Opony i felgi do Astry
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 07 maja 2015, 0:07
- Auto: Astra F 1.6 GT
- Silnik: C16NZ
- Województwo: lubelskie
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 07 maja 2015, 0:07
- Auto: Astra F 1.6 GT
- Silnik: C16NZ
- Województwo: lubelskie
witam. to jakich felg szukac do astry f? chciałbym 15'' to musze szukac 5,5J? a ET49? i tylko 4x100?
- bigos
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lut 2011, 16:01
- Imię: bigos
- Auto: SRT8
- Silnik: 370 HEMI
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: wro
4x100 to na pewno chyba ze po partyzancku sobie rozwiercisz z innego "owiercenia" ale nie polecam
5,5J - zależy jaką masz/chcesz szerokość opony - ten rozmiar jest standardowy dla opon 175
ET49 - w oplach F występował tez ET46, generalnie im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje.
5,5J - zależy jaką masz/chcesz szerokość opony - ten rozmiar jest standardowy dla opon 175
ET49 - w oplach F występował tez ET46, generalnie im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje.
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 07 maja 2015, 0:07
- Auto: Astra F 1.6 GT
- Silnik: C16NZ
- Województwo: lubelskie
- bigos
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lut 2011, 16:01
- Imię: bigos
- Auto: SRT8
- Silnik: 370 HEMI
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: wro
Tak, ale nie można przesadzać bo na nierównościach będzie Ci opona tarła o błotnik - będzie za bardzo wystawać.
Po drugie inaczej reaguje wspomaganie kierownicy - dla mnie niekomfortowo gdy miałem u siebie ET20. W mojej ocenie było zbyt czułe na wzdłużnych nierównościach (szyny tramwajowe) a stawało większe opory w trakcie skrętów - tak jakby układ stracił liniowość przykładanej siły w całym zakresie obrotu kierownicy. To akurat moja subiektywna opinia bo oczywiście siły nie mierzyłem .
Po trzecie nie można dowolnie poszerzać samochodu, zwykle producenci twierdza że zmiana o ET5-10 nie powinno skutkować negatywnymi efektami takimi jak podwyższone zużycie łożysk, opon oraz elementów zawieszenia.
Po drugie inaczej reaguje wspomaganie kierownicy - dla mnie niekomfortowo gdy miałem u siebie ET20. W mojej ocenie było zbyt czułe na wzdłużnych nierównościach (szyny tramwajowe) a stawało większe opory w trakcie skrętów - tak jakby układ stracił liniowość przykładanej siły w całym zakresie obrotu kierownicy. To akurat moja subiektywna opinia bo oczywiście siły nie mierzyłem .
Po trzecie nie można dowolnie poszerzać samochodu, zwykle producenci twierdza że zmiana o ET5-10 nie powinno skutkować negatywnymi efektami takimi jak podwyższone zużycie łożysk, opon oraz elementów zawieszenia.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2015, 14:25 przez bigos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 paź 2014, 23:54
- Imię: wojtek
- Auto: Astra F 1,4 mpi
- Silnik: C14SE
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: dwumiasto Polska
dzieki za tą odpowiedz bo tez nie mogłem skumac na czym to polega. A jeszcze pytanko jakie najmniejsze ET mozę być w f+ce?bigos pisze:4x100 to na pewno chyba ze po partyzancku sobie rozwiercisz z innego "owiercenia" ale nie polecam
5,5J - zależy jaką masz/chcesz szerokość opony - ten rozmiar jest standardowy dla opon 175
ET49 - w oplach F występował tez ET46, generalnie im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje.
- bigos
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lut 2011, 16:01
- Imię: bigos
- Auto: SRT8
- Silnik: 370 HEMI
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: wro
Nie ma czegoś takiego jak najmniejsze ET. Producent wyznacza rozmiar a Ty zrobisz co uważasz i na ile policja/pracownik OSKP w czasie kontroli nie będą krzywo patrzeć jak Ci będzie rant wystawał poza obrys pojazdu.
Poza dobieraniem ET trzeba sprawdzić jaka szerokość opony będziesz chciał zastosować - z tym wiąże się parametr szerokości felgi (np. 5,5J). Przy szerokości felgi np. 11 (opony 295) nie będziesz chyba w stanie żadnego ET dopasować do eFki bo felga i tak będzie wystawać mimo iż masz nominalne ET49.
Ja bym zaczął od tego jaka oponę docelowo chce założyć a potem wyliczył ET do rozmiaru wnęki.
Poza dobieraniem ET trzeba sprawdzić jaka szerokość opony będziesz chciał zastosować - z tym wiąże się parametr szerokości felgi (np. 5,5J). Przy szerokości felgi np. 11 (opony 295) nie będziesz chyba w stanie żadnego ET dopasować do eFki bo felga i tak będzie wystawać mimo iż masz nominalne ET49.
Ja bym zaczął od tego jaka oponę docelowo chce założyć a potem wyliczył ET do rozmiaru wnęki.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 paź 2014, 23:54
- Imię: wojtek
- Auto: Astra F 1,4 mpi
- Silnik: C14SE
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: dwumiasto Polska
to wylicz mi kolego et do standardowych rozmiarow opon bo teraz mam lipne 175/70R13 a chce zmienic na
185/60R14 lub
195/55R15
185/60R14 lub
195/55R15
- bigos
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lut 2011, 16:01
- Imię: bigos
- Auto: SRT8
- Silnik: 370 HEMI
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: wro
Przy rozmiarze 185 szerokość felgi może być dalej standardowa czyli 5,5, przy 195 juz powinno byc 6.
Z głowy Ci tego nie podam bo nie znam wymiarów ale podam Ci procedurę:
Zmierz odległość zewnętrznego boku obecnej opony do rantu błotnika po jego wewnętrznej stronie, odejmij zapas na tolerancje i wynik odejmij od 49 -> otrzymasz docelowe maksymalne ET jakie zmieści się we wnękę. To oczywiście tył, z przodem jest nieco gorzej bo musisz wziąć pod uwagę promień skrętu tak aby opona w żadnym położeniu nie tarła o części zawieszenia, błotnik etc.
Z głowy Ci tego nie podam bo nie znam wymiarów ale podam Ci procedurę:
Zmierz odległość zewnętrznego boku obecnej opony do rantu błotnika po jego wewnętrznej stronie, odejmij zapas na tolerancje i wynik odejmij od 49 -> otrzymasz docelowe maksymalne ET jakie zmieści się we wnękę. To oczywiście tył, z przodem jest nieco gorzej bo musisz wziąć pod uwagę promień skrętu tak aby opona w żadnym położeniu nie tarła o części zawieszenia, błotnik etc.