pedał hamulca w podłodze

Usunięty użytkownik 861235

pedał hamulca w podłodze

#21

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Jak reszta jest dobra, nie cieknie i działa, to pompa, no bo co innego?
Pompa jest prosta do rozebrania i złożenia, noo te gumki ostrożnie trzeba i trochę zabawy z odpowietrzaniem.
A są wieści że bez urządzenia do odpowietrzania (daje ciśnienie przez zbiorniczek) jest to nie wykonalne w domowych warunkach.
W Sam naprawiam jest taka sugestia, tylko nie sprecyzowali czy chodzi o system z ABS czy bez.

To jednak dobrze jest obadać, cały układ u mechanika, fura do góry, zdjąć koła, zobaczyć przewody, podeptać trochę.
Zaraz wyjdzie że cylinderki potem że okładziny i bębny słabe, klocków nie ma, tarcze też słabe no i przewody mocno skorodowane no i linka ręcznego :mrgreen:
Jak się rozpędzić to do 1000zl spokojnie z robotą będzie.

Tak to z tymi hamulcami bywa, niestety.

Nie daj się w koszty wrzucić.
Tarcze, klocki, okładziny, bębny, linkę sam sobie wymienisz, to prosta robota.

Inspekcja potem decyzja co robić.
Jak pompa jest nie teges to wychodzi Ci różnica na badaniu, ma dwa obwody na krzyż, na dwa koła po przekątnej.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2017, 17:43 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

dokładnie ale w sam naprawiam jest opcja odpowietrzania po wymianie plynu wiec dlaczego miała by się nie sprawdzić po całkowitym opróżnieniu układu -wymianie wadliwych el itp. ?widać wieści pochodzą od uzytkownikow którzy robili to nie wlasciwie . !!!!
marpas 1954

Usunięty użytkownik 861235

#23

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Ja pompy w F-ce nie ruszałem (w fordzie tak, układ jotka w jotke), tyle mogę powiedzieć, jednak wymiana cylinderków to tylko otwarcie układu na końcu, tu się elegancko odpowietrza.

Można spróbować odkręcić pompę bez otwierania układu, odchylić i zobaczyć czy nie cieknie, teoretycznie jak nie cieknie to jest ok ale czy między sekcjami nie przerzuca, no to by cyrki z hamulcami były, blokowanie się kół po jednej stronie z przodu czy coś.

Na hamulcach na pewno nie ma co oszczędzać, to jest pewne, w sumie co nie zrobisz jest na plus, jak pompa ma te 20 parę lat no to wiadomo, może być już zmęczona.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2017, 18:08 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bazyli11

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2017, 19:37
Auto: Opel Astra F '95 r.
Silnik: C14SE z LPG
Województwo: dolnośląskie

#24

Nieprzeczytany post autor: bazyli11 »

Ja ze swoją pompą sobie po części poradziłem. Kupiłem nowy zamiennik i działa. Po założeniu nowej pompy po kilku naciśnięciach pedału hamulca pękł przewód od tylnego lewego koła, bo był już skorodowany. Odciąłem uszkodzony przewód, wyjście w pompie na to koło zaślepiłem i kilka dni tak jeździłem, hamulce wróciły do normy i pedał nie wpadał w podłogę, ładnie się odpowietrzyło, pedał miał odpowiedni skok i twardość. Za kilka dni kupiłem miedziane przewody i wymieniłem całe przewody tylnych kół. Ale po kilku odpowietrzeniach na tych nowych przewodach pedał stał się miękki i dopiero za drugim naciśnięciem pedału staje się odpowiednio twardy. To mnie zastanawia dlaczego po wymianie pompy wszystko było ok, a jak wymieniłem przewody to jest coś nie tak bo pedał jest miękki. Ciekawostką jest to, że jak nie jeżdżę samochodem ze dwa dni to po ruszeniu przez pierwsze kilka hamowań pedał jest twardy, a z każdym kolejnym hamowaniem coraz bardziej mięknie. Co to może być? Odpowietrzane 3 razy wszystkie koła, nie widać, żeby ubywało płynu ze zbiorniczka.

Usunięty użytkownik 861235

#25

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Jak nie ma ubytku płynu i miękki to powietrze.
Zobacz na stacji diagnostycznej czy tył równo bierze, czasami regulatory coś krzunią.
No i ten nieszczęsny tył, samoregulatory.
Tam jak jest źle to bierze w połowie.
Poczytaj moją epopeję.
Temat hamulce tył układ z bębnami.
Odpowietrzaj od najdalszego koła
Tył prawy
Tył lewy
Przód prawy
Przód lewy
Jakoś tak
Tak jak z przodu klocki się zużywają i tłoczek coraz bardziej się wysuwa nie zmieniając tego luzu roboczego tak z tyłu są samoregulatory na szczękach.
Jak to nie działa to gubisz sporo skoku na pedale nim cylinderki docisną okładziny do bębna.
W ogóle to jest ciekawe że układ zwiększa swoją objętość wraz ze zużyciem okładzin a pedał twardy i dobrze hamuje nawet jak już koniec okładzin/klocków
Tak jest w każdym aucie.
Takie to sprytne, chyba pompa to robi, ten magiczny myk ;)

Awatar użytkownika
bazyli11

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2017, 19:37
Auto: Opel Astra F '95 r.
Silnik: C14SE z LPG
Województwo: dolnośląskie

#26

Nieprzeczytany post autor: bazyli11 »

Faktycznie nie zaglądałem do bębnów, co tam się dzieje, może faktycznie się kończą. 2 miesiące temu byłem na przeglądzie to któreś koło z prawej strony słabiej hamowało, ale nie pamiętam przód czy tył. Wszystko było by logiczne gdyby nie to, że po wymianie pompy hamulcowej pedał nie był taki gumowy, a po zmianie przewodów zrobił się miękki. Zrobi się cieplej, to zajrzę jeszcze raz do hamulców.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2018, 12:00 przez bazyli11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ziela

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 08 kwie 2015, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Rocznik: 2010
Województwo: łódzkie

#27

Nieprzeczytany post autor: Ziela »

Niekoniecznie muszą się kończyć, pewnie samoregulatory w bębnach się przycięły, wystarczy delikatnie je podkręcić i powinno wrócić do normy...
Redukcja, dwa biegi i nie ma kolegi ;)

alien0497

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 09 maja 2008, 12:18
Imię: XXX
Auto: Astra
Silnik: X16SZR
Województwo: Zagranica - Azja
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: alien0497 »

Witam.
Trochę z innej beczki,ale nie chcę zakładać nowego tematu.Problem jest tylnym lewym kołem.Hamuje zdecydowanie gorzej od prawego.Pytanie dotyczy korektorów siły hamowania.Podejrzanym jest regulator siły hamowania od lewego koła.Czy mógł się zaciąć w takiej pozycji,że zmniejsza ciśnienie płynu i ogranicza siłę hamowania.Prawym kołem nie obrócę,natomiast lewym już tak.Przy odpowietrzaniu nic takiego nie zauważyłem.Płyn schodzi jednakowo po obu stronach.Szczęki,bębny,cylinderki,sprężyny bez zarzutu.Samo regulatory działają.Ręczny trzyma jak smok.Przenie koła na rolkach hamują równo i blokują.

Usunięty użytkownik 861235

#29

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Korektory są po to żeby nie blokowały tylnych kół przy wyższym ciśnieniu, może coś z nimi nie tak, nie cofają się i blokują przepływ.

Ja się kiedyś zastanawiałem czy pompy hamulcowej nie założyć od lanosa, korektory są przy pompie
Tylko przewody na tyle trzeba zmienić, albo jakoś zrobić żeby z tyłu jej wywalić (korektory)
Nooo jest to ciekawa propozycja jak ktoś ma kombi i problem z korektorem mechanicznym i coś jeszcze z wysokością zawieszenia kombinowane.
Parametry tego lanosa w sedanie chyba aż tak bardzo nie odstają od kombi, reszta układu jest bardzo podobna podobna.
No ale to dość mocna modyfikacja.
Pompa tylko musi być bez abs i hydr. sprzęgła.
Ale czy to zagra? nie sprawdzałem.
Oryginalne korektory są w różnych parametrach coś tam 3/30 3/40, mają różny kolor paska na sobie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2018, 19:40 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

alien0497

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 09 maja 2008, 12:18
Imię: XXX
Auto: Astra
Silnik: X16SZR
Województwo: Zagranica - Azja
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: alien0497 »

Byłem dzisiaj w Oplu.Po VIN-ie wyszło,że korektory w moim aucie to 3/30.Zaliczyłem,też sklep z częściami,mają oddzwonić w sprawie ceny.W sieci oba można kupić za niecałe 2 stówy.Czy to będzie wina tych korektorów,tego nie wiem.Wszystko wskazuje,że tak.Jak rozwiążę temat dam znać.Może się komuś przyda.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2018, 11:37 przez alien0497, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ