[U K Ł A D W Y D E C H O W Y ] Jak obliczyć nowy układ?
A najlepiej zamiast strumienic łuskowej zastosuj zwężkę venturiego... są tańsze niż kiedyś... ja mam strumienice... ale dzisiaj gdybym robil, wstawił bym własnie zwężkę - prawdopodobnie powoduje myk taki, że przy odpuszczaniu gazem nie ma brzydkiego dźwięku schodzenia z obrotów.. tylko jest BRUUUUMM przy dodawaniu i cisza przy spuszczaniu z obrotów...
kumplowi PALADYN - na forum jest, powiedziałem żeby zastosowa i powiem szczerze, że dźwięk jest ladny
kumplowi PALADYN - na forum jest, powiedziałem żeby zastosowa i powiem szczerze, że dźwięk jest ladny
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 07 mar 2008, 16:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Debe Wielkie
- Kontakt:
Już konkretniej wiadomo o co chodzi ktoś czyta post i wie o co i jak, nie robi głupot, nie wyrzuca kasy w błoto - tak jak ja kiedyś.. mianowicie mam już zakupioną nową strumienice i wydech tym razem z nierdzewki no i planuję coś na wiosnę z tym zrobić z tym moim wydechem Jeszcze parę pytań i wszystko bedzie jasne.. jak mówią uczymy się na błędach już trochę kasy władowałem w auto jak nie końcówki to wydechy a nawet jazda na dwóch pękniętych tłumnikach seryjnych, ale nie o tym na forum
Półtora roku temu zakupiłem wydech(miał być z kwasówki) pordzewiał i musiałem go wywalic w tym roku na złom
Na konkretny wydech trzeba wydać sporo kasy a na to nie stać przeciętnego kowalskiego więc bardzo fajnie że mamy taki post..
następne pytania:
- czy mozna jezdzic na zuzytym kacie, moj jest juz glosny tzn ze byla z niego wykruszywana ceramika i ponownie zakładany na swoje miejsce, nie bedzie z nim pozniej klopotu
np dajac zwezke na dolocie filtra powietrza silnik traci odpowiednia dawke powietrza dochodzi do tego ze moze sie troche dusic..kumpel w astrze zrobil zwezke na dolocie filtra powietrza, na instalacji LPG chodzi ok ale na U95 jest mulisty.. wiec damy zwezke na wydechu i spaliny beda sprezone i wychodzic pod cisnieniem z auta?? mozna zrobic sobie praktyke zwezyc lub przytkac na ostatnim wydechu srednice i dodawac gazu efekt bedzie widoczny
-ma jakieś znaczenie(bo nie wiem) w którym miejscu umiescimy tzw strumienicę chodzi mi w miejsce srodkowego tlumnika tzn. czy ma znaczenie gdzie: w konkretne miejsce, czy parę centymetrów blizej silnika czy blizej tylu auta..
Różnie mówia, że to trzeba dobrze wyliczyć zanim wstawimy strumienicę itp.
Dobrze by było się trochę nad tym zastanowić -wydech ma swoje pewne granice i trzeba zrobic go z głowa a nie od lipy aby było :m
Półtora roku temu zakupiłem wydech(miał być z kwasówki) pordzewiał i musiałem go wywalic w tym roku na złom
Na konkretny wydech trzeba wydać sporo kasy a na to nie stać przeciętnego kowalskiego więc bardzo fajnie że mamy taki post..
następne pytania:
- czy mozna jezdzic na zuzytym kacie, moj jest juz glosny tzn ze byla z niego wykruszywana ceramika i ponownie zakładany na swoje miejsce, nie bedzie z nim pozniej klopotu
- jesli chodzi o ZWEZKE w ukladzie wydechowym to mysle ze to nie ma sensu!!!JunioR pisze:najlepiej zamiast strumienic łuskowej zastosuj zwężkę venturiego.
np dajac zwezke na dolocie filtra powietrza silnik traci odpowiednia dawke powietrza dochodzi do tego ze moze sie troche dusic..kumpel w astrze zrobil zwezke na dolocie filtra powietrza, na instalacji LPG chodzi ok ale na U95 jest mulisty.. wiec damy zwezke na wydechu i spaliny beda sprezone i wychodzic pod cisnieniem z auta?? mozna zrobic sobie praktyke zwezyc lub przytkac na ostatnim wydechu srednice i dodawac gazu efekt bedzie widoczny
-ma jakieś znaczenie(bo nie wiem) w którym miejscu umiescimy tzw strumienicę chodzi mi w miejsce srodkowego tlumnika tzn. czy ma znaczenie gdzie: w konkretne miejsce, czy parę centymetrów blizej silnika czy blizej tylu auta..
Różnie mówia, że to trzeba dobrze wyliczyć zanim wstawimy strumienicę itp.
Dobrze by było się trochę nad tym zastanowić -wydech ma swoje pewne granice i trzeba zrobic go z głowa a nie od lipy aby było :m
była Astra F jest Vectra B..
ale nadal mam sentyment do astry choc jezdze Vectra
ale nadal mam sentyment do astry choc jezdze Vectra
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 07 mar 2008, 16:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Debe Wielkie
- Kontakt:
witam nikt mi nie udzielil konkretnej wypowiedzi.. skad ja biedny bede wiedzial gdzie co i jak??asterixs pisze:ma jakieś znaczenie(bo nie wiem) w którym miejscu umiescimy tzw strumienicę chodzi mi w miejsce srodkowego tlumnika tzn. czy ma znaczenie gdzie: w konkretne miejsce, czy parę centymetrów blizej silnika czy blizej tylu auta..
Różnie mówia, że to trzeba dobrze wyliczyć zanim wstawimy strumienicę itp.
Dobrze by było się trochę nad tym zastanowić -wydech ma swoje pewne granice i trzeba zrobic go z głowa a nie od lipy aby było :m
była Astra F jest Vectra B..
ale nadal mam sentyment do astry choc jezdze Vectra
ale nadal mam sentyment do astry choc jezdze Vectra
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 07 mar 2008, 16:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Debe Wielkie
- Kontakt:
No tak.. Jak znajdziesz program to PROSZĘ przeslij mi na pw lub na forumja37 pisze:Tu musisz liczyć chyba na dobrego tłumikowca.
Nie chcę ryzykować u mnie w miescinie niema konkretnego cudotwórcy od wydechów ten co jest to nadaje sie tylko do montowania serii - ale i tak na niego narzekaja bo i z tym sobie nijako radzi.. A ja juz nie chce kasy w błoto dla tego koleżki wsadzić bo mi trochę szkoda
Tak więc trzeba do stolicy jechać aby mi ktoś doradził i z głową zrobił cały wydech tzn. wiedział gdzie trzeba dać strumienice aby było dobrze
Dzięki i pozdro ps czekam na dalsze relacje i konkretne info na temt
była Astra F jest Vectra B..
ale nadal mam sentyment do astry choc jezdze Vectra
ale nadal mam sentyment do astry choc jezdze Vectra
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
JunioR, ja37, pomóżcie!
Jako, że posiadam Kadzia GSi 8v z przeznaczeniem do kjs, chcę się zająć dolotem i wydechem.
Wydech jest zrobiony przez poprzedniego właściciela:
kolektor 4-2-1 (seryjny, z tego co słyszałem, niezbyt udany), ruuuuuuura i końcowy malutki przelot
A "dolot" to "seria", tyle, że inwencja poprzedniego właściciela była niezbyt trafna i w standardowej puszce filtra wyciął wielką dziurę, praktycznie uchlastał cały spód puszki.
Więc chcę zrobić porządny dolot ze stożkiem i odizolowaniem od ciepła, a także usprawnić układ wydechowy, coś w środku chyba by się przydało wstawić...
A pytania mam dwa:
1. Jak obliczyć dolot? Podany wcześniej w excelu nie działa :/
2. Skąd wziąć dane do obliczeń takie jak np. aw - kąt otwarcia zaworu wydechowego (°o.w.k.)?
Pozdrawiam!
A, jeszcze jedno, słyszałem, że dolotem i wydechem w c20ne można znacznie podnieść jego sprawność/moc, prawda to?
Jako, że posiadam Kadzia GSi 8v z przeznaczeniem do kjs, chcę się zająć dolotem i wydechem.
Wydech jest zrobiony przez poprzedniego właściciela:
kolektor 4-2-1 (seryjny, z tego co słyszałem, niezbyt udany), ruuuuuuura i końcowy malutki przelot
A "dolot" to "seria", tyle, że inwencja poprzedniego właściciela była niezbyt trafna i w standardowej puszce filtra wyciął wielką dziurę, praktycznie uchlastał cały spód puszki.
Więc chcę zrobić porządny dolot ze stożkiem i odizolowaniem od ciepła, a także usprawnić układ wydechowy, coś w środku chyba by się przydało wstawić...
A pytania mam dwa:
1. Jak obliczyć dolot? Podany wcześniej w excelu nie działa :/
2. Skąd wziąć dane do obliczeń takie jak np. aw - kąt otwarcia zaworu wydechowego (°o.w.k.)?
Pozdrawiam!
A, jeszcze jedno, słyszałem, że dolotem i wydechem w c20ne można znacznie podnieść jego sprawność/moc, prawda to?
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]
-
- Posty: 6141
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 133 razy
Mało ci pomogę, bo padł mi dysk i ze 150GB rzeczy samochodowych mi wcieło, może jeszcze odzyskam....
Zbyt wolny wydech nie jest dobrym rozwiazaniem, chyba, że masz turbo.
U mnie jest kolektor 4-2-1 rurowy, nastepnie środkowy przelotowy z golfa (oczywiście wszystko 2"), i końcowy przelotowy WM Sport.
Jako, że trzeba to ciut zdławić, mam zaraz za środkowym wspawaną zwężke.
Nawet na c20xe się sprawdza nieźle.
Kąty musisz szukać w dokumentacji wałka, bo może nie masz seryjnego.
Zbyt wolny wydech nie jest dobrym rozwiazaniem, chyba, że masz turbo.
U mnie jest kolektor 4-2-1 rurowy, nastepnie środkowy przelotowy z golfa (oczywiście wszystko 2"), i końcowy przelotowy WM Sport.
Jako, że trzeba to ciut zdławić, mam zaraz za środkowym wspawaną zwężke.
Nawet na c20xe się sprawdza nieźle.
Kąty musisz szukać w dokumentacji wałka, bo może nie masz seryjnego.
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ahh szkoda :/
Bo muszę koniecznie coś zrobić z dolotem, bo jak narazie mam serię z odciętą dolną częścią puszki, więc muszę to jak najszybciej zmienić, a, że już mam przelotowy wydech, to powstał pomysł doloty ze stożkiem. A ta zwężka ma być też w konkretnym miejscu? Ma to moze związek ze zjawiskami falowymi?
Dzięki za odzew, bo ten temat to moja jedyna skarbnica wiedzy i jestem zmuszony za Waszą pomocą to zrobić
Bo muszę koniecznie coś zrobić z dolotem, bo jak narazie mam serię z odciętą dolną częścią puszki, więc muszę to jak najszybciej zmienić, a, że już mam przelotowy wydech, to powstał pomysł doloty ze stożkiem. A ta zwężka ma być też w konkretnym miejscu? Ma to moze związek ze zjawiskami falowymi?
Dzięki za odzew, bo ten temat to moja jedyna skarbnica wiedzy i jestem zmuszony za Waszą pomocą to zrobić
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]