Tuning przedniego HAMULCA Astra F

Awatar użytkownika
looncent

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
Imię: Sebastian
Auto: Astra F
Silnik: 1.4
Województwo: podkarpackie

Tuning przedniego HAMULCA Astra F

#1

Nieprzeczytany post autor: looncent »

Witam ! ;)

Chciałem się was doradzić jakie mógł bym wsadzić zaciski i tarcze do mojej Astry HB C14NZ :-) obecnie są to tarcze i zaciski seryjne, tarcze o średnicy ~236mm. Chciał bym poprawić siłę hamowania gdyż przy obciążeniu przez 4 osoby boję się że przy gwałtownym hamowaniu nie da moja Asia rady, już nie raz było to na centymetry. Chciał bym zaznaczyć że nie jest to wina zapowietrzonego układu czy startych pokładzin :-) gdyż z tyłu posiadam nowe bębny wraz z środkiem :-) z przodu nowe klocki. Lecz jednak ta tarcza pod 13" jest stanowczo za małą na tą jazdę którą teraz preferuję moją Astrą. Obecnie jeżdżę na felgach aluminiowych 15" i na zimę raczej też będą 15" stalowe. Z tego co mierzyłem średnicę felgi wychodziło na to że do 300mm powinno się zmieścić wszystko :-) Ktoś coś doradzi ?

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Moze wolniec jezdzic,i zachowywac wieksze odstepy? :D

Awatar użytkownika
ilek8822

Przedstawiciel Regionu
Posty: 3066
Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
Imię: Kamil
Auto: Astra GSI
Silnik: c20xe
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)

#3

Nieprzeczytany post autor: ilek8822 »

Tarcze i zaciski z Astry GSI. Do tego pompa hamulcowa z gsi, i wlać nowy płyn bo to też daje różnice.

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Na 15 cali max 288 i to nie na każdą 15 wejdzie.
Wystarczy zmienić przód na 256, a tył na tarczobeben z GSI albo tarcze z G.

Awatar użytkownika
looncent

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
Imię: Sebastian
Auto: Astra F
Silnik: 1.4
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: looncent »

Dziękuję za odpowiedzi, ilek8822 & KucaQ

Do " malcin822 " nie da się wolniej jeździć taka bestią, ona sama wie ile i jak chce jeździć :P

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

looncent jakby co to możesz gratów szukać z astry kombi z silnikiem C18XE, sam mam coś takiego i przednie hamulce są jak w GSI, z tyłu niestety bębny mam.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#7

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Bez kitu. Mam c16se w kombi, 236 wentylowane z przodu, bębny z tyłu i nie raz awaryjne hamowanie i nigdy nie miałem problemu typu jak na sankach. Może problemem jest to że zaciski są do roboty albo pompa niedomaga?
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość »

papieju, i ja również. Co lepsze kumpel, który w F'ce miał 256 stwierdził, że gdyby nie wiedział, że mam 236, toby nie powiedział, że tak mały hamulec może tak skutecznie hamować.
Ja jadąc z kompletem osób hamowanie miałem takie samo jak z pustym autem, także faktycznie coś musi być nie tak.

Kilka pytań - kiedy był wymieniany płyn? tarcze lite czy wentylowane? klocki jakiej firmy? tarcze nie są zużyte ani przegrzane?

Awatar użytkownika
looncent

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
Imię: Sebastian
Auto: Astra F
Silnik: 1.4
Województwo: podkarpackie

#9

Nieprzeczytany post autor: looncent »

papieji i KucaQ sprawa WYGLĄDA TAK. Zaciski zregenerowane tzn powierzchnia przesówna zniwelowana i przytarta do możliwie najlepszego stanu ruchu obu klocków, robiłem wszystko niedawno bo zbierałem tarcze i zacisk i zacisk był malowany tłoczki smarowane i po malowaniu powierzchnia w której klocek ma ruch była oczywiście czyszczona. Hamulce tył bębny NOWE topranu chyba nowe szczęki i zestaw naprawczy na obie strony. Wlany nowy PŁYN Dot 4 na okład i odpowietrzone. Stąd myślałem że po wsadzeniu większej tarczy skuteczność hamowania będzie większa. Robię codziennie stanem 4 os kurs 60 km w obie i po takiej trasie jak jadę średnio 90 - 130 pod domem nie idzie się dotknąć tarczy bo czerwona i hamulce są już słabsze widocznie. Jeśli chodzi o tarcze ? są to chyba orginalne tarcze nie wytarte czyściłem jej i obsadziłem gdyż nie były uszkodzone są to seryjne 236 nie wentylowane (całe). Nie mam za bardzo skąd pompy wziąć innej żeby spróbować. Czy serwo może odgrywać tutaj znaczącą rolę ? Bo jednak pozostałem przy tych tarczach :?: :?: :?:

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#10

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Jak tarcza czerwona to zaciski stoją raczej chyba że mieszkasz w górach i zjeżdżasz z noga na hamulcu...
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

ODPOWIEDZ