Astra 1.4 16v problemy
: 10 cze 2008, 21:36
Witam wszystkich Forumowiczów. Od niedawna jestem posiadaczem Astry F 1.4 16v Kombi 96r. Nie jestem zbyt obeznany w technice samochodowej w tym asterek Zaniepokojony jestem kilkoma "sprawami':
1. podczas jazdy we wnętrzu auta czuć woń jakby benzyny ale nie do końca lub spalin. Nie objawia się to zawsze, ale nasila się w przypadku zatrzymywania się np na skrzyżowaniach, nie wiem co może być przyczyną, gdyż nie zauważyłem żadnych wycieków pod maską ani nieszczelności układu wydechowego
2. pod maską zauważyłem wiszącą luźną prawdopodobnie wtyczkę, znajduję się ona po stronie kierowcy, na wysokości szyn silnika. Od czego ona jest i co może się dziać (nie zauważyłem niczego niepokojącego)
3. skruszały wężyk odchodzący od rury filtra powietrza doprowadzającego powietrze do kolektora ssącego. Do czego on służy i czy konieczna jest szybka jego wymiana.
4. nierównomierna praca silnika po dłuższym postoju (zostawienie samochodu na noc). Objawia się tym że po odpaleniu auta silnik pracuje nierównomiernie (jakby nie na wszystkich świecach). Po pewnym czasie objaw ustaje (mam wrażenie że po odłączeniu ssania). Co może być przyczyną.
5. Wysoka temperatura w układzie chłodzącym, przeważnie to 95°C i więcej (do 100). Wyczytałem że te modele tak mogą mieć jednakże może coś polecicie.
Długi post co nie. Mam nadzieję że nikogo nie zniechęci czytanie tego i że rozwiejecie moje zaniepokojenie.
1. podczas jazdy we wnętrzu auta czuć woń jakby benzyny ale nie do końca lub spalin. Nie objawia się to zawsze, ale nasila się w przypadku zatrzymywania się np na skrzyżowaniach, nie wiem co może być przyczyną, gdyż nie zauważyłem żadnych wycieków pod maską ani nieszczelności układu wydechowego
2. pod maską zauważyłem wiszącą luźną prawdopodobnie wtyczkę, znajduję się ona po stronie kierowcy, na wysokości szyn silnika. Od czego ona jest i co może się dziać (nie zauważyłem niczego niepokojącego)
3. skruszały wężyk odchodzący od rury filtra powietrza doprowadzającego powietrze do kolektora ssącego. Do czego on służy i czy konieczna jest szybka jego wymiana.
4. nierównomierna praca silnika po dłuższym postoju (zostawienie samochodu na noc). Objawia się tym że po odpaleniu auta silnik pracuje nierównomiernie (jakby nie na wszystkich świecach). Po pewnym czasie objaw ustaje (mam wrażenie że po odłączeniu ssania). Co może być przyczyną.
5. Wysoka temperatura w układzie chłodzącym, przeważnie to 95°C i więcej (do 100). Wyczytałem że te modele tak mogą mieć jednakże może coś polecicie.
Długi post co nie. Mam nadzieję że nikogo nie zniechęci czytanie tego i że rozwiejecie moje zaniepokojenie.