Bicie kierownicy przy 120km/h

Awatar użytkownika
Ziela

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 08 kwie 2015, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Rocznik: 2010
Województwo: łódzkie

Bicie kierownicy przy 120km/h

#11

Nieprzeczytany post autor: Ziela »

Też to przerabiałem luz był mniejszy niż 1mm i biło od 120. Jak odkręcisz szpilki to felga ciasno schodzi czy bez większych oporów ?
Redukcja, dwa biegi i nie ma kolegi ;)

Awatar użytkownika
KonradII

Astro-maniak
Posty: 248
Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
Imię: Konrad
Auto: Astra F
Silnik: 1,7 tds
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koło
Wdzięczny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: KonradII »

u mnie różnica wynosiła 1,5 mm i zaczynało przy 110 ale przy 150 przestawało

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

bambula pisze:QR_BBPOST Edit:Czytałem kiedyś o takim przypadku że nie dość precyzyjne wyważenie kół przednich powodowało w pewnym momencie "pokrycie " się niewyważenia obu kół i wtedy następowały drgania kierownicy,co pasowało by do okresowego pojawiania się zjawiska.
To by mi się zgadzało. Moja prędkość przelotowa autostradą do/z pracy to 120 km/h, po zmianie na nowe letnie mam za każdym razem inne drgania lub wcale.
Pojadę raz jeszcze na wyważenie.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Gość

#14

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Fakt, o centrowaniu zapomniałem. Mam dystanse 15mm i to jest ta grubość dystansu, gdzie kołnierza niestety być nie może. W wolnym czasie zdejmę dystanse i sprawdzę.

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: bambula »

KonradII pisze:QR_BBPOST u mnie różnica wynosiła 1,5 mm i zaczynało przy 110 ale przy 150 przestawało
To aż dziwne że śruby się nie luzowały.Zapewne to one środkowały felgę,zmniejszając bicie.
FalconTech pisze:QR_BBPOST Pojadę raz jeszcze na wyważenie.
A mnie ciekawi czy to zjawisko występowało przy jeździe w obu kierunkach.bo może nawierzchnia wzbudzała rezonans?Podobny do miejsc przed światłami.

Awatar użytkownika
KonradII

Astro-maniak
Posty: 248
Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
Imię: Konrad
Auto: Astra F
Silnik: 1,7 tds
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koło
Wdzięczny: 1 raz

#16

Nieprzeczytany post autor: KonradII »

Powiem tak, To bicie nie luzowało śrub , tylko je dokręcało,
pneumatyk miał ciężko żeby je odkręcić
Ostatnio zmieniony 13 maja 2017, 13:38 przez KonradII, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

#17

Nieprzeczytany post autor: Gość »

KonradII, właśnie u mnie jest ta sama sytuacja. Odkręcić koło po 500km to bez rury nie podchodź.

Awatar użytkownika
KonradII

Astro-maniak
Posty: 248
Rejestracja: 04 sty 2013, 21:00
Imię: Konrad
Auto: Astra F
Silnik: 1,7 tds
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koło
Wdzięczny: 1 raz

#18

Nieprzeczytany post autor: KonradII »

słuchaj to zamów pierścienie centrujące i poprawi się, ja moją babcinką do Holandii śmigam, na A2 w Reichu to nie raz wpadałem w szał tak mi sterem dygotało, a teraz spokój

Gość

#19

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Właśnie u mnie nie da rady. Albo muszę się z tym pogodzić, albo zdjąć dystanse, a ta druga opcja w grę nie wchodzi, bo koło wtedy za bardzo się chowa w nadkole :cry:

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: bambula »

KucaQ pisze:QR_BBPOST muszę się z tym pogodzić
Kolego!Pogodzić to się trzeba z tym że się umrze.Szukasz tokarza( lub zakładu co takiego zatrudnia)i on ogarnia temat bez problemu.

EDIT:
KucaQ pisze:QR_BBPOST Odkręcić koło po 500km to bez rury nie podchodź.
To ciekawe zjawisko z punktu widzenia fizyki.Robiłem eksperyment,dokręcałem 120Nm(bez jazdy)a odkręcenie wymagało znacznie większego momentu.

ODPOWIEDZ