Opony 185/80/13 czy wejda?
Opony 185/80/13 czy wejda?
O masz, co radzić?
Najtaniej niby jak masz felgi 13 cali to kapcie zmienić.
Tylko licz się że trakcja ucierpi.
Na Oponeo zobacz.
175/80/13 czyli pełny profil.
Pójdzie w górę znacząco.
Z punktu widzenia bezpieczeństwa najlepiej zawieszenie zrobić na nowych sprężynach niby.
Może tylko wydech do poprawy?
Zazwyczaj środkowy wydech wisi niżej jak powinien.
Może załatw sobie drugie koła, z Nubiry I, to jest 185/65/14 , mam takie w F-ce jednej i jest git.
Śmiga.
Pełny profil to balon straszny nie jest to dobre do końca.
Chociaż 155/80/13 były w serii. No ale są wąskie.
Ryzyk fizyk, jakiś kierunek trzeba obrać.
Wymiana sprężyn koszt ale efekt pewny.
Robota tylko koszt.
Że sprężynami 500 będzie spokojnie.
Gumy kupisz nowe, niby można potem sprzedać jak nie będzie efektu. Strata 100zł z hakiem.
Chociaż gdzie takie kapcie i do czego?
Głośno myślę...
Jednak kurde 185/65/14
W to bym szedł na początek.
Poszukaj używanych kół od Nubiry I / może Vectra B , chyba też takie miała.
Max 250zl.
To dobry początek.
Pojeździsz, zobaczysz, jak jeszcze za nisko to sprężyny do wymiany.
Nie kupuj nowych kapci 175/80/13 kasa w błoto według mnie.
Każdy ma swoje zdanie na temat.
Już trochę piwko, ale jakiś sens jest.
Oo
Kurde na końcu obczaiłem.
Kolega wyżej ma felunek 14, używki na lato jakieś Dębice świeże kupisz niedrogo.
Navigator 2 na asfalt na śnieg na błoto, kostka bieżnik rwie jak trzeba ( takie mam).
Opony na grzyby, tak bym je określił
EDIT:
No no no
Felunek od kolegi zakup i kapcie, nawet po sztuce kup, aby świeże były, max 5 lat.
Dębica navigator 2 i baja bongo.
60 kucy nie ma co szaleć.
Opony wciąż produkowane i jest ich od groma w używce.
EDIT:
Aby nie były przebite i naprawiane!
Najtaniej niby jak masz felgi 13 cali to kapcie zmienić.
Tylko licz się że trakcja ucierpi.
Na Oponeo zobacz.
175/80/13 czyli pełny profil.
Pójdzie w górę znacząco.
Z punktu widzenia bezpieczeństwa najlepiej zawieszenie zrobić na nowych sprężynach niby.
Może tylko wydech do poprawy?
Zazwyczaj środkowy wydech wisi niżej jak powinien.
Może załatw sobie drugie koła, z Nubiry I, to jest 185/65/14 , mam takie w F-ce jednej i jest git.
Śmiga.
Pełny profil to balon straszny nie jest to dobre do końca.
Chociaż 155/80/13 były w serii. No ale są wąskie.
Ryzyk fizyk, jakiś kierunek trzeba obrać.
Wymiana sprężyn koszt ale efekt pewny.
Robota tylko koszt.
Że sprężynami 500 będzie spokojnie.
Gumy kupisz nowe, niby można potem sprzedać jak nie będzie efektu. Strata 100zł z hakiem.
Chociaż gdzie takie kapcie i do czego?
Głośno myślę...
Jednak kurde 185/65/14
W to bym szedł na początek.
Poszukaj używanych kół od Nubiry I / może Vectra B , chyba też takie miała.
Max 250zl.
To dobry początek.
Pojeździsz, zobaczysz, jak jeszcze za nisko to sprężyny do wymiany.
Nie kupuj nowych kapci 175/80/13 kasa w błoto według mnie.
Każdy ma swoje zdanie na temat.
Już trochę piwko, ale jakiś sens jest.
Oo
Kurde na końcu obczaiłem.
Kolega wyżej ma felunek 14, używki na lato jakieś Dębice świeże kupisz niedrogo.
Navigator 2 na asfalt na śnieg na błoto, kostka bieżnik rwie jak trzeba ( takie mam).
Opony na grzyby, tak bym je określił
EDIT:
No no no
Felunek od kolegi zakup i kapcie, nawet po sztuce kup, aby świeże były, max 5 lat.
Dębica navigator 2 i baja bongo.
60 kucy nie ma co szaleć.
Opony wciąż produkowane i jest ich od groma w używce.
EDIT:
Aby nie były przebite i naprawiane!
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Moja na tych 185/65 R14 trzymała się nawet w deszczu bogato, mimo że opony mają mało bieżnika. Klebery jakieś, można ładne kupić za rozsądne pieniądze i śmigać
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 09 sty 2015, 9:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra I Classic 2000, sejek 1.1
- Silnik: 1.4 8V X14NZ
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
W tej chwili mam 155/80/13 a te co polecasz 185/65/14 to malo co wiecej bo tylko 17,9mm na srednicy co da nie cale 9mm na lifcie a jak zaloze 175/80/13 to mam na srednicy 32mm a na lifcie juz lepiej bo 1,5cm wyzej bedzie
No własnie bym wolal kupic uzywki bo zawsze taniej mozna dobre kupic bez cisnienia. Rzeczywiscie trzeba tanie dobre felgi 14 wykąbinowac i chyba w jakies 14 trafic tylko musze pomyslec jakie napewno nie takie malutkie jak polecasz Digyl
Ps. do sejka włozylem 155/80/13 i to maks bo tarlo z przodu przy skretach ale przerobilem nadkola z przodu i jest gitara
a astreka przy tych oponach co mam teraz co ma bardzo a to bardzo duuuuzzzzoooooo miejsca
No własnie bym wolal kupic uzywki bo zawsze taniej mozna dobre kupic bez cisnienia. Rzeczywiscie trzeba tanie dobre felgi 14 wykąbinowac i chyba w jakies 14 trafic tylko musze pomyslec jakie napewno nie takie malutkie jak polecasz Digyl
Ps. do sejka włozylem 155/80/13 i to maks bo tarlo z przodu przy skretach ale przerobilem nadkola z przodu i jest gitara
a astreka przy tych oponach co mam teraz co ma bardzo a to bardzo duuuuzzzzoooooo miejsca
Ostatnio zmieniony 20 mar 2018, 9:39 przez seicento600, łącznie zmieniany 5 razy.
Nie ma co tam przesadzać z tym.
Chcesz w górę to 175/80/13 i już.
2.0bar dmuchnij i powinno być ok.
F-ka z tym mono to człapek, polecam całoroczne gumy.
No powiedzmy sobie szczerze, trzeba mieć bardzo ciężka nogę żeby stwierdzić że lepiej kapcie zima/lato.
Są jakieś całoroczne 175/80/13?
Nie sprawdzałem, może są.
Oponeo zobacz.
Natomiast felgi 14 to łatwiejszy wybór opon.
Tu masz większy manewr.
Tylko kurde jakie?
165/70/14?
Chrr.
Już tam krótko.
Zobacz całoroczne gumy na 13 i na 14 z wyższym profilem, do 185 szerokość bo będą tarły przy skręcie.
Wysokie i za szerokie.
Wzorzec masz 175/70/13
Miałem 195/65/15 w dieslu, ma inne sprężyny, tarło przy skręcie delikatnie.
Warto kupić popularny model, przebijesz, rozwalisz to bez problemu sztukę kupisz.
Navigator 2 Dębica to mój typ.
Bieżnik Goodyear któryś tam stary Vector.
Zakładasz i zapominasz o oponach na 4 lata.
Najlepiej nówki dać, nowe kapcie to nowe kapcie.
Po 2 latach trochę bieżnik leci, zależy ile kręcisz.
Są trochę głośne, bo kostka, radio gra i nie słychać.
Na lód nie ma opon, naczy są, z kolcami.
Także
Całoroczne
Wyższy profil
13 albo 14 cali
Nie szerzej jak 185.
Na kalkulatorze dobierz rozmiar.
Na szybko z tel piszę.
Najlepiej sprężyny zmienić, ale to już wiesz.
Chcesz podnieść na kapciach, podnieś na kapciach i tyle.
EDIT:
Tylko chociaż łączniki stabilizatora ogarnij, to jest anioł stróż w zakrętach i na dziurach jak jedno koło wpada.
Bardziej w sumie jak gwałtowny skręt.
Naczy ogólnie trzyma przód w ryzach.
Amory też bardzo ważne, na stacji diagnostycznej sprawdź czy coś tłumią.
Jak masz rozklekotany przód i większe koła wrzucisz to jeszcze bardziej się pogarsza to co złe jest.
Bo wysoka guma dodaje luzu i bardziej pływa jak pływał.
Lepiej na feldze podnosić.
15stka będzie sztywniej na niższym profilu jak 13 czy 14 na balonie.
O to tylko jest tu strach.
EDIT:
Sorry za rozlewanie tematu, można to w dwóch zdaniach opisać.
Chcesz w górę to 175/80/13 i już.
2.0bar dmuchnij i powinno być ok.
F-ka z tym mono to człapek, polecam całoroczne gumy.
No powiedzmy sobie szczerze, trzeba mieć bardzo ciężka nogę żeby stwierdzić że lepiej kapcie zima/lato.
Są jakieś całoroczne 175/80/13?
Nie sprawdzałem, może są.
Oponeo zobacz.
Natomiast felgi 14 to łatwiejszy wybór opon.
Tu masz większy manewr.
Tylko kurde jakie?
165/70/14?
Chrr.
Już tam krótko.
Zobacz całoroczne gumy na 13 i na 14 z wyższym profilem, do 185 szerokość bo będą tarły przy skręcie.
Wysokie i za szerokie.
Wzorzec masz 175/70/13
Miałem 195/65/15 w dieslu, ma inne sprężyny, tarło przy skręcie delikatnie.
Warto kupić popularny model, przebijesz, rozwalisz to bez problemu sztukę kupisz.
Navigator 2 Dębica to mój typ.
Bieżnik Goodyear któryś tam stary Vector.
Zakładasz i zapominasz o oponach na 4 lata.
Najlepiej nówki dać, nowe kapcie to nowe kapcie.
Po 2 latach trochę bieżnik leci, zależy ile kręcisz.
Są trochę głośne, bo kostka, radio gra i nie słychać.
Na lód nie ma opon, naczy są, z kolcami.
Także
Całoroczne
Wyższy profil
13 albo 14 cali
Nie szerzej jak 185.
Na kalkulatorze dobierz rozmiar.
Na szybko z tel piszę.
Najlepiej sprężyny zmienić, ale to już wiesz.
Chcesz podnieść na kapciach, podnieś na kapciach i tyle.
EDIT:
Tylko chociaż łączniki stabilizatora ogarnij, to jest anioł stróż w zakrętach i na dziurach jak jedno koło wpada.
Bardziej w sumie jak gwałtowny skręt.
Naczy ogólnie trzyma przód w ryzach.
Amory też bardzo ważne, na stacji diagnostycznej sprawdź czy coś tłumią.
Jak masz rozklekotany przód i większe koła wrzucisz to jeszcze bardziej się pogarsza to co złe jest.
Bo wysoka guma dodaje luzu i bardziej pływa jak pływał.
Lepiej na feldze podnosić.
15stka będzie sztywniej na niższym profilu jak 13 czy 14 na balonie.
O to tylko jest tu strach.
EDIT:
Sorry za rozlewanie tematu, można to w dwóch zdaniach opisać.
-
- Posty: 929
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 23:16
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: C20NE
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Poemat wyszedł jak nie wiem co Nawet nie czytałem "czy 185... wejdzie..." O rowerówkach gadacie jakby to było nie wiadomo co
13 (jak małe heble), 14, 15 cali wszystko wejdzie nawet jak dacie 9 cali felgę
215/55 R16 na seryjnym zawiasie wejdzie, 225 z tyłu spokojnie upchasz
Wszystko zależy od ET felgi
13 (jak małe heble), 14, 15 cali wszystko wejdzie nawet jak dacie 9 cali felgę
215/55 R16 na seryjnym zawiasie wejdzie, 225 z tyłu spokojnie upchasz
Wszystko zależy od ET felgi
Hy hy
No to prawda.
Ale czym by było forum bez tych głębokich rozmyślań.
Autor tylko coraz szerzej otwiera oczy, no przepraszam.
Dojdźmy do puenty...
Stal 15 cali (Vectra B, Astra G) i kapcie do wyboru do koloru.
Od fabryki do ile się da by nie tarło.
Dobrze myślę?
EDIT:
Piwo,balony, opony, felgi, żeby nie tarło.
Rozkojarzyłem się dzisiaj jak nigdy.
No to prawda.
Ale czym by było forum bez tych głębokich rozmyślań.
Autor tylko coraz szerzej otwiera oczy, no przepraszam.
Dojdźmy do puenty...
Stal 15 cali (Vectra B, Astra G) i kapcie do wyboru do koloru.
Od fabryki do ile się da by nie tarło.
Dobrze myślę?
EDIT:
Piwo,balony, opony, felgi, żeby nie tarło.
Rozkojarzyłem się dzisiaj jak nigdy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 09 sty 2015, 9:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra I Classic 2000, sejek 1.1
- Silnik: 1.4 8V X14NZ
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Dobra chce 15 stki felgi jakie na maksa wloze opony zeby nie tarlo?
Digyl piszesz:
"Miałem 195/65/15 w dieslu, ma inne sprężyny, tarło przy skręcie delikatnie."
Wyższe sprezyny ma? bo ten rozmiar ladnie by podniosl bo na srednicy 56,3mm wiec na wysokosci 2,8cm aż i to już cos. Tarlo tylko przy maksymalnych skretach?
I z jakim ET mniej wiecej musze kupic 15 zeby bylo dobrze?
Digyl piszesz:
"Miałem 195/65/15 w dieslu, ma inne sprężyny, tarło przy skręcie delikatnie."
Wyższe sprezyny ma? bo ten rozmiar ladnie by podniosl bo na srednicy 56,3mm wiec na wysokosci 2,8cm aż i to już cos. Tarlo tylko przy maksymalnych skretach?
I z jakim ET mniej wiecej musze kupic 15 zeby bylo dobrze?
Ostatnio zmieniony 21 mar 2018, 9:07 przez seicento600, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Tylko pamiętaj że litra musisz dołożyć do spalania. Jak w siebie wsadziłem 14 za 13-tki i do tego szerokie 185-tki to litra więcej brała na dzień dobry przy takiej samej jeździe
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 09 sty 2015, 9:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra I Classic 2000, sejek 1.1
- Silnik: 1.4 8V X14NZ
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
No ale to tez licznik zaklamuje spalanie wiec nie wiem czy az 1litr wiecej bedzie palic???!!!
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Jeździłem te same trasy, różnica była przy dystrybutorze. Coś za coś, a maiłem 100-konny motor. Jak to ogarnie 60-konny nie wiem. Za to trzymała się świetnie drogi i krawężniki niedostępne na 13-tkach stały się w zasięgu, co ma znaczenie w kontekście braku miejsc parkingowych w robocie. Teraz mam Nubirę która jest dużo większa i jest jeszcze gorzej bo tam gdzie Astrą z palcem w pupie tam nie ma opcji tym klocem wjechać...
Hybryda X16ZSR i C16SE inside