15cali, duuuzo lepiej to wyglada. Licz sie z tym ze z auta robi sie taczka,
nie żartuj kolego, chyba ze mowisz o oponach 15/40/195. ale do auta o seryjnym zawieszeniu take kolo będzie za male. ja przeszedłem z profilu 65 na 55 i nie ma różnicy w prowadzeniu.
zastanów się nad 15/50/185 lub 15/55/185. nie przesadź bo masz tylko 1.4
Nie zartuje mialem w 1.4 15calowe z przodu 195 z tylu 205 profil 55. Auto wygladalo ladnie, Napislaem porownanie do r13 tak jak zaczynala sie rozmowa. Wazna kwestia tutaj jest fakt po jakich drogach bedzie jezdzil bo jak po dziurach to nie ma sie co pchac w mniejszy profil. No i komfort jazdy jest coraz gorszy.
Przesiadlem sie z 175/70 r 13 na 195/55/r15, nie mialem wczesniej porownania jaka jest roznica, gdybym wiedzial ze komfort jazdy tak nisko spadnie to bym sie raczej nie zdecydowal. No i wspomagania nie mialem ale to mi akurat nie przeszkadzalo, do wyprzedzania w koleinach trzeba bylo sie przyzwyczaic. Jedyny plus takich kolek to wyglad i przyczepnosc w zakretach przy duzych predkosciach.
Zalezy jaki stan drog masz w okolicy miejsca zamieszkania jesli w miare nowe rowne asfalty to takiej zmiany nie odczujesz...ale jesli sa to kocie łby czy droga krajowa z dziurami,koleinami i rynnami po tirach to bym nie zmieniał. Opony o profilach mniejszych niz 55 sa duzo drozsze od zwykłych bo musza miec mocniejsze boki opony(wiecej i czesciej odrutowane) Latwiej zniszczyc felgi (wjazd i zjazd z kraweznika itp.) I jesli juz to raczej r16 bo mniejsze beda smiesznie wygladały zrobi sie dziura wokół koła i opona nie mniejsza niz 195.
195/50 bedziesz miał 97,5mm od felgi do gornej czesci opony
195/40 78 mm
175/50 87,5 mm
grzechu86tonie, noszenie na koleinach jest związane z szerokością opony,mam zimówki 185 i problemu żadnego nie ma, natomiast letnie 195 i juz na koleinach kierownica sama chce skręcać. niski profil nie ma tu nic do rzeczy. tez jeżdżę na 15/55/195 i nie ma żadnej różnicy w komforcie porównując wcześniejsze 14/65/175. brak wspomagania i kiepski stan zawieszenia jak najbardziej może spowodować ze w twoim przypadku była odczuwalna roznica
Haha żadni z was hardkorowcy ja tam śmigam latem na 16 7,5J ET35 z oponami 215/45 do tego zawieszka MTS 60/40 bardzo twarda i sobie chwalę taki zestaw jest twardo i to wszystko przy silniku 1.4.
Mój gokard : [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
astrav8 pisze:i nie ma żadnej różnicy w komforcie porównując wcześniejsze 14/65/175. brak wspomagania i kiepski stan zawieszenia jak najbardziej może spowodować ze w twoim przypadku była odczuwalna roznica
Przeczytaj co pisalem, w calosci i ze zrozumieniem bo nie rozumiesz mnie nawet w polowie. Napisalem roznice w komforcie na podstawie moich opon a nie Twoich. Nie znamy sie wiec nawet nie sugeruj takich rzeczy ze auto mialo fatalny stan zawieszenia bo dawno sie tak nie usmialem