Tył, zmiana bębnów na tarcze

Awatar użytkownika
Doom

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
Imię: Rafal
Auto: Astra F, Vectra C
Silnik: X16SZR/Y22DTR
Rocznik: 1996
Województwo: mazowieckie

Tył, zmiana bębnów na tarcze

#1

Nieprzeczytany post autor: Doom »

Dzień dobry,

Zabieram się za zabawę moim pierwszym pojazdem jakim jest Fka 1.6 8V X16szr przerobiona na wielopunktowy wtrysk. Zaczynam od wymiany przewodów hamulcowych, jak już to robię to fajnie by było założyć na tył tarcze. Jak podejść do tematu? Z tego co pamiętam najprościej jest kupić belkę tylną od F'ki GSI, przy czym znalezienie takiej teraz graniczy z cudem. Da się wsadzić belkę od G? Czy może same piasty da się wymienić razem z osprzętem dookoła?

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3686
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: nismo »

było, przeszukaj forum...
Ostatnio zmieniony 13 paź 2021, 19:16 przez nismo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Doom

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
Imię: Rafal
Auto: Astra F, Vectra C
Silnik: X16SZR/Y22DTR
Rocznik: 1996
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: Doom »

Znalazłem kilka postów ale są niejasne, są dodane zdjęcia, których już nie ma i nie do końca ogarniam co autor miał na myśli. Niby piszą, że wystarczy wymienić piasty, zaciski, tarcze kotwiczną etc ale czy one pasują do belki od F'ki czy mam kupić belkę od G tego nie wiem.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3686
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: nismo »

to dlaczego nie dołączysz do znalezionego tematu tylko tworzysz kolejny?

Awatar użytkownika
Doom

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
Imię: Rafal
Auto: Astra F, Vectra C
Silnik: X16SZR/Y22DTR
Rocznik: 1996
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: Doom »

Żeby nie zostać zdobywcą złotej łopaty za odkopanie wątku z 2014 roku :) Pytanie dość proste i wydawało mi się że odpowiedź też będzie szybka i prosta :) Z tego co widzę zdania ekspertów są podzielone, jedni piszą że belka z G do F podejdzie a inni że jest zupełnie inna.

Edit:

Porównałem obie belki - sprężyny są w innym miejscu więc nie ma opcji żeby pasowała. Chyba że były różne wersje. Tak czy inaczej wyjmę belkę, oddam do piaskowania/malowania i wymienię piasty. Na te z G na 4 śruby.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2021, 20:02 przez Doom, łącznie zmieniany 1 raz.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5882
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Zerknij w mój stary temat:
Analyzer65 - OPEL ASTRA F

Przerabiałem hamulce i chyba pisałem coś o tym...dawno to było ale działało super i dało się przerobić łatwo.

Dodano po 1 godzinie 19 minutach 1 sekundzie:
Ja kupiłem z GSi 2.0 16v ale finalnie wyszło tak że belka została moja, ta co była pierwotnie z bębnami. Z GSi przekładałem na pewno tarcze kotwiczne, mocowania linki ręcznego, zaciski rzecz jasna. Z piastami nie wiem co robiłem bo jakoś po czasie jedną wymieniałem z uwagi na łożysko huczące i jakąś piastę miałem wolną i pamiętam ją zakładałem jako używaną sprawną.
Musiałbyś przejrzeć mój temat. Podejrzewam że chyba pisałem tam coś więcej na temat samej przeróbki.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2021, 22:51 przez analyzer65, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Doom

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
Imię: Rafal
Auto: Astra F, Vectra C
Silnik: X16SZR/Y22DTR
Rocznik: 1996
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: Doom »

Niestety nie mam uprawnień żeby przeglądać te wątki, pewnie muszę poczekać kilka dni albo napisać kilka postów ;) Dzięki za link, jak będę mógł to chętnie przejrzę.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5882
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »


Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Piasty w F i G są takie same, więc zostaw swoje. Wymieniasz tarcze kotwiczne na te od wersji z tarczobębnami, np Gsi (260mm), do tego zakładasz zaciski z Gsi, linkę ręcznego i szczęki z tarczobębnem. Najprościej kupić całą belkę od Gsi, przełożyć co potrzeba i po bólu. Inna opcja to belka z Saaba, sugeruję się zapoznać ze znanym i lubianym opisem z:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Doom

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
Imię: Rafal
Auto: Astra F, Vectra C
Silnik: X16SZR/Y22DTR
Rocznik: 1996
Województwo: mazowieckie

#10

Nieprzeczytany post autor: Doom »

Dzięki za info, zrobiło się ciepło więc czas zaczynać przygotowania do zabawy. Nie znalazłem nic od GSI, wiesz może z którego Saaba mogą pasować graty? 900? Dostęp do tego linku który wrzuciłeś jest ograniczony, niemoge go otworzyć :(

ODPOWIEDZ