Wibracje przy hamowaniu

kamien

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 04 kwie 2007, 17:24
Imię: Krzysztof
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 (60 koni)
Rocznik: 2001
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław/Brzeg Dolny

Wibracje przy hamowaniu

#1

Nieprzeczytany post autor: kamien »

    Dzien dobry

    Co moze byc przyczyna wibracji calej budy Astry kombii przy hamowaniu???. Im wyzsza predkosc tym wieksze wibracje. Kola wywazone, tarcze, klocki i plyn wymienione :?: :?:

    Awatar użytkownika
    heinrich12

    Astro-maniak
    Posty: 5107
    Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
    Imię: Henryk
    Auto: Astra H
    Silnik: Z 14XeP
    Rocznik: 2009
    Województwo: dolnośląskie
    Lokalizacja: Wrocław
    Wdzięczny: 193 razy
    Pomocny: 307 razy

    #2

    Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

    Czy przed tymi wymianami było wszystko ok. ? Czy podczas hamowania te wibracja taż wyczuwasz na pedale hamulca ? Pozdrawiam.

    Awatar użytkownika
    FalconTech

    Server Admin
    Posty: 5508
    Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
    Imię: Paweł
    Auto: NaN
    Województwo: dolnośląskie
    Wdzięczny: 14 razy
    Pomocny: 29 razy
    Kontakt:

    #3

    Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

    Wymieniona tarcza nie daje gwarancji. Jeśli była założona na brudną piastę może się objawiać tak samo jak skrzywiona tarcza.

    Generalnie w Oplu zasada jest taka:
    czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

    bambula

    Astro-maniak
    Posty: 385
    Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
    Imię: Włodek
    Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
    Silnik: Z17DTL,X16SZR
    Województwo: lubelskie
    Wdzięczny: 1 raz
    Pomocny: 8 razy

    #4

    Nieprzeczytany post autor: bambula »

    Jeżeli wcześniej było ok,to poczekał bym trochę aby się części dotarły.

    kamien

    Astro-maniak
    Posty: 204
    Rejestracja: 04 kwie 2007, 17:24
    Imię: Krzysztof
    Auto: Astra F
    Silnik: 1.4 (60 koni)
    Rocznik: 2001
    Województwo: dolnośląskie
    Lokalizacja: Wrocław/Brzeg Dolny

    #5

    Nieprzeczytany post autor: kamien »

    Wibracje pojawily sie przed wymiana tarcz, klocow i plynu. Stad zdecydowalem sie na ich wymiane

    Awatar użytkownika
    heinrich12

    Astro-maniak
    Posty: 5107
    Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
    Imię: Henryk
    Auto: Astra H
    Silnik: Z 14XeP
    Rocznik: 2009
    Województwo: dolnośląskie
    Lokalizacja: Wrocław
    Wdzięczny: 193 razy
    Pomocny: 307 razy

    #6

    Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

    ,,bambula" Włodek, po wymianie tarcz hamulcowych i klocków na nowe nie ma prawa nic drgać, wibrować itp. Jeżeli takie objawy są od początku wymiany to tarcze same w sobie mają bicie, albo ,,mechanik" pokpił sprawę (o tym wyżej napisał Paweł). Nie ma takiej opcji aby czekać na dotarcie. Dotrzeć mogą się jedynie nowe klocki do nowych lub starych tarcz hamulcowych potocznie mówiąc ułożyć się do siebie. Pozdrawiam.

    kamien

    Astro-maniak
    Posty: 204
    Rejestracja: 04 kwie 2007, 17:24
    Imię: Krzysztof
    Auto: Astra F
    Silnik: 1.4 (60 koni)
    Rocznik: 2001
    Województwo: dolnośląskie
    Lokalizacja: Wrocław/Brzeg Dolny

    #7

    Nieprzeczytany post autor: kamien »

    Wibracje pojawily sie na starych wiec wymienilem na nowe ale jak bylo tak jest. Byc moze to kwestia ponownego wywazenia kol lub zmiany mechanika i warsztatu

    Awatar użytkownika
    heinrich12

    Astro-maniak
    Posty: 5107
    Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
    Imię: Henryk
    Auto: Astra H
    Silnik: Z 14XeP
    Rocznik: 2009
    Województwo: dolnośląskie
    Lokalizacja: Wrocław
    Wdzięczny: 193 razy
    Pomocny: 307 razy

    #8

    Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

    Jest to dobry pomysł, jedź do innego wulkanizatora i niech sprawdzi ponownie wyważenie kół. Pozdrawiam.

    Awatar użytkownika
    FalconTech

    Server Admin
    Posty: 5508
    Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
    Imię: Paweł
    Auto: NaN
    Województwo: dolnośląskie
    Wdzięczny: 14 razy
    Pomocny: 29 razy
    Kontakt:

    #9

    Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

    Wibracje mogły się pojawić od luzu na łożysku piasty koła (może być wyczuwalny luz jak podniesie się auto i porusza kołem.

    Przy hamowaniu łożysko będzie przeskakiwać i powodować wibracje. W trakcie normalnej jazdy może nie buc wyczuwalne ze względu na dociążenie i inne siły na nie działające.

    Generalnie w Oplu zasada jest taka:
    czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

    Awatar użytkownika
    Hawking

    Użytkownik
    Posty: 6
    Rejestracja: 06 sie 2020, 17:24
    Auto: California
    Województwo: lubuskie

    #10

    Nieprzeczytany post autor: Hawking »

    Pewnie krzywa piasta.

    ODPOWIEDZ