Opony 185/80/13 czy wejda?

seicento600

Astro-maniak
Posty: 122
Rejestracja: 09 sty 2015, 9:03
Imię: Łukasz
Auto: Astra I Classic 2000, sejek 1.1
Silnik: 1.4 8V X14NZ
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

Opony 185/80/13 czy wejda?

#1

Nieprzeczytany post autor: seicento600 »

Czy opony 185/80/13 bedą pasowac do astry f ? Potrzebuje zeby wyzej byl zawieszony bo czesto jezdze taka droga polną co są niestety duze koleiny.

Usunięty użytkownik 861235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Wejdą ale mogą trzeć przy maksymalnym skręcie z przodu.
ET felg jeszcze.

Miałem w kombi jeden sezon w dieslu 195/65/15 felgi z Vectry B, ET chyba 49

Zamuli 1.4 okrutnie, może sprężyny zmienić?
Jamex robił, nie raz widać F-kę z maxymalnie podniesioną dupą, tylko amory nie mają zakresu pracy.
Chociaż to się mieści w normie, amor dobry to tam max 5cm się wychyla góra dół.
Tylko okropnie to wygląda.

Zobacz [External Link Removed for Guests]

i dukaj ile chcesz podnieść na kapciach.
Średnicę weź na pół i masz ile pójdzie do góry.
Tu chyba jakieś 2,5 centa, to już sporo.

Nowe sprężyny i kapcie z wyższym profilem to może i 5 cm na prześwicie zyskasz, to jest bardzo dużo...
Bardzo dużo żeby prowadził się jak trzeba.
60 koni, nie ma co ujarzmiać, ma jechać.

Można deczko sobie podnieść, coś za coś.
Stabilizator bardzo ważny z przodu, bardzo ważny, to trakcja i nie łączniki tylko gumy na belce!
Ja bym się bał bez dobrego stabilizatora podnosić prześwit, bo dziki dzik się robi, w zimie można drzewo zaliczyć.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Mialem ,kiedys takie w escorcie.One tez sa nisko.Nie polecam takich opon,bardzo niebezpieczne,zero przyczepnosci.Zmien sprezyny na wmacniane,bedzie wyzej stal i opony ,jakies 14r

seicento600

Astro-maniak
Posty: 122
Rejestracja: 09 sty 2015, 9:03
Imię: Łukasz
Auto: Astra I Classic 2000, sejek 1.1
Silnik: 1.4 8V X14NZ
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: seicento600 »

Dlaczego niebezpieczne takie opony, wieksza opona myslalem ze lepsza przyczepnosc?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2018, 11:05 przez seicento600, łącznie zmieniany 1 raz.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Nie wiem.Na suchym asfalcie pisk ,przy wchodzeniu w zakret z 20km.Zima wiecznie pozlizgi.Jest zbyt waska ,a wysoka

Usunięty użytkownik 861235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Większe koło ok, ale sama opona, a tutaj masz pełny profil w zasadzie, czyli guma jest wysoka bardzo, jak w ogóle dobrać ciśnienie do takiej opony w takim aucie, dmuchnie za mało to będzie jak na żelkach się bujać, dmuchniesz za dużo to będzie w poślizgi wpadał.

Chociaż terenówki jeżdżą na balonach przeróżnych i jakoś to jest. ;)
Nie popadajmy w skrajności, załóż i zobacz jak to jedzie.

Osobiście jak tylko kapcie to bym dał 175/80/13, albo 185/65/14, dużo nie podnosi ale jest bezpiecznie.
Do tego sprężyny i parę centymetrów jest wyżej.

Prawo tez jasno nie mówi że nie można, maja być takie same na jednej osi i nie wystawać poza obrys.
Ubezpieczyciel może się przywalić jak masz AC tylko.

To jest właśnie kuriozum w naszym kraju, są przepisy ale nikt do końca nie wie co mówią.
Homologacja producenta jasno określa, jakie opony można zakładać niby, ale czy to jest obowiązek?
Tego nikt nie wie 8-)

EDIT:
Hy hy na Oponeo mi wywaliło jak szukałem 175/80/13

Wybrany przez Ciebie rozmiar stosowany jest najczęściej w samochodach dostawczych.

Dziwne trochę, kiedyś było sporo fur na pełnym profilu, w zasadzie był tylko pełny profil.


Obrazek

EDIT:
Można?

Można!

Obrazek

EDIT:
link do zdjęć
[External Link Removed for Guests]

EDIT:
Do latania w zimie raczej wąskie laczki :mrgreen:

Obrazek

EDIT:
Już ostatnie i uciekam.

A VAN fabrycznie nie był wyżej czasem? Same sprężyny inne i już jest wyżej.

Obrazek

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

Digyl, jak dałem świeże kayaby w moim starym kombi to stoi teraz wyżej niż połowa nowych suv-ów :D , chociaż może i w wersji van było inaczej, ja na pewno miałem oryginalnie pompowane amortyzatory w kombi. A opony mam zgodnie z zamiennikiem 185/60/14 i przy C18XE to niestety powinny być 195/55/15 bo przy starcie jeszcze trochę za bardzo potrafi się uślizgnąć jak dla mnie, a poprzedni właściciel jeździł tym autem jakimś cudem na dębicy 175/65/14 i to była masakra szczególnie na mokrym- pierwszy zakup do auta po tygodniu posiadania nowe opony :)
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

Usunięty użytkownik 861235

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Hy hy
Ja bardzo przyjemnie wspominam te 195/65/15, wyglądała super.

EDIT:
Swędzi mnie dać stalowe 16 od Corsy D :mrgreen: i kapeć taki żeby był jak fabryka.
Nie wiem jak z ET i jaka opona, jakiś tani chińczyk na lato.

Ciekawe jakby to wyglądało.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#9

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Miałem na F-ce 14-tki 185/65 i stała dość wysoko, mogłem wjeżdżać tam gdzie na 13-tkach 70-tkach zwykle tarłem sankami. Felgi mam do sprzedania jak chcesz, zarzucisz tam 175/70 albo 75 i wjedziesz gdzie trzeba. ET38, nic na tych 185-tkach nie tarło przy skręcie.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

seicento600

Astro-maniak
Posty: 122
Rejestracja: 09 sty 2015, 9:03
Imię: Łukasz
Auto: Astra I Classic 2000, sejek 1.1
Silnik: 1.4 8V X14NZ
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: seicento600 »

U mnie felgi orginalne nie pamietam jakie ET maja orginaly. To mówicie ze 185/80/13 beda tarly z przodu przy maksymalnych skretach? To chyba nic nie pozostaje kupic 175/80/13 :( Mysle o takich dokladnie bo z używanych wogole nie ma wyboru niestety [External Link Removed for Guests]

A sprężyny mowicie ze te wzmacniane HD sporo podniosą? Ta astra ze zdjęć off road miala takie wzmacniane czy myslicie ze jakas rzezba specjalna?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2018, 21:30 przez seicento600, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ