Strona 1 z 1

Jak Zdjąć Miske Olejową W Silniku C20XE :((

: 19 kwie 2008, 12:59
autor: PIeTrO
Witam mam pewien problem. Opisze go i mam nadzieje ze ktos mi pomoze.
A mianowicie cieknie mi z miski olejowej chciałem wymienic uszczelke. Wraz z lesiem822:))) dłubalismy cały dzień rozkrecilismy wszystko ale miska nie chce zejść :(((
Mam pytanie czy ktos juz to robił jak tak to jak ją wyjąć?? Trzeba silnik dzwigac do góry czy co bo juz nie mam pojęcia co z tym zrobic:( Mechanik krzyknął sobie za to 400zł mnie nie stac wiec chcialem to zrobic sam no z lesiem ale sie nie da :( POMOŻCIE

: 19 kwie 2008, 13:47
autor: Tucio
musisz sankami zjechac , bo cie bedzie trzymac pompa oleju. poza tym pewnie masz na silikonie i dlatego nie chciala zejsc. zobacze w starym silniku jak jest i ci powiem , bo lezy bez glowicy na wierzchu :) (2 gi C20XE )

: 19 kwie 2008, 14:21
autor: BoLo
nie musisz sanek spuszczac. Odkrecasz i bokiem razem ze smokiem ja wyciagasz tylko go odkrec najpier. Ja tak roilem w swoim c20xe :)

: 19 kwie 2008, 14:46
autor: PIeTrO
Koledzy odkreciłem ją zeszła odkleiła sie na jakies 5 cm ale ja smok trzyma i wlasnie nie ma jak jej i gdzie odsunac . w lewo nie pojdzie bo sprzegło trzyma w prawo tez nie bo nie ma gdzie w dol nie bo skom kurde pomozcie nie chce wydawac 400zł na głupia uszczelke. jak mi doradzicie to wezme sie w garsc i zrobie to po trupach:)

: 21 kwie 2008, 18:56
autor: BoLo
PIeTrO, postaraj sie ja wszystkie strony. Ja ja wyciagalem bez opuszczania sanek ale musialem odkrecic smoka choc to troche ciezko ale da rade. Musisz uzbroic sie w cierpliwosc i nerwy i bedzie dobrze:)

[ Dodano: 2008-04-21, 18:57 ]
PIeTrO, a jak nie pojdzie to poluznij sanki od strony pasazera i wtedy ja juz wysuniesz ale pamietaj o odkreceniu smoka:)

: 21 kwie 2008, 19:08
autor: Achmed
a kolektor wydechowy odkreciles?

: 21 kwie 2008, 19:28
autor: klax
Jeżeli jest tak samo jak w moim 1,8, to wystarczy odkręcić wydech przy silniku,
(4 śruby-wcześniej psiknij wd40 lub czymś w tym rodzaju). Następnie po odkręceniu obudowy sprzęgła i śrub miski schodzi ona bez problemu ( oczywiście nie dosłownie, bo trzeba się posiłować trochę z zaschniętym silikonem). Dalej musisz zdjąć tą metalową podkładkę co jest pomiędzy miską a blokiem, i na niej właśnie jest uszczelka. Aby ją odkręcić , musiałem wykręcić dolną śrubę smoka, a górną wystarczyło poluzować. Potem pozostaje odpowiednio manewrować i po zawodach :)
p.s. obejrzyj miskę... moja była pordzewiała, i po złożeniu i odpaleniu silnika okazało się że wskutek korozji, ujawniła się malutka/wielka dziurka (ok 3mmx3mm). Narazie polepiłem ją jakimś klejem, docelowo zmieniam na nową.

: 21 kwie 2008, 19:52
autor: PIeTrO
Koledzy powiem Wam tak. Kolektor oczywiscie odkrecilem to rzecz jasna. po odkreceniu miski i tak jak kolega pisal oslony sprzegla miska sie odkleila bez problemu na jakies 5 cm w dol. ale ją niestety smok trzyma i nie da rady jej zdjac:( nie ma jak sie dostac by odkrecic smoka bo w tak iewielkiej przestrzeni i szparce nie da sie tego zrobic a odchylic mieske w kierunku skrzyni sie nie da bo skrzynia przeszkadza. mechanik mi mowil ze trzeba silnik wyciagac ale mysle ze da sie t inaczej zrobic. tam jest tak ciasno i upchane ze nie wiem co to za deb... to projektował...

: 21 kwie 2008, 21:12
autor: lesio822
Iloma śrubami jest przykręcony smok w tym silniku? jedną czy dwoma? bo widać tylko jedną ale i tak wsadzić tam klucz to trzeba mieć niezły talent :)

: 22 kwie 2008, 7:07
autor: klax
W moim silniku dwoma.
Do górnej, dostęp jest rzeczywiście utrudniony.