Składanie nowego zawieszenia.

Awatar użytkownika
Baby

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 09 lip 2021, 9:17
Imię: Dawid
Auto: Astra F
Województwo: małopolskie

Składanie nowego zawieszenia.

#1

Nieprzeczytany post autor: Baby »

Witam, jestem tu nowy i potrzebuje porady przez brak doświadczonych mechaników których znam, musze prosić o pomoc was :D Posiadam Astre F Cabrio Bertone z silnikiem 2.0 150km od Calibry (n20xe) samochod jest ciężkim labirynem jeśli chodzi o części które w nim są od Astry, przez Calibre, Vectre aż po Kadeta i nie wiem czym się sugerować doborem części zawieszenia, skrócę o co mi chodzi. Auto stoi mi 2 lata przez problemy z chodnica i elektryką nie odpalałem jej do dziś, postanowiłem sie wkoncu za to zabrać, ale po tak długim czasie chcę wymienić całe zawieszenie, więc pytanie jakie firmy części czy od Astry czy Calibry z której jest silnik, linki do czesci ze stron, cena jaka chce poświęcić na części to max 2500-3000 zł.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Przecież w sklepie są katalogi które dla biorą części, niekiedy trzeba po Vin
Kupujesz od astry, a że nadają się do innych modeli to nie ma znaczenia.
No chyba że jakieś mody.
Silnik to n20xe, czy czasem c20xe?

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Przecież Kadett E, Calibra, Vectra A i Astra F mają praktycznie to samo zawieszenie (baa, nawet Daewoo Nexia i Lanos mają tę samą kolumnę McPhersona!), więc co to za problem z którego auta części kupisz? W Calibrze chyba tylko jest inna belka.
2.0 150KM to C20XE, a nie N20XE - taki silnik nigdy nie istniał.

Awatar użytkownika
Baby

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 09 lip 2021, 9:17
Imię: Dawid
Auto: Astra F
Województwo: małopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Baby »

Tak racja pomyliłam się c20xe, czyli nie ważne czy pod maską jest 2.0 czy 1.6 części zawieszenia mogę dobrać od Astry czy Calibry tak ?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Masz astrę, dobierasz do astry. Beda pytać o silnik, bo to istotne jaki.

Gość

#6

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Takie rzeczy jak tuleje, sworznie, łączniki są takie same bez względu na silnik. Natomiast amortyzatory, sprężyny już różne, ale sprzedającemu wystarczy informacja o silniku 2.0 150KM, bo ten silnik fabrycznie występował w Astrze F więc dobór części będzie (a przynajmniej powinien być) odpowiedni.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

No i rocznik, bo były dwa rodzaje tulei wahacza, łączniki też różne.

Gość

#8

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Że łączniki to racja, zapomniałem, bo były różne grubości stabilizatora, ale tuleje wahacza? Czym się różniły? Bo ja nie kojarzę żadnych.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Były pełne, i drugie nie wiem jak nazywane.
Te drugie musiały być montowane wg znaku.

Gość

#10

Nieprzeczytany post autor: Gość »

A to widzisz, człowiek tyle lat miał F'ke a sie nowych rzeczy dowiaduje :) Ja pamiętam jak kupowałem tuleje lemfordera to były właśnie niepełne ze znakiem, ale były również dostępne pełne - tyle że te pełne to były tuleje tandetnych firm pokroju maxgear, topran, hart czy kraft. Wyższa półka to wszystkie były niepełne. Więc może to od tego kto produkował zależało? :)

ODPOWIEDZ