Tył, zmiana bębnów na tarcze
- Doom
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
- Imię: Rafal
- Auto: Astra F, Vectra C
- Silnik: X16SZR/Y22DTR
- Rocznik: 1996
- Województwo: mazowieckie
Tył, zmiana bębnów na tarcze
Dzień dobry,
Zabieram się za zabawę moim pierwszym pojazdem jakim jest Fka 1.6 8V X16szr przerobiona na wielopunktowy wtrysk. Zaczynam od wymiany przewodów hamulcowych, jak już to robię to fajnie by było założyć na tył tarcze. Jak podejść do tematu? Z tego co pamiętam najprościej jest kupić belkę tylną od F'ki GSI, przy czym znalezienie takiej teraz graniczy z cudem. Da się wsadzić belkę od G? Czy może same piasty da się wymienić razem z osprzętem dookoła?
Zabieram się za zabawę moim pierwszym pojazdem jakim jest Fka 1.6 8V X16szr przerobiona na wielopunktowy wtrysk. Zaczynam od wymiany przewodów hamulcowych, jak już to robię to fajnie by było założyć na tył tarcze. Jak podejść do tematu? Z tego co pamiętam najprościej jest kupić belkę tylną od F'ki GSI, przy czym znalezienie takiej teraz graniczy z cudem. Da się wsadzić belkę od G? Czy może same piasty da się wymienić razem z osprzętem dookoła?
- Doom
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
- Imię: Rafal
- Auto: Astra F, Vectra C
- Silnik: X16SZR/Y22DTR
- Rocznik: 1996
- Województwo: mazowieckie
Znalazłem kilka postów ale są niejasne, są dodane zdjęcia, których już nie ma i nie do końca ogarniam co autor miał na myśli. Niby piszą, że wystarczy wymienić piasty, zaciski, tarcze kotwiczną etc ale czy one pasują do belki od F'ki czy mam kupić belkę od G tego nie wiem.
- Doom
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
- Imię: Rafal
- Auto: Astra F, Vectra C
- Silnik: X16SZR/Y22DTR
- Rocznik: 1996
- Województwo: mazowieckie
Żeby nie zostać zdobywcą złotej łopaty za odkopanie wątku z 2014 roku Pytanie dość proste i wydawało mi się że odpowiedź też będzie szybka i prosta Z tego co widzę zdania ekspertów są podzielone, jedni piszą że belka z G do F podejdzie a inni że jest zupełnie inna.
Edit:
Porównałem obie belki - sprężyny są w innym miejscu więc nie ma opcji żeby pasowała. Chyba że były różne wersje. Tak czy inaczej wyjmę belkę, oddam do piaskowania/malowania i wymienię piasty. Na te z G na 4 śruby.
Edit:
Porównałem obie belki - sprężyny są w innym miejscu więc nie ma opcji żeby pasowała. Chyba że były różne wersje. Tak czy inaczej wyjmę belkę, oddam do piaskowania/malowania i wymienię piasty. Na te z G na 4 śruby.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2021, 20:02 przez Doom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Zerknij w mój stary temat:
Analyzer65 - OPEL ASTRA F
Przerabiałem hamulce i chyba pisałem coś o tym...dawno to było ale działało super i dało się przerobić łatwo.
Dodano po 1 godzinie 19 minutach 1 sekundzie:
Ja kupiłem z GSi 2.0 16v ale finalnie wyszło tak że belka została moja, ta co była pierwotnie z bębnami. Z GSi przekładałem na pewno tarcze kotwiczne, mocowania linki ręcznego, zaciski rzecz jasna. Z piastami nie wiem co robiłem bo jakoś po czasie jedną wymieniałem z uwagi na łożysko huczące i jakąś piastę miałem wolną i pamiętam ją zakładałem jako używaną sprawną.
Musiałbyś przejrzeć mój temat. Podejrzewam że chyba pisałem tam coś więcej na temat samej przeróbki.
Analyzer65 - OPEL ASTRA F
Przerabiałem hamulce i chyba pisałem coś o tym...dawno to było ale działało super i dało się przerobić łatwo.
Dodano po 1 godzinie 19 minutach 1 sekundzie:
Ja kupiłem z GSi 2.0 16v ale finalnie wyszło tak że belka została moja, ta co była pierwotnie z bębnami. Z GSi przekładałem na pewno tarcze kotwiczne, mocowania linki ręcznego, zaciski rzecz jasna. Z piastami nie wiem co robiłem bo jakoś po czasie jedną wymieniałem z uwagi na łożysko huczące i jakąś piastę miałem wolną i pamiętam ją zakładałem jako używaną sprawną.
Musiałbyś przejrzeć mój temat. Podejrzewam że chyba pisałem tam coś więcej na temat samej przeróbki.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2021, 22:51 przez analyzer65, łącznie zmieniany 2 razy.
- Doom
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
- Imię: Rafal
- Auto: Astra F, Vectra C
- Silnik: X16SZR/Y22DTR
- Rocznik: 1996
- Województwo: mazowieckie
Niestety nie mam uprawnień żeby przeglądać te wątki, pewnie muszę poczekać kilka dni albo napisać kilka postów Dzięki za link, jak będę mógł to chętnie przejrzę.
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Piasty w F i G są takie same, więc zostaw swoje. Wymieniasz tarcze kotwiczne na te od wersji z tarczobębnami, np Gsi (260mm), do tego zakładasz zaciski z Gsi, linkę ręcznego i szczęki z tarczobębnem. Najprościej kupić całą belkę od Gsi, przełożyć co potrzeba i po bólu. Inna opcja to belka z Saaba, sugeruję się zapoznać ze znanym i lubianym opisem z:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Doom
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2021, 18:27
- Imię: Rafal
- Auto: Astra F, Vectra C
- Silnik: X16SZR/Y22DTR
- Rocznik: 1996
- Województwo: mazowieckie
Dzięki za info, zrobiło się ciepło więc czas zaczynać przygotowania do zabawy. Nie znalazłem nic od GSI, wiesz może z którego Saaba mogą pasować graty? 900? Dostęp do tego linku który wrzuciłeś jest ograniczony, niemoge go otworzyć