Tuning przedniego HAMULCA Astra F
- looncent
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4
- Województwo: podkarpackie
Tuning przedniego HAMULCA Astra F
Witam !
Chciałem się was doradzić jakie mógł bym wsadzić zaciski i tarcze do mojej Astry HB C14NZ obecnie są to tarcze i zaciski seryjne, tarcze o średnicy ~236mm. Chciał bym poprawić siłę hamowania gdyż przy obciążeniu przez 4 osoby boję się że przy gwałtownym hamowaniu nie da moja Asia rady, już nie raz było to na centymetry. Chciał bym zaznaczyć że nie jest to wina zapowietrzonego układu czy startych pokładzin gdyż z tyłu posiadam nowe bębny wraz z środkiem z przodu nowe klocki. Lecz jednak ta tarcza pod 13" jest stanowczo za małą na tą jazdę którą teraz preferuję moją Astrą. Obecnie jeżdżę na felgach aluminiowych 15" i na zimę raczej też będą 15" stalowe. Z tego co mierzyłem średnicę felgi wychodziło na to że do 300mm powinno się zmieścić wszystko Ktoś coś doradzi ?
Chciałem się was doradzić jakie mógł bym wsadzić zaciski i tarcze do mojej Astry HB C14NZ obecnie są to tarcze i zaciski seryjne, tarcze o średnicy ~236mm. Chciał bym poprawić siłę hamowania gdyż przy obciążeniu przez 4 osoby boję się że przy gwałtownym hamowaniu nie da moja Asia rady, już nie raz było to na centymetry. Chciał bym zaznaczyć że nie jest to wina zapowietrzonego układu czy startych pokładzin gdyż z tyłu posiadam nowe bębny wraz z środkiem z przodu nowe klocki. Lecz jednak ta tarcza pod 13" jest stanowczo za małą na tą jazdę którą teraz preferuję moją Astrą. Obecnie jeżdżę na felgach aluminiowych 15" i na zimę raczej też będą 15" stalowe. Z tego co mierzyłem średnicę felgi wychodziło na to że do 300mm powinno się zmieścić wszystko Ktoś coś doradzi ?
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Tarcze i zaciski z Astry GSI. Do tego pompa hamulcowa z gsi, i wlać nowy płyn bo to też daje różnice.
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
Na 15 cali max 288 i to nie na każdą 15 wejdzie.
Wystarczy zmienić przód na 256, a tył na tarczobeben z GSI albo tarcze z G.
Wystarczy zmienić przód na 256, a tył na tarczobeben z GSI albo tarcze z G.
- looncent
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4
- Województwo: podkarpackie
Dziękuję za odpowiedzi, ilek8822 & KucaQ
Do " malcin822 " nie da się wolniej jeździć taka bestią, ona sama wie ile i jak chce jeździć
Do " malcin822 " nie da się wolniej jeździć taka bestią, ona sama wie ile i jak chce jeździć
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
looncent jakby co to możesz gratów szukać z astry kombi z silnikiem C18XE, sam mam coś takiego i przednie hamulce są jak w GSI, z tyłu niestety bębny mam.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Bez kitu. Mam c16se w kombi, 236 wentylowane z przodu, bębny z tyłu i nie raz awaryjne hamowanie i nigdy nie miałem problemu typu jak na sankach. Może problemem jest to że zaciski są do roboty albo pompa niedomaga?
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
papieju, i ja również. Co lepsze kumpel, który w F'ce miał 256 stwierdził, że gdyby nie wiedział, że mam 236, toby nie powiedział, że tak mały hamulec może tak skutecznie hamować.
Ja jadąc z kompletem osób hamowanie miałem takie samo jak z pustym autem, także faktycznie coś musi być nie tak.
Kilka pytań - kiedy był wymieniany płyn? tarcze lite czy wentylowane? klocki jakiej firmy? tarcze nie są zużyte ani przegrzane?
Ja jadąc z kompletem osób hamowanie miałem takie samo jak z pustym autem, także faktycznie coś musi być nie tak.
Kilka pytań - kiedy był wymieniany płyn? tarcze lite czy wentylowane? klocki jakiej firmy? tarcze nie są zużyte ani przegrzane?
- looncent
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2015, 19:43
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4
- Województwo: podkarpackie
papieji i KucaQ sprawa WYGLĄDA TAK. Zaciski zregenerowane tzn powierzchnia przesówna zniwelowana i przytarta do możliwie najlepszego stanu ruchu obu klocków, robiłem wszystko niedawno bo zbierałem tarcze i zacisk i zacisk był malowany tłoczki smarowane i po malowaniu powierzchnia w której klocek ma ruch była oczywiście czyszczona. Hamulce tył bębny NOWE topranu chyba nowe szczęki i zestaw naprawczy na obie strony. Wlany nowy PŁYN Dot 4 na okład i odpowietrzone. Stąd myślałem że po wsadzeniu większej tarczy skuteczność hamowania będzie większa. Robię codziennie stanem 4 os kurs 60 km w obie i po takiej trasie jak jadę średnio 90 - 130 pod domem nie idzie się dotknąć tarczy bo czerwona i hamulce są już słabsze widocznie. Jeśli chodzi o tarcze ? są to chyba orginalne tarcze nie wytarte czyściłem jej i obsadziłem gdyż nie były uszkodzone są to seryjne 236 nie wentylowane (całe). Nie mam za bardzo skąd pompy wziąć innej żeby spróbować. Czy serwo może odgrywać tutaj znaczącą rolę ? Bo jednak pozostałem przy tych tarczach
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Jak tarcza czerwona to zaciski stoją raczej chyba że mieszkasz w górach i zjeżdżasz z noga na hamulcu...
Hybryda X16ZSR i C16SE inside