Cześć
Mam wyciek oleju ze skrzyni biegów z prawej półosi napdowej. Nie wiem od kiedy jest ten wyciek i ile ubyło oleju w skrzyni. Mam więc pytanko.
Czy jak wymienie uszczelniacz w skrzyni biegów czy zalać ją świerzym olejem czy dolać jakiegoś???
Mam w domu olej Shel Spirax 80W-90.
[ Dodano: 2009-04-02, 19:23 ]
Dopiszę tylko że teraz biegi czy na zimnym czy na ciepłym silniku wchodzą jak marzenie.
ciężko wchodzą biegi przy zimnym silniku.
- Franc
- Posty: 125
- Rejestracja: 16 sty 2009, 14:56
- Imię: Seweryn
- Auto: Astra G
- Silnik: 1.6 8V Z16SE
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Uwaga uwaga!!!
W piątek 10.04.2009r o godzinie 8:00 oddałem autko do mechanika na wyciek oleju z prawej pół osi napędowej przy skrzyni biegów. Wraz z autkiem dałem mechanikowi 5L oleju Shell spirax 80W-90 i pojechałem komunikacją miejska do domu spać bo byłem po nocnej zmianie.
Godzina 9:00 dzwoni telefon na wyświetlaczy ukazuje sie numer mechanika. Odbieram i koles mówi:
Proszę pana po odkręceniu delka od skrzyni zleciało nie całe 0,5 L ojeju!!!
Ja w szoku
a dodam że biegi wchodziły jak marzenie leciutko płynnie bez żadnych zgrzytów.
i powiedział że ten olej shell co przywiozłem ze soba nie pasuje do tej skrzyni bo to niecałe 0,5 l co zleciało ze skrzyni to olej czerwony najprawdopodobniej dextron, ATF.
Poprosiłem żeby kupił mobila AtF II i zała skrzynie nowym olejem. Wszło 2 L
Koszt naprawy:
Uszczelniacz półosi przy skrzyni, robocizna, olej to 120 zł
Za olej Mobil ATF II nie płaciłem bo gości w rozliczeniu wzioł mojego shella 80W-90.
W piątek 10.04.2009r o godzinie 8:00 oddałem autko do mechanika na wyciek oleju z prawej pół osi napędowej przy skrzyni biegów. Wraz z autkiem dałem mechanikowi 5L oleju Shell spirax 80W-90 i pojechałem komunikacją miejska do domu spać bo byłem po nocnej zmianie.
Godzina 9:00 dzwoni telefon na wyświetlaczy ukazuje sie numer mechanika. Odbieram i koles mówi:
Proszę pana po odkręceniu delka od skrzyni zleciało nie całe 0,5 L ojeju!!!
Ja w szoku
a dodam że biegi wchodziły jak marzenie leciutko płynnie bez żadnych zgrzytów.
i powiedział że ten olej shell co przywiozłem ze soba nie pasuje do tej skrzyni bo to niecałe 0,5 l co zleciało ze skrzyni to olej czerwony najprawdopodobniej dextron, ATF.
Poprosiłem żeby kupił mobila AtF II i zała skrzynie nowym olejem. Wszło 2 L
Koszt naprawy:
Uszczelniacz półosi przy skrzyni, robocizna, olej to 120 zł
Za olej Mobil ATF II nie płaciłem bo gości w rozliczeniu wzioł mojego shella 80W-90.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 13 lut 2017, 8:36
- Auto: Peugeot 407 SW i Astra F
- Silnik: 2.0 Hdi /1.7 Td
- Województwo: zachodniopomorskie
odświeżę kotleta
jak sprawdzic luzy na wybieraku biegow ? pacjent ma problemy ze wstecznym i 1 szczegolnie na zimno , ale ma tez ubytki oleju w skrzyni , kiedys byly problemy z 1 biegiem, to po dolewce oleju bylo juz ok ..no ale nie wykluczam ze wybierak moze byc zmeczony , a znajac mechanikow, wymienili by pol auta, za jedyne 9999 zl
jaki tam olej ma byc ? Tylko oryginalny GM, czy np dextron II ? po nagrzaniu sie silnika, jest lepiej z biegiem wstecznym i pierwszym , ale i tak nie zawsze wejdzie....
Astra F z 97 1.7 TD
jak sprawdzic luzy na wybieraku biegow ? pacjent ma problemy ze wstecznym i 1 szczegolnie na zimno , ale ma tez ubytki oleju w skrzyni , kiedys byly problemy z 1 biegiem, to po dolewce oleju bylo juz ok ..no ale nie wykluczam ze wybierak moze byc zmeczony , a znajac mechanikow, wymienili by pol auta, za jedyne 9999 zl
jaki tam olej ma byc ? Tylko oryginalny GM, czy np dextron II ? po nagrzaniu sie silnika, jest lepiej z biegiem wstecznym i pierwszym , ale i tak nie zawsze wejdzie....
Astra F z 97 1.7 TD
Ostatnio zmieniony 16 lut 2017, 7:41 przez Rysiek24, łącznie zmieniany 2 razy.