Urwana linka sprzęgła
- ukleb
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 mar 2013, 17:22
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1.4
- Województwo: zachodniopomorskie
Urwana linka sprzęgła
Witam szanowne Grono,
Urwała mi się linka od sprzęgła jak na obrazku:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Znalazłem poradnik jak je wymienić:
[External Link Removed for Guests]
Mam jednak pytanko. Ponieważ np. na allegro jest dużo tych linek do astry F to którą mam kupić?
Mam astrę F sedan, 1.4 benzyna + gaz 60km, 1997r
Pozdrawiam
Urwała mi się linka od sprzęgła jak na obrazku:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Znalazłem poradnik jak je wymienić:
[External Link Removed for Guests]
Mam jednak pytanko. Ponieważ np. na allegro jest dużo tych linek do astry F to którą mam kupić?
Mam astrę F sedan, 1.4 benzyna + gaz 60km, 1997r
Pozdrawiam
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Było to na forum. Krótko podsmarowując:
-Były(są) dwa typy linek sprzęgła w AF, jeden zakończony na prosto, a drugi w kształcie litery "L", musisz zobaczyć jaka u Ciebie jest, tak będzie najpewniej.
-Firma byle nie "krzak"(jakieś super tanie chińskie wytwory), bo za chwilę znowu będzie robota. Np. TRW, Ate będzie ok.
-Były(są) dwa typy linek sprzęgła w AF, jeden zakończony na prosto, a drugi w kształcie litery "L", musisz zobaczyć jaka u Ciebie jest, tak będzie najpewniej.
-Firma byle nie "krzak"(jakieś super tanie chińskie wytwory), bo za chwilę znowu będzie robota. Np. TRW, Ate będzie ok.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
- ukleb
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 mar 2013, 17:22
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1.4
- Województwo: zachodniopomorskie
Naprawione.
Miałem linkę na "kapturek", dziękuję za pomoc.
Prędzej założyłem temat odnośnie gazu, ale nikt mi nie odpisał, więc może jeszcze raz tu spytam:
Mam "wypatroszony" katalizator i zauważyłem różnice w jeździe na gazie - przy dłuższym postoju silnik strasznie nie równo chodzi + brakuje mocy.
Przy beznzynie wszystko jest ok.
Czy to jest kwestia regulacji gazu?
Pozdrawiam
Miałem linkę na "kapturek", dziękuję za pomoc.
Prędzej założyłem temat odnośnie gazu, ale nikt mi nie odpisał, więc może jeszcze raz tu spytam:
Mam "wypatroszony" katalizator i zauważyłem różnice w jeździe na gazie - przy dłuższym postoju silnik strasznie nie równo chodzi + brakuje mocy.
Przy beznzynie wszystko jest ok.
Czy to jest kwestia regulacji gazu?
Pozdrawiam
-
- Posty: 5865
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Ja bym najpierw na regulację pojechał.ukleb pisze:Mam "wypatroszony" katalizator i zauważyłem różnice w jeździe na gazie - przy dłuższym postoju silnik strasznie nie równo chodzi + brakuje mocy.
Przy beznzynie wszystko jest ok.
Czy to jest kwestia regulacji gazu?
- ukleb
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 mar 2013, 17:22
- Imię: Patryk
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1.4
- Województwo: zachodniopomorskie
Dzięki za odpowiedź. Postaram się znaleźć chwilkę czasu i podjechać.
Żeby nie otwierać kolejnego wątku:
Przy wciskaniu sprzęgła słyszę pisk spod maski.
Co dziwne: piszczenie słychać przy zmianie biegu z 1. na 2. oraz z 2. na 3.
Co jestem w stanie sprawdzić sam, żeby zrobić wstępną diagnozę?
Żeby nie otwierać kolejnego wątku:
Przy wciskaniu sprzęgła słyszę pisk spod maski.
Co dziwne: piszczenie słychać przy zmianie biegu z 1. na 2. oraz z 2. na 3.
Co jestem w stanie sprawdzić sam, żeby zrobić wstępną diagnozę?
-
- Posty: 365
- Rejestracja: 22 kwie 2011, 21:09
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra F Caravan 1996
- Silnik: X18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Jarosław
a regulowałeś jakoś linkę? czy pedał sprzęgła jest wyżej od pedału hamulca?
Astra F Caravan "CHAMPION II" 1996 X18XE
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- KonradII
- Posty: 248
- Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
- Imię: Konrad
- Auto: Astra F
- Silnik: 1,7 tds
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Koło
- Wdzięczny: 1 raz
Podłączę się pod ten temat.
W niedziele padła mi linka od sprzęgła.
Ma końcówkę, kapturek. Czy muszę odkręcać ten pedał od sprzęgła żeby zaczepić tą linkę czy uda mi się to bez odczepiania, linkę od gazu gdy wymieniałem to nie odkręcałem pedału.
poproszę o odpowiedź albo jeżeli byłoby to możliwe fotkę, jak powinna byś prawidłowo zapięta taka linka na pedale.
W niedziele padła mi linka od sprzęgła.
Ma końcówkę, kapturek. Czy muszę odkręcać ten pedał od sprzęgła żeby zaczepić tą linkę czy uda mi się to bez odczepiania, linkę od gazu gdy wymieniałem to nie odkręcałem pedału.
poproszę o odpowiedź albo jeżeli byłoby to możliwe fotkę, jak powinna byś prawidłowo zapięta taka linka na pedale.
Wymiana linki sprzęgła w Fce to jak sznurowanie buta przez nogawkę spodni
Najpierw zdejmujesz sprężynę, Ja ją ściągam z prawej strony, można i z lewej, płaski wkrętak.
Sprężyna z lewej wchodzi w otwór mocowania linki i jest blokadą linki, musisz ją do góry i na bok.
Nową linkę tak jak starą daj, chyba nie ma znaczenia czy od lewej czy od prawej zaczepiać.
Teraz cała magia z założeniem sprężyny
Jak wyżej pisałem, ja sprężyne ściągam z prawej strony i zakładam odwrotnie, tj nowa linka siedzi w pedale, sprężyna od lewej strony co blokuje linkę przed wypadnięciem zapinam żeby wpadła i na końcu naciągam i zaczepiam sprężyne po prawej stronie.
Musisz poświęcić albo kupić najtańszy duży płaski wkrętak i na środku zrobić mu dołek, szlifierką, pilnikiem.
Wtedy łatwiej ją założyć.
Szczypcami ciężko a płaskim bez nacięcia to strzela i spada.
No, tak to u mnie wygląda
Linkę nasmaruj olejem, dobry do automatu bo rzadki.
Podróbki są fatalne i się szybko przycierają, takie charakterystyczne przełamanie potem jest i ciężko chodzi pedał.
Przesmarujesz to jak w nowym aucie, leciutko i gładko w całym zakresie.
Najpierw zdejmujesz sprężynę, Ja ją ściągam z prawej strony, można i z lewej, płaski wkrętak.
Sprężyna z lewej wchodzi w otwór mocowania linki i jest blokadą linki, musisz ją do góry i na bok.
Nową linkę tak jak starą daj, chyba nie ma znaczenia czy od lewej czy od prawej zaczepiać.
Teraz cała magia z założeniem sprężyny
Jak wyżej pisałem, ja sprężyne ściągam z prawej strony i zakładam odwrotnie, tj nowa linka siedzi w pedale, sprężyna od lewej strony co blokuje linkę przed wypadnięciem zapinam żeby wpadła i na końcu naciągam i zaczepiam sprężyne po prawej stronie.
Musisz poświęcić albo kupić najtańszy duży płaski wkrętak i na środku zrobić mu dołek, szlifierką, pilnikiem.
Wtedy łatwiej ją założyć.
Szczypcami ciężko a płaskim bez nacięcia to strzela i spada.
No, tak to u mnie wygląda
Linkę nasmaruj olejem, dobry do automatu bo rzadki.
Podróbki są fatalne i się szybko przycierają, takie charakterystyczne przełamanie potem jest i ciężko chodzi pedał.
Przesmarujesz to jak w nowym aucie, leciutko i gładko w całym zakresie.
- KonradII
- Posty: 248
- Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
- Imię: Konrad
- Auto: Astra F
- Silnik: 1,7 tds
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Koło
- Wdzięczny: 1 raz
Ale czy sposób który opisujesz jest na linkę z kapturkiem czy z hakiem? ja nie mam tam żadnej linki bo ze złości ją wyszarpnąłem, . skąd tą sprężynę wyciągasz? z zaznaczonego miejsca na rysunku?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Na foto jest stary typ, z hakiem
Z kapturem jak to mówita to pikuś, jak w corsie b.
Do siebie, do góry i już.
Z kapturem jak to mówita to pikuś, jak w corsie b.
Do siebie, do góry i już.