Wspomaganie Astra F
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 sie 2009, 22:15
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: P-Ń
- Kontakt:
Wspomaganie Astra F
Witam serdecznie,
nadszedł czas aby przekazać Asteroidę kolejnemu kierowcy, którym mam nadzieje lada moment zostanie moja dziewczyna.
Ponieważ auto jest bez wspomagania i nawet mi jest ciężko nim ukręcić, podjąłem decyzję aby je zamontować.
Naczytałem się jednak o różnych mocowaniach pompy wspomagania oraz szerokościach pasków.
Czy na podstawie poniższych zdjęć silnika, jesteście w stanie stwierdzić, jaki rodzaj powinienem szukać?
Może ktoś z Was ma taki zestaw na sprzedaż?
Model: Astra F, 1.4 8V (C14NZ), rok prod. 1999.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
nadszedł czas aby przekazać Asteroidę kolejnemu kierowcy, którym mam nadzieje lada moment zostanie moja dziewczyna.
Ponieważ auto jest bez wspomagania i nawet mi jest ciężko nim ukręcić, podjąłem decyzję aby je zamontować.
Naczytałem się jednak o różnych mocowaniach pompy wspomagania oraz szerokościach pasków.
Czy na podstawie poniższych zdjęć silnika, jesteście w stanie stwierdzić, jaki rodzaj powinienem szukać?
Może ktoś z Was ma taki zestaw na sprzedaż?
Model: Astra F, 1.4 8V (C14NZ), rok prod. 1999.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
- zbynio28
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 sty 2015, 10:23
- Auto: Astra F
- Silnik: X14NZ
- Województwo: łódzkie
Lepiej założyć na szeroki pasek łatwiej dostać części do wymiany jest łapa silnika z przodu i alternator bo sama zmiana rolki na alternatorze się nie uda bo będzie za krótka ośka noi napinacz paska oraz maglownica
Primo masz X14NZ a nie C14NZ bo świecie w słomkach i sam rok produkcji o tym mówi.
Najlepiej całe takie auto dorwij czyli AF 1.4 ze wspomą, są na OLX, dorwiesz spokojnie i cały set wspomy.
Magiel od lanosa pasuje jakby co.
W C14NZ osprzęt ze wspomą tak wygląda.
Już trochę po sztormie.
Najlepiej dorwij gdzieś AF na części i cały set wyrwij, kompleto, po częściach będzie drogo.
Coś coś.
Dodano po 14 minutach 15 sekundach:
Były paski 5pk i 6pk ale z czego to wynikało nie pytaj, nie wiem. ( może klima ? )
Wspomę dorwiesz najszybciej od przedlifta albo od niemca czyli do 1997, classic z gliwic przy 1.4 chyba jej nigdy nie miał, też nie wiem
Corsa B jeszcze coś podchodzi ostatecznie, ale tylko niektóre elementy.
Najlepiej całe takie auto dorwij czyli AF 1.4 ze wspomą, są na OLX, dorwiesz spokojnie i cały set wspomy.
Magiel od lanosa pasuje jakby co.
W C14NZ osprzęt ze wspomą tak wygląda.
Już trochę po sztormie.
Najlepiej dorwij gdzieś AF na części i cały set wyrwij, kompleto, po częściach będzie drogo.
Coś coś.
Dodano po 14 minutach 15 sekundach:
Były paski 5pk i 6pk ale z czego to wynikało nie pytaj, nie wiem. ( może klima ? )
Wspomę dorwiesz najszybciej od przedlifta albo od niemca czyli do 1997, classic z gliwic przy 1.4 chyba jej nigdy nie miał, też nie wiem
Corsa B jeszcze coś podchodzi ostatecznie, ale tylko niektóre elementy.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 27 lis 2018, 18:17
- Imię: Marcin
- Auto: astra F
- Silnik: x 14nz
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 2 razy
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 gru 2019, 1:24
- Imię: Lesław
- Auto: Astra F
- Silnik: 1,4 60km HB
- Rocznik: 1994
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
Faktycznie, wątek stary, ale sam szukam takiego pomysłu, panowie mam wersje 1.4 z 94r czy tutaj jest też taka możliwość? Szrot i przekładka z jakiej wersji najlepiej corsa/ nexia? astra z jakich silników?
Magiel podchodzi od lanosa, sam wymieniałem w AF jak mi zaczął ciec.
Najlepiej kompleto mieć, nie zbierać z elementów bo się wykosztujesz niepotrzebnie.
Na 99% podejdzie od 1.6 8V, ale trzeba by to zweryfikować.
Sam wspomy nie wkładałem, ale jak wyżej najlepiej z auta do auta przekładać
Tu coś jest, cała na części w Twojej powiedzmy okolicy o ile to 1.6 8V
[External Link Removed for Guests]
Musisz mieć alternator (od 1.6 pasuje bo niedawno wymieniałem do 1.4 i to samo), pasek, napinacz, szajbę wału korbowego, pompe wspomy, jakieś wsporniki pewno, pierdoły, nawet chyba obudowa paska rozrządu inna bo wnęka na napinacz, tak mi się coś zdaje.
Przewody, zbiorniczek, mocowanie zbiorniczka, wszystkie śruby koniecznie no i magiel.
Tylko w tym 1.6 szajba wału jest z koronką na czujnik wału, nie wiem czy to przeszkadza.
Głównie chodzi o przezbrojenie osprzętu z paska klinowego na wielorowkowy na automatyczny napinacz.
Dla mnie to 300 zł max to koszt tych gratów, nie więcej.
Kiepska aura teraz na wymianę, chyba że garaż jest.
Generalnie na stacjach demontażu pojazdów często jest jakaś F-ka już rzadziej ale jeszcze są.
Najlepiej kompleto mieć, nie zbierać z elementów bo się wykosztujesz niepotrzebnie.
Na 99% podejdzie od 1.6 8V, ale trzeba by to zweryfikować.
Sam wspomy nie wkładałem, ale jak wyżej najlepiej z auta do auta przekładać
Tu coś jest, cała na części w Twojej powiedzmy okolicy o ile to 1.6 8V
[External Link Removed for Guests]
Musisz mieć alternator (od 1.6 pasuje bo niedawno wymieniałem do 1.4 i to samo), pasek, napinacz, szajbę wału korbowego, pompe wspomy, jakieś wsporniki pewno, pierdoły, nawet chyba obudowa paska rozrządu inna bo wnęka na napinacz, tak mi się coś zdaje.
Przewody, zbiorniczek, mocowanie zbiorniczka, wszystkie śruby koniecznie no i magiel.
Tylko w tym 1.6 szajba wału jest z koronką na czujnik wału, nie wiem czy to przeszkadza.
Głównie chodzi o przezbrojenie osprzętu z paska klinowego na wielorowkowy na automatyczny napinacz.
Dla mnie to 300 zł max to koszt tych gratów, nie więcej.
Kiepska aura teraz na wymianę, chyba że garaż jest.
Generalnie na stacjach demontażu pojazdów często jest jakaś F-ka już rzadziej ale jeszcze są.
- konsmy02104
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 mar 2020, 12:34
- Imię: Konrad
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X14XE
- Rocznik: 1997
- Województwo: opolskie
Cześć, sorry za (może niepotrzebne) odświeżanie tematu, ale samemu chciałbym zamontować w przyszłości wspomaganie kierownicy w swojej astrze. Czy jest może ktoś, kto mógłby się tego podjąć? Chodzi mi generalnie o mechanika, który zna się na temacie i mógłby poszukać potrzebnych części i zamontować. Pozdrawiam
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Mechanik za taką robotę z częściami skasuje równowartość tej astry. Temat ma sens jak sam robisz
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
- Jorg
- Posty: 28
- Rejestracja: 16 mar 2014, 14:25
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra F
- Silnik: X14NZ
- Województwo: podkarpackie