Opel Astra F Kombi - pytanie
- wproszewski
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 maja 2008, 23:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Opel Astra F Kombi - pytanie
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy i od razu zwracam sie do Was z pytaniem. Otóż po długich poszukiwaniach samochodu, okazało się, że znajomy sprzedaje swoją astrę F kombi. Przebieg 110tys km, silnik 1.6, rocznik chyba 1998 albo 1999. Nie wiem jaka to wersja wyposażenia, ale wiem że ma klimatyzację. Wiem że tam już był robiony wydech, a co jeszcze to ma mi dopiero powiedzieć w piątek.
W piątek mam go jechać zobaczyć. I teraz pytanie do Was - na co mam zwrócić uwagę kiedy będę ją oglądał? Proszę o odpowiedź. Z góry dziękuję. Wojtek
W piątek mam go jechać zobaczyć. I teraz pytanie do Was - na co mam zwrócić uwagę kiedy będę ją oglądał? Proszę o odpowiedź. Z góry dziękuję. Wojtek
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
- Imię: Robert
- Auto: Astra Classic F (1998)
- Silnik: 1600 cm3
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Generalnie patrzy sie na wszystko 8) najważniejsze czy nie była " bita " , sprawdz lakier czy nie ma odcieni , jak na ten rocznik to nie ma dużo przejechane. Jak sie zdecydujesz na kupno, to przed dokonaniem transakcji radziłbym Ci przejechać sie tą Asterką na stację diagnostyczną i tam za niewielką opłatą sprawdzą Ci autko od góry do dołu.l Pozdrawiam 8)
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 08 lip 2007, 15:37
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- wproszewski
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 maja 2008, 23:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Dzięki za pierwsze informacje. Czy jest jeszcze coś? Początkowo po zakupie, jeśli oczywiście będzie z nią wszystko ok, zamierzam jechać do serwisu Opla. Myślicie że warto, czy wystarczy jedynie przegląd na stacji diagnostycznej i znajomy mechanik? Podobno auto jest w bardzo dobrym stanie, ale chciałbym trochę zadbać o to autko.
-
- Posty: 1888
- Rejestracja: 28 kwie 2008, 16:41
- Imię: Wiktor
- Auto: Astra G
- Silnik: Y17DT
- Województwo: wielkopolskie
- Kontakt:
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2007, 17:06
- Imię: Jacek
- Auto: Opel Astra J Energy
- Silnik: B14NET
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeżeli masz zaprzyjaźnione ASO to owszem, jeżeli nie to w stacji kontroli pojazdów powiedzą Ci co trzeba zrobić (np: zawieszenie, hamulce, amortyzatory) a dobry mechanik znajdzie resztę, co ją boli. Miałem kombiaczka 1998 rocznik - produkcja na Żeraniu - i rdzewiały zakola tylne, tylna klapa pod uszczeklą szyby (dół), dach przy uszczelce przedniej szyby, dach przy relingu nad kierowcą (to było najgorsze do usunięcia) oraz pas tylny na łączeniach jak otworzysz klapę.wproszewski pisze:Dzięki za pierwsze informacje. Czy jest jeszcze coś? Początkowo po zakupie, jeśli oczywiście będzie z nią wszystko ok, zamierzam jechać do serwisu Opla. Myślicie że warto, czy wystarczy jedynie przegląd na stacji diagnostycznej i znajomy mechanik? Podobno auto jest w bardzo dobrym stanie, ale chciałbym trochę zadbać o to autko.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 maja 2008, 12:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Ja tez mam astre kombi więc szczególną uwagę zwróć na progi. W astrach bierze je często od spodu pod tylnymi drzwiami. Zaglądnij obok paska gdzie podkładasz lewarek. Nie da sie nie zauważyć.
Następnie tylna klapa otwórz ją i zerknij czy dolny pasek klapy nie jest zardzewiały od trzaskania to tez bardzo często jest mankament.
Kolejna sprawa to jak wspomniał poprzednik nadkola. Jeśli auto posiada plastiki delikatnie odegnij je i zerknij lub włóż ostrożie palce i sprawdź czy powierzchnia jest głdka czy porowata. Jeśli gładka to okej, jak porowata to rdza zaczyna brać.
Wlew paliwa. Otwórz i zaglądnij bo tam też bardzo często, gęsto pojawia się rdza.
Jeśli chcesz sprawdzić czy nadkola były wymieniane otwórz drzwi tylne i na łapie musi być różnica kolorów, Nie da sie idealnie dobrać koloru i będzie widać w którym miejscu było spawane i zakończone malowanie. Zazwyczaj w kombikach jest to kilkanaście centymetrów pod ryglem zamka.
Zaglądnij też jak jest tylna szybka w bagażniku czy nie przecieka od relingu woda. Polej wodą na reling i zobacz czy szwy nie puszczają wody do kabiny. Ja miałem ten sam problem więc zwróć na to szczególna uwagę bo jak popada deszcz to będziesz miał dużo wody w bagażniku.
Generalnie jak na początku inny kolega napomniał zaglądaj wszędzie.
W razie pytań pisz śmiało. Pracowałem parę ładnych lat fabryce opla w gliwicach więc chętnie podzielę się wiedzą, którą się nauczyłem.
Pozdro
[ Dodano: 2008-06-02, 13:20 ]
Możesz też zwrócić uwagę na zbiornik paliwa oraz podtrzymujące go metalowe pasy. Strasznie rdzewieją.
Jak będziesz zaglądał to popatrz też na tylne bębny bo one też bardzo szybko korodują przez co bardzo często linka ręcznego ciężko chodzi.
Nie wiem jak w sedanach i hatchbagach ale w kombikach bardzo często uszczelki zewnętrzne drzwi odstają przez co podczas deszczu lub mycia auto może dostawać się woda do środka.
Pozdro
Następnie tylna klapa otwórz ją i zerknij czy dolny pasek klapy nie jest zardzewiały od trzaskania to tez bardzo często jest mankament.
Kolejna sprawa to jak wspomniał poprzednik nadkola. Jeśli auto posiada plastiki delikatnie odegnij je i zerknij lub włóż ostrożie palce i sprawdź czy powierzchnia jest głdka czy porowata. Jeśli gładka to okej, jak porowata to rdza zaczyna brać.
Wlew paliwa. Otwórz i zaglądnij bo tam też bardzo często, gęsto pojawia się rdza.
Jeśli chcesz sprawdzić czy nadkola były wymieniane otwórz drzwi tylne i na łapie musi być różnica kolorów, Nie da sie idealnie dobrać koloru i będzie widać w którym miejscu było spawane i zakończone malowanie. Zazwyczaj w kombikach jest to kilkanaście centymetrów pod ryglem zamka.
Zaglądnij też jak jest tylna szybka w bagażniku czy nie przecieka od relingu woda. Polej wodą na reling i zobacz czy szwy nie puszczają wody do kabiny. Ja miałem ten sam problem więc zwróć na to szczególna uwagę bo jak popada deszcz to będziesz miał dużo wody w bagażniku.
Generalnie jak na początku inny kolega napomniał zaglądaj wszędzie.
W razie pytań pisz śmiało. Pracowałem parę ładnych lat fabryce opla w gliwicach więc chętnie podzielę się wiedzą, którą się nauczyłem.
Pozdro
[ Dodano: 2008-06-02, 13:20 ]
Możesz też zwrócić uwagę na zbiornik paliwa oraz podtrzymujące go metalowe pasy. Strasznie rdzewieją.
Jak będziesz zaglądał to popatrz też na tylne bębny bo one też bardzo szybko korodują przez co bardzo często linka ręcznego ciężko chodzi.
Nie wiem jak w sedanach i hatchbagach ale w kombikach bardzo często uszczelki zewnętrzne drzwi odstają przez co podczas deszczu lub mycia auto może dostawać się woda do środka.
Pozdro
Opel Astra F 1,6i - kombi
wproszewski, trochę mały przebieg... Ja mam taką samą, tylko 1997r. i mam ok. 230kkm. Więc moja rada, podczas oględzin (oprócz tego co koledzy wcześniej wspomnieli), zwróć uwagę na kierownicę, czy nie jest wytarta, na gumowe nakładki pedałów, przy tym przebiegu, nie powinny być za bardzo zużyte. Popatrz też na mieszek ochronny przy dźwigni zmiany biegów i przy ręcznym, też nie powinny być zbytnio powycierane.
A czy ten znajomy wystawia smochód w internecie?? Może masz jakąś stronkę z ogłoszeniem?? Wtedy i my byśmy obejrzeli na zdjęciach jak to wygląda.
A czy ten znajomy wystawia smochód w internecie?? Może masz jakąś stronkę z ogłoszeniem?? Wtedy i my byśmy obejrzeli na zdjęciach jak to wygląda.
Jak wsiądziesz do niej na jazdę próbną to zobacz czy nie szarpie Ci przy normalnym ruszaniu. Próbuj ruszać na pół sprzęgle dodając i zwalniając pedał gazu. Auto nie powinno szarpać w ogóle. Tu na forum co któryś z nas ma problem tego typu, że szarpie, a nikt niestety nie wie co jest tego powodem. Sprawdź też poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, olej. Ogólnie silnik, czy się nie leje z niego.
Reszta to tak jak koledzy wyżej piszą...
Reszta to tak jak koledzy wyżej piszą...