Strona 1 z 1
Jak Zdjąć Miske Olejową W Silniku C20XE :((
: 19 kwie 2008, 12:59
autor: PIeTrO
Witam mam pewien problem. Opisze go i mam nadzieje ze ktos mi pomoze.
A mianowicie cieknie mi z miski olejowej chciałem wymienic uszczelke. Wraz z lesiem822:))) dłubalismy cały dzień rozkrecilismy wszystko ale miska nie chce zejść
((
Mam pytanie czy ktos juz to robił jak tak to jak ją wyjąć?? Trzeba silnik dzwigac do góry czy co bo juz nie mam pojęcia co z tym zrobic:( Mechanik krzyknął sobie za to 400zł mnie nie stac wiec chcialem to zrobic sam no z lesiem ale sie nie da
POMOŻCIE
: 19 kwie 2008, 13:47
autor: Tucio
musisz sankami zjechac , bo cie bedzie trzymac pompa oleju. poza tym pewnie masz na silikonie i dlatego nie chciala zejsc. zobacze w starym silniku jak jest i ci powiem , bo lezy bez glowicy na wierzchu
(2 gi C20XE )
: 19 kwie 2008, 14:21
autor: BoLo
nie musisz sanek spuszczac. Odkrecasz i bokiem razem ze smokiem ja wyciagasz tylko go odkrec najpier. Ja tak roilem w swoim c20xe
: 19 kwie 2008, 14:46
autor: PIeTrO
Koledzy odkreciłem ją zeszła odkleiła sie na jakies 5 cm ale ja smok trzyma i wlasnie nie ma jak jej i gdzie odsunac . w lewo nie pojdzie bo sprzegło trzyma w prawo tez nie bo nie ma gdzie w dol nie bo skom kurde pomozcie nie chce wydawac 400zł na głupia uszczelke. jak mi doradzicie to wezme sie w garsc i zrobie to po trupach:)
: 21 kwie 2008, 18:56
autor: BoLo
PIeTrO, postaraj sie ja wszystkie strony. Ja ja wyciagalem bez opuszczania sanek ale musialem odkrecic smoka choc to troche ciezko ale da rade. Musisz uzbroic sie w cierpliwosc i nerwy i bedzie dobrze:)
[ Dodano: 2008-04-21, 18:57 ]
PIeTrO, a jak nie pojdzie to poluznij sanki od strony pasazera i wtedy ja juz wysuniesz ale pamietaj o odkreceniu smoka:)
: 21 kwie 2008, 19:08
autor: Achmed
a kolektor wydechowy odkreciles?
: 21 kwie 2008, 19:28
autor: klax
Jeżeli jest tak samo jak w moim 1,8, to wystarczy odkręcić wydech przy silniku,
(4 śruby-
wcześniej psiknij wd40 lub czymś w tym rodzaju). Następnie po odkręceniu obudowy sprzęgła i śrub miski schodzi ona bez problemu ( oczywiście nie dosłownie, bo trzeba się posiłować trochę z zaschniętym silikonem). Dalej musisz zdjąć tą metalową podkładkę co jest pomiędzy miską a blokiem, i na niej właśnie jest uszczelka. Aby ją odkręcić , musiałem wykręcić dolną śrubę smoka, a górną wystarczyło poluzować. Potem pozostaje odpowiednio manewrować i po zawodach
p.s. obejrzyj miskę... moja była pordzewiała, i po złożeniu i odpaleniu silnika okazało się że wskutek korozji, ujawniła się malutka/wielka dziurka (ok 3mmx3mm). Narazie polepiłem ją jakimś klejem, docelowo zmieniam na nową.
: 21 kwie 2008, 19:52
autor: PIeTrO
Koledzy powiem Wam tak. Kolektor oczywiscie odkrecilem to rzecz jasna. po odkreceniu miski i tak jak kolega pisal oslony sprzegla miska sie odkleila bez problemu na jakies 5 cm w dol. ale ją niestety smok trzyma i nie da rady jej zdjac:( nie ma jak sie dostac by odkrecic smoka bo w tak iewielkiej przestrzeni i szparce nie da sie tego zrobic a odchylic mieske w kierunku skrzyni sie nie da bo skrzynia przeszkadza. mechanik mi mowil ze trzeba silnik wyciagac ale mysle ze da sie t inaczej zrobic. tam jest tak ciasno i upchane ze nie wiem co to za deb... to projektował...
: 21 kwie 2008, 21:12
autor: lesio822
Iloma śrubami jest przykręcony smok w tym silniku? jedną czy dwoma? bo widać tylko jedną ale i tak wsadzić tam klucz to trzeba mieć niezły talent
: 22 kwie 2008, 7:07
autor: klax
W moim silniku dwoma.
Do górnej, dostęp jest rzeczywiście utrudniony.