Sprężyny od GSI do efki 1.4 ?

ngd

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2011, 11:07
Imię: Franz
Auto: Astra F niemcy plus 2x X14NZ :)
Silnik: X16SZR
Województwo: pomorskie

Sprężyny od GSI do efki 1.4 ?

#1

Nieprzeczytany post autor: ngd »

siemka mam pytanie czy sprezyny od gsi podpasuja mi do mojej efki 1.4 czy musze zmieniac kielichy? ktos cos robil podobnego? nie zalezy mi na glebie , raczej na twardszym zawieszeniu. Za wszelkie sugestie bede wdzieczny

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5865
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Będzie stała jak koza bo od GSi są sztywniejsze.

Ventura

ex-Staff
Posty: 1521
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:55
Imię: Adrian
Auto: Astra GSi '94
Silnik: c20xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Ventura »

żadnych kielichów sie nie zmienia :shock:
ogólnie podpasują, twardziej będzie pewnie jeśli na tym CI zalezy :P tylko kto wie czy nie podniesie sie heh
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
[External Link Removed for Guests]
Obrazek

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5865
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Ventura pisze:tylko kto wie czy nie podniesie sie heh
Podniesie się i to dużo (jakieś 6-8cm).

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

oj kolego żebyś potem sobie w brode nie pluł że głupote zrobiłeś z tym utwardzaniem. Ja na tył kupiłem najtańsze amory jakie się dało bo stare mi padły. Są tak twarde że musiałem tłumnik co pare dni poprawiać bo mi spadał z uchwytu razem z gumą. Jazda na takim zawieszeniu to koszmar :evil: Jak jezdzisz autem na codzien to ja bym taka zabawe odradzal.
kupie podłokietnik przód astra g

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Po pierwsze, nie ważne jaka wersja wyposażenia Astry F, czy to cd, gls czy gsi, sprężyny są w swej konstrukcji, hb/sedan/cabrio, takie same. Kolega (GoKarol) wsadził do swej eFki C16nz te niższe, sportowe ( występujące oryginalnie w wersjach gsi, GT i cabrio) i auto mu opadło 1.5cm., więc pisanie, że te oryginały podnoszą 8cm w stosunku do zwykłej serii to jakieś bajki i jest to fizycznie niemożliwe. O tyle to są krótsze te gsi/gt od zwykłych :D Może nie opadnie widocznie, ale się utwardzi, będzie bezpieczniej i wciąż komfortowo. Jeśli tłumik odpada nawet na bardzo twardym zawiasie, powiedzmy -60, to znaczy, że jego mocowanie jest złe, nie zawias. Nie ma prawa nic spadać. Sam mam springi gsi/gt, cały zawias Apexa -60 i seryjny na zimę. Zmieniam je w zależności od potrzeb, w końcu w eFce to pół godziny roboty. Mogę powiedzieć, że ori zawias seryjny gt/gsi nie ustępuje znacząco w komforcie zwykłemu, za to auto ma sporo mniejszy przechył na wirażach. Apex to całkiem beton, ale na dobrych drogach - bajka :)

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

[quote="grzechu86tonie"][quote="Tomek_0181"] Jeśli tłumik odpada nawet na bardzo twardym zawiasie, powiedzmy -60, to znaczy, że jego mocowanie jest złe, nie zawias. Nie ma prawa nic spadać. [quote]

nie wiem ja tam mam chyba seryjna gume i sie zsówała, wystarczylo przejechac po kilku progach zwalniajacych pod rząd. Wyraziłem swoje zdanie na ten temat, robie miesiecznie okolo 1300km po pieknych krajowych drogach i jakie kolwiek utwardzanie nie nadaje sie do takiej eksploatacji. Ale to już kwestia tego co kto lubi.
kupie podłokietnik przód astra g

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Być może haczyk na gumę wymaga poprawki. Nie ważne czy 100 czy 10tys. - nie ma prawa się zsuwać. Natomiast czy jest sens zakładać glebę czy nie, to już zależy od użytkownika i nikt tu nic nie poradzi. Sprężyny gsi/gt to w zasadzie lekkie obniżenie i delikatne utwardzenie, niezbędne przy mocniejszym silniku lub dynamicznej jeździe, bez utraty komfortu. Za wysoko by auto miało rasowy wygląd i za miękko do rajdów, natomiast do streetowej ostrej jazdy jak znalazł. Czy w 1.4, którą tuninguje się na wygląd jest sens...hmm... Nie, za wysoko, wtedy -60. A 1.4 do rajdów czy dynamicznej jazdy... No właśnie... :D

ngd

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2011, 11:07
Imię: Franz
Auto: Astra F niemcy plus 2x X14NZ :)
Silnik: X16SZR
Województwo: pomorskie

#9

Nieprzeczytany post autor: ngd »

Dzieki za wyczerpujace i sensowne odpowiedzi. Takie forum to ja rozumiem :)

arcik

Astro-maniak
Posty: 188
Rejestracja: 27 paź 2011, 17:15
Imię: Artur
Auto: eFka Caravan
Silnik: C20XE
Województwo: mazowieckie

#10

Nieprzeczytany post autor: arcik »

Ja do swojej biało rdzawej 1.4 kombi wsadziłem komplet amory+sprężyny MTS Technik, przód -60, tył -30. Polecam

ODPOWIEDZ