Opel Astra F Wspomaganie elektryczne

Awatar użytkownika
Opelek14

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 29 lut 2024, 7:37
Auto: Astra F
Silnik: X14NZ
Rocznik: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 2 razy

Re: Opel Astra F Wspomaganie elektryczne

#21

Nieprzeczytany post autor: Opelek14 »

ja37 pisze:
10 mar 2024, 12:00
Wspomaganie działa najmocniej jak auto stoi.
Ze wzrostem prędkości jego siła powinna maleć.
Dlatego przejedź się szybciej i obczaj.
Chyba nie chciałbyś delikatnie ruszyć kierownicą przy 140km/h i żeby cie wywaliło w rów?

Ty się przyzwyczaisz pewnie, a jak wsiądzie żona, to co?

Jak jeździsz lafiryndo?, czy raczej, ale zjeb.ałem robotę.
Przejechałem szybciej i nic się nie zmienia z generatorem, działa tak samo czyli w sam raz nie za lekko nie za mocno Astra 140sie nie jeździ :) i żony nie mam :P a jak bym miał i tak by zrobiła to w sumie już bym nie miał też :\ z mocą wspomagania nie ma problemu nie skręca ostro tylko jak już pisałem kierownica pozostaje delikatnie skręcona i muszę ręcznie ten kawałek wyprostowac dziś pojeździłem i już się przyzwyczaiłem prawie z automatu odwijam sam więc myślę że jest dobrze oby się nie psuło i będzie lux :)

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 281
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 15 razy
Pomocny: 13 razy

#22

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

No to super

A masz ten numer modelu albo zdjęcie?

I faktycznie tylko zamocować i większych przeróbek nie ma? pasuje prawie plug and play?

Awatar użytkownika
Opelek14

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 29 lut 2024, 7:37
Auto: Astra F
Silnik: X14NZ
Rocznik: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 2 razy

#23

Nieprzeczytany post autor: Opelek14 »

waldek2017 pisze:
10 mar 2024, 17:40
No to super

A masz ten numer modelu albo zdjęcie?

I faktycznie tylko zamocować i większych przeróbek nie ma? pasuje prawie plug and play?
Z przeróbek to trzeba wymyślić sobie dolne mocowanie kolumny bo w astrze oryginalnie nie ma ale to mały problem był, tak samo w astrze oryginalnie wejście na łącznik kolumny z przekładnia jest takie jakby półkwadratowe a w kolumnie od Agili jest na wielowypuscie ale to też nie był problem bo wystarczy zeszlifowac z dwóch stron na płasko i mamy mocowanie jak z astry, trzeba było przedłużyć lekko ten łącznik kolumny z przekładnia ale to wywaliłem dwa fabryczne nity i dałem na śruby tu uwaga lepiej zastosowac porządne śruby dla swojego spokoju i pewności że nic nie puści :) ja dałem od korbowodu silnikowego takiej samej grubości co nit wiec wytrzymałość się nie zmieniła no chyba że na plus bo ten nit na pewno nie był z lepszego metalu niż te śruby kto dokręcał ten wie ile potrafią znieść ;) no i trzeba wywalić rurę od nawiewu nóg pasażera bo w tym miejscu będzie wisiał nasz silnik od wspomagania :) ogólnie pierwsza myśl po rozebraniu licznika zdjęcia kierownicy była o kurrr to się tu nie zmieści ale postanowiłem działać dalej no i jednak się zmieściło :) z elektryki pasuje wszystko idealnie czyli wkład stacyjki można wyjąć z astry i wsadzic do nowej kolumny zeby nie zmieniać kluczyka, kostka stacyjki pasuje, kostka kierunków pasuje manetki też można wsadzić stare bo mają takie same mocowania (prowadzenie i zatrzask) immobiliser też pasuje stary, poduszka powietrzna jest akceptowana przez system i błąd się nie zapala jedynie przyciski klaksonu trzeba przerobić znaczy wtyczkę ponieważ w astrze są dwa przewody a w Agili drugi przewod jest jakby na masie i trzeba stara wtyczkę obciąć i przylutować do przewodów od przycisku i drugi kabelek przykręcić w środku do srubki w kierownicy jest tam kilka śrubek więc łatwy montaż :) numer mojej kolumny to 48200-84E60 wpisując w Google wyskakuje trochę tego :) jedynie mam problem z obudowa wokół stacyjki nie bardzo chce ciąć oryginał a nie pasuje bo wystaje z 3mm za bardzo do przodu i po założeniu kierownicy trze o nią jako że miałem przy kolumnie górna osłonę od Agili to obciąłem bo jest strasznie długa i nawet pasuje ale dołu już nie miałem wiec póki co jeżdżę bez dolnej osłony muszę pomyśleć z czego by tu przerobić ;)

Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
A górne mocowanie kolumny te pod zegarami pasuje idealnie na otwory w astrze wiec tylko przykręcić trzeba :)

Foton

Astro-maniak
Posty: 1169
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#24

Nieprzeczytany post autor: Foton »

sorry
zbędny off top

ODPOWIEDZ