Tył, zmiana bębnów na tarcze

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

Re: Tył, zmiana bębnów na tarcze

#11

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Doom pisze:
20 kwie 2022, 17:05
Dostęp do tego linku który wrzuciłeś jest ograniczony, niemoge go otworzyć :(
Mi działa normalnie, Opera+Android. To google drive, może nie masz loginu.

Saab 900/9-3, Hample 260mm pasuje pnp. Jest koleś na allegro, nik Drayhoo, który ma Gsi na części, będzie miał pewnie wszystko.

Awatar użytkownika
Doom

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
Imię: Rafal
Auto: Astra F, Vectra C
Silnik: X16SZR/Y22DTR
Rocznik: 1996
Województwo: mazowieckie

#12

Nieprzeczytany post autor: Doom »

Dzięki Tomek, byłem dzisiaj u Drayhoo jedyne 450km w jedną stronę ;) Mam komplet: belkę, stabilizator, zaciski, tarcze kotwiczne, mocowania linek, linki, osłony tarcz. Teraz tylko oczyścić pomalować, kupić nowe tarcze, klocki, szczęki i zakładamy :)

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Doom pisze:
21 kwie 2022, 23:26
Dzięki Tomek, byłem dzisiaj u Drayhoo jedyne 450km w jedną stronę ;) Mam komplet: belkę, stabilizator, zaciski, tarcze kotwiczne, mocowania linek, linki, osłony tarcz. Teraz tylko oczyścić pomalować, kupić nowe tarcze, klocki, szczęki i zakładamy :)
Brałem od niego sporo rzeczy do C20xe, teraz będą chyba, razem z silnikiem, leżeć w moim garażu jako eksponat muzealny :)

Jak coś, podaj mi emila na pw, prześlę Ci ten plik pdf, bo jest tam naprawdę sporo informacji.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5882
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Kiedyś jak miałem Astrę F, to właśnie taką przeróbkę hamulców wraz z bratem zrobiliśmy.
Tylne z GSi, korektory siły hamowania też zakupiłem wtedy nowe, w ogóle wymieniliśmy wszelkie przewody hamulcowe na nowe oraz przednie hamulce również na te z GSi, bodajże 256mm tarcze były. Zaciski hamulcowe x4 po regeneracji, nowa linka ręcznego oraz nowy płyn hamulcowy.
Hamowanie było super.

Awatar użytkownika
Doom

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
Imię: Rafal
Auto: Astra F, Vectra C
Silnik: X16SZR/Y22DTR
Rocznik: 1996
Województwo: mazowieckie

#15

Nieprzeczytany post autor: Doom »

Tomek_0181 pisze:
22 kwie 2022, 16:12
Brałem od niego sporo rzeczy do C20xe, teraz będą chyba, razem z silnikiem, leżeć w moim garażu jako eksponat muzealny :)
Ja trochę żałuję że nie zostawiłem części które kiedyś zebrałem. Astrę mam od 2008 roku. W sumie jest w dobrym stanie bo ma oryginalna blachę, nigdy jeszcze nie naprawianą, ma parę odprysków na masce i kilka lekkich ognisk korozji na klapie bagażnika. Miałem do niej oryginalny centralny zamek, elektryczne szyby, kolektor wydechowy 4/2, portki 2/1. Nie sądziłem, że kiedyś się za to zabiorę więc połowę sprzedałem. A teraz by się przydało ;-) A co do silnika to mam dół od X16SZR (oryginalnie w aucie) głowice od Z16SE z Astry G i kolektor z układem wtryskowym od C16SE. Jeździło to całkiem nieźle, poprawiła się elastyczność :)
analyzer65 pisze:
22 kwie 2022, 21:04
Kiedyś jak miałem Astrę F, to właśnie taką przeróbkę hamulców wraz z bratem zrobiliśmy.
Tylne z GSi, korektory siły hamowania też zakupiłem wtedy nowe, w ogóle wymieniliśmy wszelkie przewody hamulcowe na nowe oraz przednie hamulce również na te z GSi, bodajże 256mm tarcze były. Zaciski hamulcowe x4 po regeneracji, nowa linka ręcznego oraz nowy płyn hamulcowy.
Hamowanie było super.
Mniej więcej taki jest plan :)

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Nadmienię, że we wspomnianym wcześniej pliku jest o bardzo ciekawej modyfikacji układu polegającej na wymianie abs na nowszą wersję z EBD od Astry G, co pozwala wyeliminować korektory i usprawnić hamowanie.
Jeśli nie masz absu, to warto założyć, a jeśli już, to na właśnie taki. Robota dość prosta. No, niestety kosztowna, bo trzeba zmienić na tyle piasty na takie z czujnikiem, kupić czujniki na przód, kable.
Jak coś to mam jeszcze zaciski na przód na tarcze 284, i nawet komplet tarcz na 4 śruby w jako takim stanie. Podchodzą te z Corsy D.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5882
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

ABS dobra sprawa.
Ja w miałem seryjnie.

Awatar użytkownika
Doom

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
Imię: Rafal
Auto: Astra F, Vectra C
Silnik: X16SZR/Y22DTR
Rocznik: 1996
Województwo: mazowieckie

#18

Nieprzeczytany post autor: Doom »

Tomek_0181 pisze:
23 kwie 2022, 7:58

...Jeśli nie masz absu, to warto założyć, a jeśli już, to na właśnie taki. Robota dość prosta. No, niestety kosztowna, bo trzeba zmienić na tyle piasty na takie z czujnikiem, kupić czujniki na przód, kable.
Jak coś to mam jeszcze zaciski na przód na tarcze 284, i nawet komplet tarcz na 4 śruby w jako takim stanie. Podchodzą te z Corsy D.
No i przekonał... Jak będziesz miał chwilę to podeślij plik. Adres email powinieneś mieć na PW. ABSu nie mam i tak się właśnie zastanawiałem żeby dorzucić no i jak założę tarcze 260mm tył i zostawię 236 wentylowane przód to będzie "dziwnie". Chociaz w oryginale było 260 tył i 256 przód. Dobrze że felgi mam 15" to przynajmniej nie będzie strachu że się nie zmieszczą. Piasty z czujnikami tył mam bo były na belce od GSI, wiesz może jak wygląda dorzucenie czujników na przód? Chyba że wszystko będzie w pliku ;)

Zaciski 284 jakbyś miał z jarzmami to chętnie odkupię. Sam zacisk nic mi nie da bo mam jarzmo pod 236mm. Patrzyłem już na zmianę pod tarcze 256 ale na rynku są dostępne same zaciski brak jarzm. Chyba że od G podejdzie ;)

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Mam na 284 z Calibry Turbo, stan niezły, można przesmarować, przeczyścić, pomalować. Oczywiście z jarzmami, klocki też są, tarcze jeszcze posłużą.
Mam też 256 z Gsi. Wymagają jednak regeneracji - może tłoczek, napewno gumki, lubrykanty i te sprawy. Do tego tarcze i klocki. Ładne, klocki prawie całe. Tutaj nie ma problemu z tarczami, do 284 trzeba brać z Corsy D, bo są na 4 śruby, chyba, że ktoś przeszedł na 5 śrub.
ABS to generalnie prosta sprawa, zasilanie, pompa, przewody z czujników i czujniki. Do tego przewody miedziane trzeba podciągnąć do hamulców, pompa pod abs 2 obwodowy, bądź cztero, z Astry G. Mam jakieś wiązki, to spróbuję Ci wyszukać prxewody z wtyczkami, lub najlepiej odwiedź szrota i wyjmij wszystko, łącznie z czujnikami przód. Jest to o tyle ważne, że choć czujnik kupisz w każdym sklepie, to przy mcpersonach są kostki, w które się je wkręca, a te zdobyć to problematyczne.
Możliwe, że masz w swojej Astrze przewody w instalacji.

Awatar użytkownika
Doom

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
Imię: Rafal
Auto: Astra F, Vectra C
Silnik: X16SZR/Y22DTR
Rocznik: 1996
Województwo: mazowieckie

#20

Nieprzeczytany post autor: Doom »

Wolałbym 256 z GSI ;) Ogólnie znalazłem Astrę G do złomowania za kilka stówek, kupię, przełoże graty od ABS i zobaczymy jak to będzie śmigać :)

ODPOWIEDZ