Różne rozmiary opon
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 12:58
- Auto: Astra f 1.6 8v lpg
- Silnik: X16SZR
- Województwo: mazowieckie
Różne rozmiary opon
Witam.
W moim astrolocie na przodzie mam nowe oponki o rozmiarze 175/70/13 82T. Teraz przyszedł czas aby zmienić także opony z tyłu i tak się składa, że dostałem opony Pirelli w bardzo dobrym stanie ale rozmiar to 155/80/13 72T no i tu moje pytanie czy nie ma przeszkód abym założył je na tył? Szkoda mi kasy na nowe skoro dostałem za friko bardzo dobre używki. Zastanawiam się czy te 2 cm mniej nie wpłynie na jakość prowadzenia.
W moim astrolocie na przodzie mam nowe oponki o rozmiarze 175/70/13 82T. Teraz przyszedł czas aby zmienić także opony z tyłu i tak się składa, że dostałem opony Pirelli w bardzo dobrym stanie ale rozmiar to 155/80/13 72T no i tu moje pytanie czy nie ma przeszkód abym założył je na tył? Szkoda mi kasy na nowe skoro dostałem za friko bardzo dobre używki. Zastanawiam się czy te 2 cm mniej nie wpłynie na jakość prowadzenia.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Generalnie rozmiar "prawie identyczny" tzn. nie odbiega od średnicy ori., tylko pytanie, zastanawiałeś się jak to będzie wyglądać optycznie W tym wypadku to już ja założyłbym szersze na tył. Zrobisz jak uważasz, idealnym rozwiązaniem - wszystkie jednakowe.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 12:58
- Auto: Astra f 1.6 8v lpg
- Silnik: X16SZR
- Województwo: mazowieckie
Optycznie nie będzie to wyglądać . Nie chce przekładać przodu na tył bo z przodu mam nowe a na przyszłe lato i tak kupię nowe na tył. Martwię się tylko o właściwości jezdne.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Każda mądra szkoła jazdy mówi, że lepsze opony zakłada się na tył a co do właściwości jezdnych to z cieńszą gumą z przodu będzie lżej kręcić kierą.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 12:58
- Auto: Astra f 1.6 8v lpg
- Silnik: X16SZR
- Województwo: mazowieckie
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
J.w. wizualnie do dupy, lepsze gumy na tył, aby zminimalizować wpadnięcie w poślizg na zakręcie( i nie dotyczy to tylko zimy ) i przestań dziadować
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 29 maja 2016, 12:58
- Auto: Astra f 1.6 8v lpg
- Silnik: X16SZR
- Województwo: mazowieckie
- Feszterek
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 paź 2017, 5:54
- Imię: Piotr
- Auto: Astra F
- Województwo: opolskie
Podepnę się pod temat żeby nie robić bajzlu i nie zakładać nowego.
Mianowicie mam Astrę F 1.4 z LPG, 60 KM, 97r. 3-drzwiowa. Użytkowana od kilku lat jako auto do jazdy po lesie z racji zawodu.
Ale tegoroczna ekstremalnie mokra jesień rozmoczyła wiele leśnych gruntowych dróg i powstał problem. Za niski prześwit i tarcie brzuchem na koleinach. Aby temu zaradzić chcę kupić opony 175/80/14 na felgi 5.5J.
Wiem, że z auta zrobi się amfibia (ok. 5 cm wyższe od obecnie używanych opon) ale przeznaczenie auta wiadome a asfaltem jeżdzę mało i wolno.
Miał ktoś może takie założone u siebie? Komfort nie gra roli - tylko czy zmieszczą się w nadkolach i jak ze skręcaniem?
Mianowicie mam Astrę F 1.4 z LPG, 60 KM, 97r. 3-drzwiowa. Użytkowana od kilku lat jako auto do jazdy po lesie z racji zawodu.
Ale tegoroczna ekstremalnie mokra jesień rozmoczyła wiele leśnych gruntowych dróg i powstał problem. Za niski prześwit i tarcie brzuchem na koleinach. Aby temu zaradzić chcę kupić opony 175/80/14 na felgi 5.5J.
Wiem, że z auta zrobi się amfibia (ok. 5 cm wyższe od obecnie używanych opon) ale przeznaczenie auta wiadome a asfaltem jeżdzę mało i wolno.
Miał ktoś może takie założone u siebie? Komfort nie gra roli - tylko czy zmieszczą się w nadkolach i jak ze skręcaniem?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2017, 6:19 przez Feszterek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Feszterek proponuje rzucić okiem na ten temat [External Link Removed for Guests]
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.