Opony Astra f
- Grot
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 sie 2018, 17:13
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4i
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Wdzięczny: 1 raz
Re: Opony Astra f
Potrzebuję oponek do Astry F na 155/80/R13, zmiana na 175/70/r13 raczej wielosezonowe. Wiem że kupując nowe (a tak chcę zrobić) podbijam wartość auta dwukrotnie, ale myślę że warto (mam obecnie chyba z dwie 8 letnie i dwie 9 letnie). Zakup na 2 osie.
Czego chcę:
rozmiar 155/80/R13
rozsądna cena (powiedzmy do 200 zł/szt)
w miarę trwałe (no żeby te 5 lat wytrzymały przy przebiegu jaki planuje około 35tys/5lat).
nie, nie rozważam 14
DOT 2020, lepiej 2021
Co na razie wziąłem pod uwagę:
Uniroyal AllSeasonExpert 2
Kleber QUADRAXER 2
Vredestein Quatrac 5
Kormoran All Season (trochę ponad budżet)
Oczywiście wszelkie inne propozycje również mile widziane. Zastanawiam się jeszcze nad Uniroyal RAIN EXPERT 3, lecz nie wiem czy dadzą radę zimą.
Co do miejsc gdzie jeżdżę - głównie miasto, zdarza się wyskoczyć na autostradę, jednak silnik 1.4 8V 60KM na wiele nie pozwala (v max praktycznie przepisowy). Zimą nie zawsze mam odśnieżoną drogę, ale raczej jest przejezdnie.
Czego chcę:
rozmiar 155/80/R13
rozsądna cena (powiedzmy do 200 zł/szt)
w miarę trwałe (no żeby te 5 lat wytrzymały przy przebiegu jaki planuje około 35tys/5lat).
nie, nie rozważam 14
DOT 2020, lepiej 2021
Co na razie wziąłem pod uwagę:
Uniroyal AllSeasonExpert 2
Kleber QUADRAXER 2
Vredestein Quatrac 5
Kormoran All Season (trochę ponad budżet)
Oczywiście wszelkie inne propozycje również mile widziane. Zastanawiam się jeszcze nad Uniroyal RAIN EXPERT 3, lecz nie wiem czy dadzą radę zimą.
Co do miejsc gdzie jeżdżę - głównie miasto, zdarza się wyskoczyć na autostradę, jednak silnik 1.4 8V 60KM na wiele nie pozwala (v max praktycznie przepisowy). Zimą nie zawsze mam odśnieżoną drogę, ale raczej jest przejezdnie.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2021, 1:48 przez Grot, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
W Astrze H mam te:
Kleber QUADRAXER 2
Eksploatowane od wiosny zeszłego roku. Jestem bardzo zadowolony z tego jak trzymają w upalne dni, mroźne, suche czy mokre. Dodatkowo są ciche.
Kleber QUADRAXER 2
Eksploatowane od wiosny zeszłego roku. Jestem bardzo zadowolony z tego jak trzymają w upalne dni, mroźne, suche czy mokre. Dodatkowo są ciche.
- heinrich12
- Posty: 5089
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 191 razy
- Pomocny: 306 razy
Syn w swoim samochodzie ma Vredestein Quatrac 3 (już ich nie produkują) ale bardzo jest z nich zadowolony. Quatrac 5 powinny być jeszcze lepsze - nowszy model. Pozdrawiam.
- mk5
- Posty: 6264
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 97 razy
- Pomocny: 114 razy
Ja tego rozmiaru nie polecam, sprawdź bo chyba nawet GM zalecał ten rozmiar tylko jako zimowe.Grot pisze: ↑07 cze 2021, 12:54Potrzebuję oponek do Astry F na 155/80/R13, raczej wielosezonowe. Wiem że kupując nowe (a tak chcę zrobić) podbijam wartość auta dwukrotnie, ale myślę że warto (mam obecnie chyba z dwie 8 letnie i dwie 9 letnie). Zakup na 2 osie.
Czego chcę:
rozmiar 155/80/R13
rozsądna cena (powiedzmy do 200 zł/szt)
w miarę trwałe (no żeby te 5 lat wytrzymały przy przebiegu jaki planuje około 35tys/5lat).
nie, nie rozważam 14
DOT 2020, lepiej 2021
Co na razie wziąłem pod uwagę:
Uniroyal AllSeasonExpert 2
Kleber QUADRAXER 2
Vredestein Quatrac 5
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Nie widzę zużycia ale to też z uwagi na fakt może stosunkowo niewielkiego przebiegu rocznego wahającego się w granicach ok 9kkm rocznie po mieście.
-
- Posty: 1175
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 61 razy
China ?
Bieżnik zupełnie jak w Goodyear 4s
Czyli LING LONG GREEN-MAX AllSeason 133 PLN za kapeć.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
A jak się boi Chin to i jest Matador i Barum na iparts.pl do 145 zł
Przy tej mocy to aby nowe były i całoroczne, bez głupot pod tytułem jazdy na zimowych cały rok.
Ten rozmiar to już umiera.
[External Link Removed for Guests]
Marek
AF wychodziła na 155/80/13 i właśnie przy 1.4 60 kunia.
No ale.
Ja bym tego nie założył i tym bardziej na cały rok.
Tylko 175/70/13
Lepiej hamuje i lepiej połyka dziury.
Lepszy komfort.
Ale warto pamiętać też że AF Classic w 1.4 wychodziła bez wspomagania kierownicy...
Bieżnik zupełnie jak w Goodyear 4s
Czyli LING LONG GREEN-MAX AllSeason 133 PLN za kapeć.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
A jak się boi Chin to i jest Matador i Barum na iparts.pl do 145 zł
Przy tej mocy to aby nowe były i całoroczne, bez głupot pod tytułem jazdy na zimowych cały rok.
Ten rozmiar to już umiera.
[External Link Removed for Guests]
Marek
AF wychodziła na 155/80/13 i właśnie przy 1.4 60 kunia.
No ale.
Ja bym tego nie założył i tym bardziej na cały rok.
Tylko 175/70/13
Lepiej hamuje i lepiej połyka dziury.
Lepszy komfort.
Ale warto pamiętać też że AF Classic w 1.4 wychodziła bez wspomagania kierownicy...
- Grot
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 sie 2018, 17:13
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4i
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Wdzięczny: 1 raz
.
Zasugerowałem się Oponeo i [External Link Removed for Guests], ale faktycznie instrukcja Classica raczej mówi o 175/70.
Muszę sprawdzić zwykłej eFki bo tam chyba było inaczej. Muszę jeszcze sprawdzić felgi bo mam część z Corsy, ale chyba tylko ET było inne, i się mieściło w normie.
Kwestia braku wspomagania to pikuś, jeździłem i na 155/80 i na 175/70. Tak mam Classica bez wspomagania. U mnie chodzi prawie jak ze wspomaganiem, bardzo lekko.
Co do Chińczyków to dla mnie odpadaja.
Co do Matadora, Baruma jakieś opinie z użytkowania min pół roku?
Co do zimowych - mają u mnie sens bo nie raz miałem problem wjechać pod górkę na letnich, gdy na zimowych dało radę, obecnie mam hybrydę - przód zima, tyl lato (miałem wystrzał na zimówkach).
I na koniec który rozmiar wybrać?
Kwestia lepszego hamowania ma dla mnie duże znaczenie przy braku ABS.
- mk5
- Posty: 6264
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 97 razy
- Pomocny: 114 razy
155 80 dla mnie jest za wąska, niebezpieczna w lecie na mokrej powierzchni. Wiem o czym pisze, bo miałem w swojej AF zimowe o tym rozmiarze.
W zimie ok, był duży nacisk i małe opory na śniegu, dawały radę.
Faktycznie jako zimowe chyba zalecał do x16sz który ja miałem. Do 1.4 Foton ma rację.
W zimie ok, był duży nacisk i małe opory na śniegu, dawały radę.
Faktycznie jako zimowe chyba zalecał do x16sz który ja miałem. Do 1.4 Foton ma rację.
- Grot
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 sie 2018, 17:13
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4i
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Wdzięczny: 1 raz
Czyli wracamy do tematu, ale cofamy 155/80 na rzecz 175/70.
Co warto wziąć, chinole odpadają z powodu braku mojego zaufania. Barum, Matador, czy coś z mojej listy?
Co warto wziąć, chinole odpadają z powodu braku mojego zaufania. Barum, Matador, czy coś z mojej listy?