[1.7 TDS] Odłączenie amortyzatora od zwrotnicy

mleczny87

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2015, 23:18
Imię: Piotr
Auto: AF
Silnik: TC4EE1
Województwo: śląskie

[1.7 TDS] Odłączenie amortyzatora od zwrotnicy

#1

Nieprzeczytany post autor: mleczny87 »

Czołem!

Nie potrafię odłączyć amortyzatora od zwrotnicy. Ktoś mi podpowie jak to zrobić?

AGATOM

Astro-maniak
Posty: 61
Rejestracja: 28 sie 2011, 10:55
Imię: Adam
Auto: ASTRA F COMBI
Silnik: X14NZ
Lokalizacja: Skawina

#2

Nieprzeczytany post autor: AGATOM »

[External Link Removed for Guests]

Rysiek24

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 13 lut 2017, 8:36
Auto: Peugeot 407 SW i Astra F
Silnik: 2.0 Hdi /1.7 Td
Województwo: zachodniopomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Rysiek24 »

Podepne sie pod temat, po wyjęciu kolumny okazalo sie ze jest w zlym stanie i lepiej nie montowac tego ponownie. Z tego co wiem kolumny do diesla i benzyny sa inne . Czy do Diesla oplowskiego a isuzu tez sa inne ? Jakie oznaczenia mają te silniki. ? TD i TDL ?
Ostatnio zmieniony 08 sty 2018, 18:41 przez Rysiek24, łącznie zmieniany 2 razy.

Usunięty użytkownik 861235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Kolumna jest raczej taka sama, sprężyny są inne.
Amortyzator to wkład do kolumny.
Zwrotnica jest na stałe, często urywa się dolny talerz od sprężyny, powinien być powyżej wyjścia na końcówkę drążka jakiś centymetr plus.
Jedyną receptą na sztywny przód w F-ce to wymiana kompletnych wahaczy, bo może nie ma luzu na tulejach ale one robią się miękkie po czasie.
Każdy tylko sworzeń wahacza i końcówki a wahacz ma gumy miękkie i pływa.
Guma każda 5 lat potem jest budyń.
Tak samo poduszki silnika czy tylna belka.
Efekt jest ale trzeba dobre części pchać.
W ogóle w F-ce wszyscy motywu szukają na przodzie a to tył odpowiada za sztywność prowadzenia.
Jak na belce z tyłu jest gumiś to trudno żeby nie pływała.

Rysiek24

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 13 lut 2017, 8:36
Auto: Peugeot 407 SW i Astra F
Silnik: 2.0 Hdi /1.7 Td
Województwo: zachodniopomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Rysiek24 »

Czyli obudowa kolumny i zwrotnica sa takie same ? Inne sa amortyzatory i sprężyny ? Jest szansa dopasowac kolumnę z benzyny do diesla ?

mlodygd

Astro-maniak
Posty: 929
Rejestracja: 27 kwie 2009, 23:16
Imię: Filip
Auto: Astra F
Silnik: C20NE
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: mlodygd »

Nie wiem jak ze smallblockami w benzynie ale od bigblocków to jest to samo co w dieslu. Czyli 1.8 i 2.0
Zwrotnice jak na moje od smallblocków mogą być inne bo mają na pewno inne przeguby, pytanie czy tylko kwestia piasty czy są inne, nie wiem
Jaka jest szansa? Bardo duża. U mnie w cabrio z c20ne katalogowo są takie same sprężyny jak w 1.7 TDS w pozostałych wersjach nadwoziowych
Ostatnio zmieniony 08 sty 2018, 23:50 przez mlodygd, łącznie zmieniany 1 raz.

Rysiek24

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 13 lut 2017, 8:36
Auto: Peugeot 407 SW i Astra F
Silnik: 2.0 Hdi /1.7 Td
Województwo: zachodniopomorskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Rysiek24 »

A jak z roznicami między dieslami ? Kolumna od tego oplowskiego, jest taka sama jak od isuzu ?

Usunięty użytkownik 861235

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

To samo.

Rysiek24

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 13 lut 2017, 8:36
Auto: Peugeot 407 SW i Astra F
Silnik: 2.0 Hdi /1.7 Td
Województwo: zachodniopomorskie

#9

Nieprzeczytany post autor: Rysiek24 »

Ok musiałem wymienić całą kolumne mcphersona, bo starej nie dalo sie rozkręcić. Zmieniono łożyska górne, łożysko w kola tzn to w piascie i końcówki drążków kierowniczych , reszta sworzni i łączniki sa dobre, bo dosc swieze. Teraz na nierównościach cos puka. .generalnie robotę robil warsztat i mam gwarancję na usługę. Ale zstanawiam sie co może pukac ? Czy moze pukac coś w tej kolumnie. ? wiadomo uzywka, ale nie ma tam za duzo części, wizualnie byla w dobrym stanie...

Usunięty użytkownik 861235

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Wrrrróc do warsztatu, puka to coś jest źle złożone, nie może pukać.
Może być luz amortyzatora w kolumnie, tj. wkład sobie puka w kolumnie a może tylko sam amor, a może góra kto wie.

ODPOWIEDZ