Astra F - olej w skrzyni biegów.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 sty 2011, 19:58
- Lokalizacja: Elbląg
Astra F - olej w skrzyni biegów.
Witam drogich forumowiczów. Mimo, że usilnie szukałem na forach i google interesującej mnie odpowiedzi nie znalazłem. Natknąłem się jedynie na niekiedy bardzo rozbieżne poszlaki, 0 konkretów. I tu pytanie do was (proszę o jasną i klarowną odpowieź na moje pytanie.
Jakie parametry powinien mieć olej inny niż GM do skrzyni biegów manualnej w Astrze F?
Odezwą się głosy po co, na co, dla czego na które odpowiem krótko: wiem, że się nie wymienia ale po 19 latach i 350k rpzebiegu wypada, a oleje GM się popsuły, ufam tylko Elfowi, Lotosowi, Liqui Moly, Petronas i Valvoline
Jakie parametry powinien mieć olej inny niż GM do skrzyni biegów manualnej w Astrze F?
Odezwą się głosy po co, na co, dla czego na które odpowiem krótko: wiem, że się nie wymienia ale po 19 latach i 350k rpzebiegu wypada, a oleje GM się popsuły, ufam tylko Elfowi, Lotosowi, Liqui Moly, Petronas i Valvoline
[center][/center]
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
75W-90Jakie parametry powinien mieć olej inny niż GM do skrzyni biegów manualnej w Astrze F?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 14 sty 2011, 18:54
GL 4 po pierwsze, bo inny typ Ci skrzynię rozwali 80W jest standard, u mnie jest 75-80 valvoline durablend GL-4 i skrzynia przestała mi szumieć na trasie
GM do skrzyń też powinien być dobry, bo dedykowany
GM do skrzyń też powinien być dobry, bo dedykowany
[External Link Removed for Guests]
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
każda inna klasa rozwali skrzynię, GL-5 też ?GL 4 po pierwsze, bo inny typ Ci skrzynię rozwali
i co wogóle rozumiesz pod pojęciem "rozwali skrzynię?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 14 sty 2011, 18:54
Skrzynie mają ileś tam typów różnych i do tego typu są wymagane takie a nie inne typy oleju- u nas jest chyba kłowa skrzynia, w innych może być np. hipoidalna czy coś takiego. Inna budowa wymaga innego rodzaju oleju. Proste?
[External Link Removed for Guests]
To jest podobnie, jakbyś do benzyniaka wlał olej klasy tylko CF albo do diesla tylko SL. Lepkość z tymi 75 itp jest głównie do zakresu temperatury otoczenia, ale nie powinno się znacząco odbiegać od zaleceń producenta (np do silnika, który producent zaleca 5w-10w lepiej nie wlewać 0w )
Moja skrzynia przed jak i po wymianie oleju wali dopóty się nie rozgrzeje, więc nie jestem w stanie odpowiedzieć, czy lanie 75-80 zamiast 80 jest szkodliwe, ale po około 5-6k km się nie rozsypała, więc nie jest źle Użytkowane auto głównie na trasach 3-3.5 km, więc lekko nie ma
[External Link Removed for Guests]
To jest podobnie, jakbyś do benzyniaka wlał olej klasy tylko CF albo do diesla tylko SL. Lepkość z tymi 75 itp jest głównie do zakresu temperatury otoczenia, ale nie powinno się znacząco odbiegać od zaleceń producenta (np do silnika, który producent zaleca 5w-10w lepiej nie wlewać 0w )
Moja skrzynia przed jak i po wymianie oleju wali dopóty się nie rozgrzeje, więc nie jestem w stanie odpowiedzieć, czy lanie 75-80 zamiast 80 jest szkodliwe, ale po około 5-6k km się nie rozsypała, więc nie jest źle Użytkowane auto głównie na trasach 3-3.5 km, więc lekko nie ma
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 sty 2011, 19:58
- Lokalizacja: Elbląg
Hmmm, jako, że producent nie przewidział wymiany ani nie udostępnił dokładnych parametwów fabrycznie zalewanego oleju postanowiłem nie ryzykować i kupiłem w serwisie Opla oryginał GM do manuali. Wszak szkrynia begów to mechanizm precyzyjny i nawet niewielkie odchylenia od zaleceń producenta mogą się źle skończyć. Broniłem się przed GM ale przegrałem ^.-
[center][/center]
- Darian
- Posty: 3156
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST OPC Line`11
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GWE - Rumia
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
Fala to może napisz jeszcze ile tego oleju kupiłeś i co może bardziej kogoś zainteresować to informacja ile za niego zapłaciłeś... Może to się komuś przydać
Moje autko => Szara Eminencja
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 sty 2011, 19:58
- Lokalizacja: Elbląg
Do skrzyni F13 wchodzi 1,6l, 2 litry oleju kupiłem w serwisie Opla za 33zł/litr.
Kod fabryczny oleju GM to: 19 40 182
Olej jest czerwony, ale nie jest olejem do skrzyń automatycznych (wspólny mają tylko kolor), jest zdecydowanie gęstszy.
Opakowanie wygląda tak:
OLEJ NIE JEST POD ŻADNYM WARUNKIEM MIESZALNY Z INNYMI OLEJAMI PRZEKŁADNIOWYMI
Wymiana jest prosta:
-odkręcamy dekiel mechanizmu różnicowego
-spsuzczamy stary olej
-oczyszczamy, odtłuszczamy dekiel i odpowiednio powierzchnię w skrzyni pod nową uszczelkę
-przykręcamy dekiel
-oleju wlewamy 1,6l~ przez odpowietrznik w obudowie wybieraka
-jego poziom kontrolujemy drucikiem wygiętym w L wkładając w otwór kontrolny przy przegubie wewnętrznym od strony pasażera, przy minimalnym poziomie tafla oleju powinna być około 2cm poniżej otworu, wlewać można, aż zacznie wyciekać (z otworu kontrolnego, a nie tego przez który wlewamy przypadkiem x-) )
Nie należy lać za dużo oleju bo mogą biegi ciężko chodzić. Wlewamy 1,6l i za jakiś czas sprawdzamy czy nigdzie nie ucieka.
Mimo, że Opel jak większość producentów nie przewiduje wymiany to należy pamiętać, że olej się starzeje i taki zabieg co 4-5 lat na pewno nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie.
Kod fabryczny oleju GM to: 19 40 182
Olej jest czerwony, ale nie jest olejem do skrzyń automatycznych (wspólny mają tylko kolor), jest zdecydowanie gęstszy.
Opakowanie wygląda tak:
OLEJ NIE JEST POD ŻADNYM WARUNKIEM MIESZALNY Z INNYMI OLEJAMI PRZEKŁADNIOWYMI
Wymiana jest prosta:
-odkręcamy dekiel mechanizmu różnicowego
-spsuzczamy stary olej
-oczyszczamy, odtłuszczamy dekiel i odpowiednio powierzchnię w skrzyni pod nową uszczelkę
-przykręcamy dekiel
-oleju wlewamy 1,6l~ przez odpowietrznik w obudowie wybieraka
-jego poziom kontrolujemy drucikiem wygiętym w L wkładając w otwór kontrolny przy przegubie wewnętrznym od strony pasażera, przy minimalnym poziomie tafla oleju powinna być około 2cm poniżej otworu, wlewać można, aż zacznie wyciekać (z otworu kontrolnego, a nie tego przez który wlewamy przypadkiem x-) )
Nie należy lać za dużo oleju bo mogą biegi ciężko chodzić. Wlewamy 1,6l i za jakiś czas sprawdzamy czy nigdzie nie ucieka.
Mimo, że Opel jak większość producentów nie przewiduje wymiany to należy pamiętać, że olej się starzeje i taki zabieg co 4-5 lat na pewno nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2011, 22:04 przez Fala, łącznie zmieniany 1 raz.
[center][/center]
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 14 sty 2011, 18:54
"Nie należy lać za dużo oleju bo mogą biegi ciężko chodzić. Wlewamy 1,6l i za jakiś czas sprawdzamy czy nigdzie nie ucieka."
Mi do oporu wlał mechanik :/
Mi do oporu wlał mechanik :/
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 sty 2011, 19:58
- Lokalizacja: Elbląg
To zmień mechanika. Ciekawe czy do silnika też leje aż zacznie przez korek wyciekać
W każdej książce z danymi serwisowymi jest napisane:
Skrzynie silników 14-1.6 oraz 1.7D - 1,6l
Skrzynie silników 1.8 - 2.0 oraz 1.7TD - 1.9l
Jak będę w piątek/sobotę u siebie wymieniał i nie zapomnę to porobię i wrzucę fotki poszczególnych etapów ewentualnie albo tutaj albo zrobi się nowy temat w "Relacjach z naszych napraw~".
W każdej książce z danymi serwisowymi jest napisane:
Skrzynie silników 14-1.6 oraz 1.7D - 1,6l
Skrzynie silników 1.8 - 2.0 oraz 1.7TD - 1.9l
Jak będę w piątek/sobotę u siebie wymieniał i nie zapomnę to porobię i wrzucę fotki poszczególnych etapów ewentualnie albo tutaj albo zrobi się nowy temat w "Relacjach z naszych napraw~".
[center][/center]