temperatura silnika 100 stopni na postoju?
- heksior14
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 lis 2018, 12:36
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F
- Województwo: łódzkie
temperatura silnika 100 stopni na postoju?
Witam,
Moje pytanie dotyczy Opla Astry F 1.4 8V z 2000r.
Po wymianie termostatu, chłodnicy, rozrządu wraz pompą wody oraz zrobieniu uszczelki pod głowicą, temperatura podczas jazdy wzrasta do 98 stopni puszcza termostat i trzyma sie na poziomie 95.
Natomiast podczas stania w korkach wzrasta do 100 stopni i się utrzymuje na tym poziomie mimo iż załącza się wentylator( nie wiem czy to normalne ale wentylator włącza sie na około 10 sekund max.?) , dopiero jak zacznę jechać temperatura spada- czy to normalne czy jest się czym martwić?
Moje pytanie dotyczy Opla Astry F 1.4 8V z 2000r.
Po wymianie termostatu, chłodnicy, rozrządu wraz pompą wody oraz zrobieniu uszczelki pod głowicą, temperatura podczas jazdy wzrasta do 98 stopni puszcza termostat i trzyma sie na poziomie 95.
Natomiast podczas stania w korkach wzrasta do 100 stopni i się utrzymuje na tym poziomie mimo iż załącza się wentylator( nie wiem czy to normalne ale wentylator włącza sie na około 10 sekund max.?) , dopiero jak zacznę jechać temperatura spada- czy to normalne czy jest się czym martwić?
Najpierw zobacz czy dobrze styka sam czujnik (ten od wskazania na deskę), jest na wsuwkę na taki talerzyk na czujniku.
W sumie są 3, deska, na chłodnicy i do sterownika silnika pod monowtryskiem z tyłu na kolektorze.
Czujnik od wskazania jest na kolektorze dolotowym na pierwszym cylindrze (od rozrządu) od góry, taki jedyny mały smerf
Układ raczej zachowuje się prawidłowo, robi się gorąco,puszcza na chłodnicę, na chłodnicy czujnik wentylatora,włącza wentylator i potem wyłącza jak schłodzi i powtarza cykl żeby nie przegrzać silnika.
Aby płyn był.
Wskazanie na desce przez kiepski styk czy już wiek może przekłamywać.
Nie jest też aż tak dokładny.
Układ jest ciśnieniowy, temperatura wrzenia podniesiona o parę stopni.
Zależy jaki termostat siedzi bo były różne temperatury otwarcia.
Nie ma co szukać, na początek zobacz podłączenie czujnika.
Jakby dłużej trzymał wysoką temperaturę albo wentylator jej nie zbijał to wtedy problem.
W sumie są 3, deska, na chłodnicy i do sterownika silnika pod monowtryskiem z tyłu na kolektorze.
Czujnik od wskazania jest na kolektorze dolotowym na pierwszym cylindrze (od rozrządu) od góry, taki jedyny mały smerf
Układ raczej zachowuje się prawidłowo, robi się gorąco,puszcza na chłodnicę, na chłodnicy czujnik wentylatora,włącza wentylator i potem wyłącza jak schłodzi i powtarza cykl żeby nie przegrzać silnika.
Aby płyn był.
Wskazanie na desce przez kiepski styk czy już wiek może przekłamywać.
Nie jest też aż tak dokładny.
Układ jest ciśnieniowy, temperatura wrzenia podniesiona o parę stopni.
Zależy jaki termostat siedzi bo były różne temperatury otwarcia.
Nie ma co szukać, na początek zobacz podłączenie czujnika.
Jakby dłużej trzymał wysoką temperaturę albo wentylator jej nie zbijał to wtedy problem.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2018, 21:02 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.
- KonradII
- Posty: 248
- Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
- Imię: Konrad
- Auto: Astra F
- Silnik: 1,7 tds
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Koło
- Wdzięczny: 1 raz
myślę że jest ok
przy 100 stopniach działa pierwszy bieg wentylatora chłodnicy przy 105 bądź 110 włąza się drugi bieg i szybciej chłodzi silnik
przy 100 stopniach działa pierwszy bieg wentylatora chłodnicy przy 105 bądź 110 włąza się drugi bieg i szybciej chłodzi silnik
- heksior14
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 lis 2018, 12:36
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F
- Województwo: łódzkie
Dzięki wielkie chłopaki za odpowiedzi,
"Digyl" czujnik raczej dobry temperatura sprawdzana czujnikiem na podczerwień i pokrywała się z tym co w środku na wskaźniku.
Będę obserwował jakiś czas i napiszę co i jak.
"Digyl" czujnik raczej dobry temperatura sprawdzana czujnikiem na podczerwień i pokrywała się z tym co w środku na wskaźniku.
Będę obserwował jakiś czas i napiszę co i jak.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
1.nie wiemy jakie parametry ma termowłącznik na chłodnicy .
2.nie wiemy jakie są parametry termostatu . temp.początku otwarcia /temp pełnego otwarcia
3.przy staniu w korkach parametry układu chłodzenia się obniżają-brak odpowiedniego przepływu powietrza przez chłodnice .
4 tak krótki czas pracy wentylatora może wskazać na kompletnie rozchwiane parametry układu chłodzenia lub tez na mało precyzyjne działanie termowłącznika wentylatora chłodnicy
5 100*C to nie tragedia .dla wody owszem ale dla dobrego płynu to dopiero rozgrzewka . Temp. wrzenia dobrego płynu to ok 130*.Nie ma się czym podniecać
2.nie wiemy jakie są parametry termostatu . temp.początku otwarcia /temp pełnego otwarcia
3.przy staniu w korkach parametry układu chłodzenia się obniżają-brak odpowiedniego przepływu powietrza przez chłodnice .
4 tak krótki czas pracy wentylatora może wskazać na kompletnie rozchwiane parametry układu chłodzenia lub tez na mało precyzyjne działanie termowłącznika wentylatora chłodnicy
5 100*C to nie tragedia .dla wody owszem ale dla dobrego płynu to dopiero rozgrzewka . Temp. wrzenia dobrego płynu to ok 130*.Nie ma się czym podniecać
Ostatnio zmieniony 27 lis 2018, 16:32 przez marian paszek, łącznie zmieniany 1 raz.
marpas 1954
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 27 lis 2018, 18:17
- Imię: Marcin
- Auto: astra F
- Silnik: x 14nz
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 2 razy