pedał hamulca w podłodze
-
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:13
- Imię: Piotr
- Auto: Audi A6 C5
- Silnik: 2.7biturbo
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- AndziA
- Posty: 134
- Rejestracja: 14 sty 2011, 1:49
- Imię: Anna
- Auto: Astra H Irmscher
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Gumy ze starości parcieją...
Często tak się zdarza jak auto długi czas stoi nieużywane i nie oddziałuje w pompie żadne ciśnienie a potem nagle użytkujesz auto i gumy do końca padają. Nawet jak auto jest użytkowane to gumki sie wyrabiają i parcieją, jakby nie było często mają tyle lat co auto, po 20 latach mają prawo 'wyzionąć ducha'.
Często tak się zdarza jak auto długi czas stoi nieużywane i nie oddziałuje w pompie żadne ciśnienie a potem nagle użytkujesz auto i gumy do końca padają. Nawet jak auto jest użytkowane to gumki sie wyrabiają i parcieją, jakby nie było często mają tyle lat co auto, po 20 latach mają prawo 'wyzionąć ducha'.
Zarząd Klubu ASTRA TUNING TEAM - [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:13
- Imię: Piotr
- Auto: Audi A6 C5
- Silnik: 2.7biturbo
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Co innego jak pompa przepuszcza na sekcjach a co innego wyciek z pompy hamulcowej.
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Przyłącze się do tematu - a jeżeli z zaciągniętym ręcznym pedał jest ok i się nie zapada to też wina pompy może być?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
to wobec tego gdzie ten plyn się podziewa przy zalozeniu ze wszędzie jest sucho ? .
przez cylinderki na bębnach może być jeszcze sucho bo to co ubylo jeszcze nie namoczylo na tyle syfu z okładzin szczek aby plyn się wylewal . od tego bym zaczal,zwalic bebny i obejrzeć .dopiero potem dokładnie przod i ewentualnie jeżeli wsio wcześniej ok to pompa .możliwe ze mieli plyn pomiędzy sekcjami ale wówczas na drugi szybki pedal powinno być jakies hamowanie .
przez cylinderki na bębnach może być jeszcze sucho bo to co ubylo jeszcze nie namoczylo na tyle syfu z okładzin szczek aby plyn się wylewal . od tego bym zaczal,zwalic bebny i obejrzeć .dopiero potem dokładnie przod i ewentualnie jeżeli wsio wcześniej ok to pompa .możliwe ze mieli plyn pomiędzy sekcjami ale wówczas na drugi szybki pedal powinno być jakies hamowanie .
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 15:07 przez marian paszek, łącznie zmieniany 1 raz.
marpas 1954
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 cze 2011, 7:16
- Imię: Tomasz
- Auto: astra
- Silnik: 1.6
w takim przypadku sa zacięte samoregulatory. trzeba zdjąć bębny i zeszlifować rant, rozebrać samoregulatory i je wyczyścić żeby błyszczały i się rozkręcały bez oporów założyć posprawdzać czy się rozpierają po naciśnięciu hamulca. poluzować linkę ręcznego i wstępnie zniwelować luz między szczękami a bębnem. trochę pojeździć i naciągnąć linkę ręcznego.januszF pisze:QR_BBPOST Przyłącze się do tematu - a jeżeli z zaciągniętym ręcznym pedał jest ok i się nie zapada to też wina pompy może być?
- januszF
- Posty: 156
- Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Też tak podejrzewałem więc dzięki wielkie za potwierdzeniekabzik pisze: to wobec tego gdzie ten plyn się podziewa przy zalozeniu ze wszędzie jest sucho ? .
przez cylinderki na bębnach może być jeszcze sucho bo to co ubylo jeszcze nie namoczylo na tyle syfu z okładzin szczek aby plyn się wylewal . od tego bym zaczal,zwalic bebny i obejrzeć .dopiero potem dokładnie przod i ewentualnie jeżeli wsio wcześniej ok to pompa .możliwe ze mieli plyn pomiędzy sekcjami ale wówczas na drugi szybki pedal powinno być jakies hamowanie .
- bazyli11
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 gru 2017, 19:37
- Auto: Opel Astra F '95 r.
- Silnik: C14SE z LPG
- Województwo: dolnośląskie
W mojej astrze tez mam chyba problem z pompą hamulcową. Po 2-3 mocnych wciśnięciach hamulca, pedał zaczyna wpadać do podłogi. Dzieje się tak tylko przy uruchomionym silniku, przy normalnym hamowaniu pedał nie wpada, płynu w zbiorniku nie ubywa.
W zawiązku z tym przejechałem się na lokalny złom, żeby kupić pompę. Na złomie panuje samoobsługa, więc odkręciłem dwie pompy i z obydwu kapał płyn hamulcowy od strony gdzie wchodzi trzpień od serwa (strzałka na zdjęciu). Wydało mi się to podejrzane, że od strony trzpienia płyn nie powinien uciekać, czy mam rację? Ostatecznie nie kupiłem tych pomp.
W zawiązku z tym przejechałem się na lokalny złom, żeby kupić pompę. Na złomie panuje samoobsługa, więc odkręciłem dwie pompy i z obydwu kapał płyn hamulcowy od strony gdzie wchodzi trzpień od serwa (strzałka na zdjęciu). Wydało mi się to podejrzane, że od strony trzpienia płyn nie powinien uciekać, czy mam rację? Ostatecznie nie kupiłem tych pomp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czasem jest wyciek do serwa.
Teoretycznie da odkręcić na szybko pompę od serwa i zerknąć czy mokro.
Raz miałem taki przypadek że wymiana gumek na pompie nie dała efektu, nie wiem czy luzy, czy te gumki były jakieś kiepskie, cholera nie chciała się odpowietrzyć też za bardzo.
Tylko to był ford.
2 razy ją składałem.
Musiałem drugą suchą pompę załatwić.
Schody się dla amatora zaczynają jak trzeba otworzyć układ.
Niech przewód z tyłu na cylinderku się ukręci albo odpowietrznik gdy chcemy "tylko" odpowietrzyć, kaplica.
Potem stalowy nie chcę się odkręcić od elastycznego, potem od elastycznego stalowy co do pompy idzie
Wspaniała zabawa,raz to przerobiłem.
Dobrze kupić klucz do przewodów, taki oczkowy nacięty 10/11, Ja bez niego nie podchodzę.
Odpowietrzniki i przewody odkręcać udarem, małym młoteczkiem, delikatnie i tym właśnie kluczem, jest 6kątny nie omieli jak płaski.
Obpukać też po bokach przed.
Z tyłu w fce jest 7mm odpowietrznik często a z przodu 11 a przewody są na 10, żeby za łatwo nie było.
Raz kupiłem cylinderki to jeden odpowietrznik był na 7 a drugi na 8 chrr.
EDIT:
Pompy kiedyś drogie były, w sumie to bardzo proste urządzenie.
Sporo rodzajów było, są i zestawy naprawcze
[External Link Removed for Guests]
EDIT:
Hmm niektóre mają śrubkę w korpusie u góry, wygląda że do odpowietrzenia chyba.
Teoretycznie da odkręcić na szybko pompę od serwa i zerknąć czy mokro.
Raz miałem taki przypadek że wymiana gumek na pompie nie dała efektu, nie wiem czy luzy, czy te gumki były jakieś kiepskie, cholera nie chciała się odpowietrzyć też za bardzo.
Tylko to był ford.
2 razy ją składałem.
Musiałem drugą suchą pompę załatwić.
Schody się dla amatora zaczynają jak trzeba otworzyć układ.
Niech przewód z tyłu na cylinderku się ukręci albo odpowietrznik gdy chcemy "tylko" odpowietrzyć, kaplica.
Potem stalowy nie chcę się odkręcić od elastycznego, potem od elastycznego stalowy co do pompy idzie
Wspaniała zabawa,raz to przerobiłem.
Dobrze kupić klucz do przewodów, taki oczkowy nacięty 10/11, Ja bez niego nie podchodzę.
Odpowietrzniki i przewody odkręcać udarem, małym młoteczkiem, delikatnie i tym właśnie kluczem, jest 6kątny nie omieli jak płaski.
Obpukać też po bokach przed.
Z tyłu w fce jest 7mm odpowietrznik często a z przodu 11 a przewody są na 10, żeby za łatwo nie było.
Raz kupiłem cylinderki to jeden odpowietrznik był na 7 a drugi na 8 chrr.
EDIT:
Pompy kiedyś drogie były, w sumie to bardzo proste urządzenie.
Sporo rodzajów było, są i zestawy naprawcze
[External Link Removed for Guests]
EDIT:
Hmm niektóre mają śrubkę w korpusie u góry, wygląda że do odpowietrzenia chyba.
- bazyli11
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 gru 2017, 19:37
- Auto: Opel Astra F '95 r.
- Silnik: C14SE z LPG
- Województwo: dolnośląskie
Czyli pozostaje mi zakup nowej pompy, albo szukanie używanej ale suchej od strony trzpienia serwa?