Wymiana sworzni
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 12:58
- Auto: Astra f 1.6 8v lpg
- Silnik: X16SZR
- Województwo: mazowieckie
Wymiana sworzni
Witam.
Panowie mam do wymiany sworzen z prawej strony. Chciałem wymienić przy okazji gumy na wahaczach i tuleje bo nie wiem kiedy były wymieniane. I tu mam do Was pytanie czy nie bardziej opłaca się kupić nowe wahacze z gumami i tulejami? Co jeszcze przy okazji warto wymienić jak będę zaglądał do przedniego zawieszenia?
Panowie mam do wymiany sworzen z prawej strony. Chciałem wymienić przy okazji gumy na wahaczach i tuleje bo nie wiem kiedy były wymieniane. I tu mam do Was pytanie czy nie bardziej opłaca się kupić nowe wahacze z gumami i tulejami? Co jeszcze przy okazji warto wymienić jak będę zaglądał do przedniego zawieszenia?
Sworzeń , sworznie zawsze taniej jak całe wahacze / robi się komplet lewa prawa
Przy okazji to można i wszystko zrobić, zobacz heble też.
Nie ma co się pruć z hajsu, na stację diagnostyczną, amortyzatory, hamulce, szarpak i będziesz wiedział co gra a co nie.
Temat zawieszenia przód i tył jest dość spory wbrew pozorom.
Z przodu masz poduszki, łożyska kolumn, dalej amory, końcówki drążków kierowniczych, wahacze (ich tuleje i sworznie), łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora na sankach.
Z tyłu masz tuleje belki, amortyzatory.
Całe wahacze są tanie ale tak wypadałoby też końcówki drążków i geometrię/zbieżność zrobić.
[External Link Removed for Guests]
Do tego łączniki stabilizatora.
Z robota spokojnie 1000zł będzie...
Jak tylko sworznie i sam robisz to sworznie Ruville są po 37zł... / Topran po 17zł
[External Link Removed for Guests]
Czyli można na chudo można na grubo.
Jaki efekt chcesz osiągnąć?
W F-ce lecą głównie sworznie,końcówki, łączniki stabilizatora i amory padają, reszta jest dość trwała.
Przy okazji to można i wszystko zrobić, zobacz heble też.
Nie ma co się pruć z hajsu, na stację diagnostyczną, amortyzatory, hamulce, szarpak i będziesz wiedział co gra a co nie.
Temat zawieszenia przód i tył jest dość spory wbrew pozorom.
Z przodu masz poduszki, łożyska kolumn, dalej amory, końcówki drążków kierowniczych, wahacze (ich tuleje i sworznie), łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora na sankach.
Z tyłu masz tuleje belki, amortyzatory.
Całe wahacze są tanie ale tak wypadałoby też końcówki drążków i geometrię/zbieżność zrobić.
[External Link Removed for Guests]
Do tego łączniki stabilizatora.
Z robota spokojnie 1000zł będzie...
Jak tylko sworznie i sam robisz to sworznie Ruville są po 37zł... / Topran po 17zł
[External Link Removed for Guests]
Czyli można na chudo można na grubo.
Jaki efekt chcesz osiągnąć?
W F-ce lecą głównie sworznie,końcówki, łączniki stabilizatora i amory padają, reszta jest dość trwała.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2018, 21:00 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Zostają sprężyny i łożyska kolumny z przoduDigyl pisze:QR_BBPOST W F-ce lecą głównie sworznie,końcówki, łączniki stabilizatora i amory padają, reszta jest dość trwała
A tak na serio to wkładałem sworznie Febi raz w trackie 7-letniej przygody z Oplem, najechałem na nich z 80tys jak nie lepiej u dalej żyją. Poduszki kolumny z łożyskiem to samo, ale miałem ori jeszcze i guma pękała. Według mnie najszybciej lecą końcówki drążka oraz łączniki stabilizatora z przodu w przedlifcie, bo są plastikowe. A jak się to złoży raz na dobrych gratach to przy przebiegach typu 10-15tys rocznie starczy na lata.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2018, 18:18 przez papieju, łącznie zmieniany 1 raz.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
ponoc pasuja laczniki stab.od wieswagona- sa metalowe .nie wiem którego .niedawno byłem w hurtowni ale to co proponowali nie bardzo by weszlo na os stab.bo były 16 mma a mam 18mm.!
marpas 1954
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Powiedzmy że pasują, są krótsze i żeby je do wachacza przykręcić trzeba go troszkę podnieść. Tuleję gumową rozwierciłem do wymiaru stabilizatora, u mnie 20mm chyba. Da się ale rzeźba
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 12:58
- Auto: Astra f 1.6 8v lpg
- Silnik: X16SZR
- Województwo: mazowieckie
Wymieniłem tuleje, gumy na wahaczu. Sworzni i końcówki stabilizatora. Auto nie do poznania. Czy po takim zabiegu niszę jechać na zbieżność?