Tuning przedniego HAMULCA Astra F
- looncent
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4
- Województwo: podkarpackie
Tuning przedniego HAMULCA Astra F
Nie no nie stoją na stówę, zrobione ok są. Jak sprawdzić SERVO & POMPĘ hamulcową ? Może pompa za słabe ciśnienie robi i trzeba mocniej gnieść ? Klocki i Szczęki to ABE przód i tył
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Zacznij od tego że nie powinny być gorące o ile nie ciśniesz ciągle. Jest jeszcze opcja że łożyska kół siadają, u mnie jak się kończyło to koło było wyraźnie cieplejsze niż inne, ale nigdy tarcza czerwona nie była. Coś musi być nie halo skoro się tak grzeją, zdarzało mi się zdrowo szaleć i gnieść hamulce w opór, śmierdziały klocki, koła mocno ciepłe ale nigdy czerwone. Podnieś, pokręć kołem i zobacz czy lekko czy z oporem, czy piszczy itd
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
- looncent
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4
- Województwo: podkarpackie
Nie no nie stają zaciski na stówę. Ale fakt tarcze się grzeją bardzo i wyraźnie hamulec pod koniec trasy jest słabszy. Tak mieszkam w górach ale bez przesady to nie czynnik kolizyjny. Jak sprawdzić servo i pompę ? Może to być też że pompa nie wytwarza takiego ciśnienia jak powinna i stąd problemy z wyciskaniem. Gniotę pedał hamulca mocno ale nie wyhamuje od razu. Mam też w domu Peugeota 206 2.0 HDI i tam też na tyle bębny na przodie tarcze ale chyba te 256 i tam jak nacisnę na hamulec to głowa na szybie.
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Pompę sprawdzasz manometrem. Podłączasz do wężyka przy zacisku i ciśniesz, i tak na każdym kole. Wyniki pomiarów porównujesz do tego co deklaruje producent i jeśli odbiegają to szukasz przyczyny. Możliwe że pompa słaba, przepuszcza albo korektor z tyłu o ile jest walnięty - trzeba szukać. Może klocki do bani, co się zdarza
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
- looncent
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4
- Województwo: podkarpackie
papieju robiłem ostatnio całe zawieszenie z przodu i powiem Ci że według nas co wyciągaliśmy te kolumny to te łożyska nie były jak nówki delikatnie było je słychać ale oporu nie stawiały jak to łożyska które już chwilę w aucie jeżdżą.
EDIT:
te korektory hamowania na tyle mogą znacząco utrudniać sprawę ?
EDIT:
Jaką one wgl funkcję pełnią w układzie hamulcowym ? Patrzę teraz to strasznie drogie prawie 200 zł kosztują o.O a takie malutkie urządzenia
EDIT:
te korektory hamowania na tyle mogą znacząco utrudniać sprawę ?
EDIT:
Jaką one wgl funkcję pełnią w układzie hamulcowym ? Patrzę teraz to strasznie drogie prawie 200 zł kosztują o.O a takie malutkie urządzenia
Moje tez oporu nie stawiały, ale huczały jak głupie.looncent pisze:QR_BBPOST delikatnie było je słychać ale oporu nie stawiały
Myślę, że problemem też może być to, że tarcze są lite, a nie wentylowane, ciepło ucieka tylko przez powierzchnię tarczy, a to mało. A poza tym mówisz, że to jeszcze ori tarcze i po trasie grzeją się do czerwoności, a przegrzana tarcza nigdy nie będzie hamowała tak jak sprawna.
Cześći Toprana to najgorsze ścierwo jakie jest na rynku, tak samo jak maxgear, ale masz to na tylnej osi, więc aż tak dużej roli to nie odgrywa.
Spójrz jeszcze raz na zaciski. To ze zostały zrobione dobrze, nie musi oznaczać, że działają dobrze
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 09 maja 2008, 12:18
- Imię: XXX
- Auto: Astra
- Silnik: X16SZR
- Województwo: Zagranica - Azja
- Kontakt:
Trochę odświeżę temat.Też myślę nad poprawą skuteczności hamowania,ale po głowie chodzi mi myśl wymiany pompy hamulcowej na "większą".Średnica tłoka pompy w naszych astrach to 22,2 m.Ja myślę nad montażem pompy o średnicy tłoka 23,8.Teraz tylko jaki dawca?...Vectra A,Calibra czy może Saab 900/9000. Vectra to raczej silniki v6 lub turbo,Calibra to samo.Niektóre Saaby 2.0 miały "większe" pompy, nie wspomnę o wersjach turbo.Tylko pytanie czy będzie pasować.Zastanawiał się ktoś kiedyś??
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Pytanie czy jest sens.
Ja miałem seryjnie 236wentylowane i szeroki beben z tyłu. Hamowało to nijako. Potem założyłem 256 na przód z gsi i było nie wiele lepiej. Znaczną poprawę hamowania odczułem dopiero po zmianie bębna na tarczobębny z tyłu. Przy mocniejszym hamowaniu blokuje 4 koła (nie mam abs)
Dodam że mam seryjną pompę z isuzu z tym mniejszym tłoczkiem i daje rade na tyle, że seryjna 22 z gsi razem z serwem leży na półce od 3 lat bo nie widzę powodu zmieniać
Te korektory hamowania lepiej wywalić i wstawić taki z regulacją siły hamowania np z passata i przerobić go na regulacje ręczną. Niestety na fabrycznych przy moim aktualnym zestawie tył trochę za mocno bierze
Ja miałem seryjnie 236wentylowane i szeroki beben z tyłu. Hamowało to nijako. Potem założyłem 256 na przód z gsi i było nie wiele lepiej. Znaczną poprawę hamowania odczułem dopiero po zmianie bębna na tarczobębny z tyłu. Przy mocniejszym hamowaniu blokuje 4 koła (nie mam abs)
Dodam że mam seryjną pompę z isuzu z tym mniejszym tłoczkiem i daje rade na tyle, że seryjna 22 z gsi razem z serwem leży na półce od 3 lat bo nie widzę powodu zmieniać
Te korektory hamowania lepiej wywalić i wstawić taki z regulacją siły hamowania np z passata i przerobić go na regulacje ręczną. Niestety na fabrycznych przy moim aktualnym zestawie tył trochę za mocno bierze
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Mam taki zestaw w swojej Si. Hamuje wystarczająco dobrze, potrafi zblokować koła czyli uruchomić ABS na suchym. Bez przesady, na A1 jadąc nad morze prułem sobie 130 prawym pasem jak mi wyrósł koleś jadący 50-tką bo sms wysyłał, na lewy nie było jak uciec bo ktoś był, auto doładowane manelami bo wyjazd z rodziną na 2 tygodnie i bez stresu dałem radę wyhamować, bez siwego włosa jak to się mówi. Po co lepszy zestaw do codziennego użytku w aucie do 100KM a nawet poniżej to nie wiem. Rozumiem jak ktoś w KJS pomyka ale hamulce nie zastąpią rozumu na drodze, bo widzę że w tą stronę to zmierzaJOszi pisze:QR_BBPOST Hamowało to nijako
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
To może inaczej to nazwę. Hamowało to nijako w porównaniu z tym co mam teraz.
Wiadomo, że do zwykłej jazdy poprzedni zestaw starcza. Jak chcesz troche poszaleć to jest trochę mało, szybko wtedy hamulce puchną
Wiadomo, że do zwykłej jazdy poprzedni zestaw starcza. Jak chcesz troche poszaleć to jest trochę mało, szybko wtedy hamulce puchną