematu, ale mam problem, którego rozwiązania nie znajduję w bardzo obszernej i rzetelnej wypowiedzi @marian paszek
Otóż mój samochód jest obecnie u mechanika, bo kontrolka cały czas się swieci. Fachowiec próbował już praktycznie wszystkiego od wymiany pływaka, mierzeniu oporu, sprawdzenia licznika i przekręcania innego, ale wszystko wskazuje na to, że kontrolka powinna pracować normalnie, bo nic nie wskazuje na to, że gdzieś w układzie jest błąd.
Co Wy na to? Macie jakieś pomysły? Proszę o odpowiedź

ODPOWIEDZ