pedał hamulca w podłodze

nikostratus

Astro-maniak
Posty: 168
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:13
Imię: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7biturbo
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: pedał hamulca w podłodze

#11

Nieprzeczytany post autor: nikostratus »

W jaki sposób ?

Awatar użytkownika
AndziA

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 14 sty 2011, 1:49
Imię: Anna
Auto: Astra H Irmscher
Silnik: Z17DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#12

Nieprzeczytany post autor: AndziA »

Gumy ze starości parcieją...
Często tak się zdarza jak auto długi czas stoi nieużywane i nie oddziałuje w pompie żadne ciśnienie a potem nagle użytkujesz auto i gumy do końca padają. Nawet jak auto jest użytkowane to gumki sie wyrabiają i parcieją, jakby nie było często mają tyle lat co auto, po 20 latach mają prawo 'wyzionąć ducha'.
Zarząd Klubu ASTRA TUNING TEAM - [External Link Removed for Guests]

nikostratus

Astro-maniak
Posty: 168
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:13
Imię: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7biturbo
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#13

Nieprzeczytany post autor: nikostratus »

Co innego jak pompa przepuszcza na sekcjach a co innego wyciek z pompy hamulcowej.

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: januszF »

Przyłącze się do tematu - a jeżeli z zaciągniętym ręcznym pedał jest ok i się nie zapada to też wina pompy może być?

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

to wobec tego gdzie ten plyn się podziewa przy zalozeniu ze wszędzie jest sucho ? .
przez cylinderki na bębnach może być jeszcze sucho bo to co ubylo jeszcze nie namoczylo na tyle syfu z okładzin szczek aby plyn się wylewal . od tego bym zaczal,zwalic bebny i obejrzeć .dopiero potem dokładnie przod i ewentualnie jeżeli wsio wcześniej ok to pompa .możliwe ze mieli plyn pomiędzy sekcjami ale wówczas na drugi szybki pedal powinno być jakies hamowanie .
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 15:07 przez marian paszek, łącznie zmieniany 1 raz.
marpas 1954

kabzik

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 23 cze 2011, 7:16
Imię: Tomasz
Auto: astra
Silnik: 1.6

#16

Nieprzeczytany post autor: kabzik »

januszF pisze:QR_BBPOST Przyłącze się do tematu - a jeżeli z zaciągniętym ręcznym pedał jest ok i się nie zapada to też wina pompy może być?
w takim przypadku sa zacięte samoregulatory. trzeba zdjąć bębny i zeszlifować rant, rozebrać samoregulatory i je wyczyścić żeby błyszczały i się rozkręcały bez oporów założyć posprawdzać czy się rozpierają po naciśnięciu hamulca. poluzować linkę ręcznego i wstępnie zniwelować luz między szczękami a bębnem. trochę pojeździć i naciągnąć linkę ręcznego.

Awatar użytkownika
januszF

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 21 paź 2012, 16:42
Imię: Paweł
Auto: Astra F
Silnik: X14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: januszF »

kabzik pisze: to wobec tego gdzie ten plyn się podziewa przy zalozeniu ze wszędzie jest sucho ? .
przez cylinderki na bębnach może być jeszcze sucho bo to co ubylo jeszcze nie namoczylo na tyle syfu z okładzin szczek aby plyn się wylewal . od tego bym zaczal,zwalic bebny i obejrzeć .dopiero potem dokładnie przod i ewentualnie jeżeli wsio wcześniej ok to pompa .możliwe ze mieli plyn pomiędzy sekcjami ale wówczas na drugi szybki pedal powinno być jakies hamowanie .
Też tak podejrzewałem więc dzięki wielkie za potwierdzenie :D

Awatar użytkownika
bazyli11

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2017, 19:37
Auto: Opel Astra F '95 r.
Silnik: C14SE z LPG
Województwo: dolnośląskie

#18

Nieprzeczytany post autor: bazyli11 »

W mojej astrze tez mam chyba problem z pompą hamulcową. Po 2-3 mocnych wciśnięciach hamulca, pedał zaczyna wpadać do podłogi. Dzieje się tak tylko przy uruchomionym silniku, przy normalnym hamowaniu pedał nie wpada, płynu w zbiorniku nie ubywa.

W zawiązku z tym przejechałem się na lokalny złom, żeby kupić pompę. Na złomie panuje samoobsługa, więc odkręciłem dwie pompy i z obydwu kapał płyn hamulcowy od strony gdzie wchodzi trzpień od serwa (strzałka na zdjęciu). Wydało mi się to podejrzane, że od strony trzpienia płyn nie powinien uciekać, czy mam rację? Ostatecznie nie kupiłem tych pomp.
pompa.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Usunięty użytkownik 861235

#19

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Czasem jest wyciek do serwa.
Teoretycznie da odkręcić na szybko pompę od serwa i zerknąć czy mokro.
Raz miałem taki przypadek że wymiana gumek na pompie nie dała efektu, nie wiem czy luzy, czy te gumki były jakieś kiepskie, cholera nie chciała się odpowietrzyć też za bardzo.
Tylko to był ford.
2 razy ją składałem.

Musiałem drugą suchą pompę załatwić.

Schody się dla amatora zaczynają jak trzeba otworzyć układ.
Niech przewód z tyłu na cylinderku się ukręci albo odpowietrznik gdy chcemy "tylko" odpowietrzyć, kaplica.
Potem stalowy nie chcę się odkręcić od elastycznego, potem od elastycznego stalowy co do pompy idzie :mrgreen:
Wspaniała zabawa,raz to przerobiłem.
Dobrze kupić klucz do przewodów, taki oczkowy nacięty 10/11, Ja bez niego nie podchodzę.

Odpowietrzniki i przewody odkręcać udarem, małym młoteczkiem, delikatnie i tym właśnie kluczem, jest 6kątny nie omieli jak płaski.
Obpukać też po bokach przed.

Z tyłu w fce jest 7mm odpowietrznik często a z przodu 11 a przewody są na 10, żeby za łatwo nie było. :)

Raz kupiłem cylinderki to jeden odpowietrznik był na 7 a drugi na 8 chrr.

EDIT:
Pompy kiedyś drogie były, w sumie to bardzo proste urządzenie.

Sporo rodzajów było, są i zestawy naprawcze

[External Link Removed for Guests]

EDIT:
Hmm niektóre mają śrubkę w korpusie u góry, wygląda że do odpowietrzenia chyba.

Awatar użytkownika
bazyli11

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2017, 19:37
Auto: Opel Astra F '95 r.
Silnik: C14SE z LPG
Województwo: dolnośląskie

#20

Nieprzeczytany post autor: bazyli11 »

Czyli pozostaje mi zakup nowej pompy, albo szukanie używanej ale suchej od strony trzpienia serwa?

ODPOWIEDZ