Strona 1 z 1

Nie wchodzi 5

: 07 sie 2008, 19:04
autor: Bucus
Mam taki problem że podczas jazdy nie mogę wbić 5, reszta biegów jest OK, 1, 2, 3, 4 i wsteczny działają jak zawsze dobrze, a z 5 jest taki problem że tak jak by nie było miejsca dla niej, tzn jak daje do końca drążek to tak jak by była tylko 3 i na koniec 4.
Nie raz jak parę razy tak robię to słyszę jakieś chrobotanie i wchodzi.
Co mam zrobić?

: 07 sie 2008, 19:49
autor: Wasyl
Wiesz, ja też mam problemy z 5 biegiem, Sąsiadka od której kupiłem auto wbijała ją na siłę, ale ja to robie takim płynnym, zamaszystym ruchem, to wchodzi bez oporów, może i Ty spróbuj w ten sposób... Ponoć jest jakiś rygielek, który się wyrabia i wymienia się go, ale nie mogę znaleźć tematu.

: 07 sie 2008, 21:08
autor: Bucus
Wasyl, u mnie ten problem dopiero się pojawił, do tej pory wszystko było dobrze, tak więc możliwe że coś się wyrobiło, tylko co?

Teraz tak próbowałem trochę pokombinować i zobaczyć jak to działa, to zauważyłem że piątkę wbije tak jak bym wbijał trójkę, ale w pewnym momencie muszę kierować drążek w róg, następnie wybić ten bieg i wtedy bez problemy wchodzi, ale nie będę się tak cały czas męczył, tak więc jak ktoś wie co trzeba wymienić to piszcie.

: 07 sie 2008, 21:13
autor: Wasyl
Bucus, mam tak samo, tyle, że wyobraź to sobie z gasnącym silnikiem na luzie podczas szybszej jazdy :) Sama rozkosz... :) Puki nie zerkniesz pod lewarek, to chyba nic nie wymyślimy :/

: 07 sie 2008, 22:33
autor: JOszi
radzę zacząć od zapoznania się z linkiem poniżej:
[External Link Removed for Guests]
powinno pomóc oczywiście o ile skrzynia jest sprawna czyli synchronizatory są ok

[ Dodano: 2008-08-07, 22:34 ]
ja w miejscu tego bolca co jest opisany w tamtym temacie mam rozwiercone te dziurki i włożoną tam śrubę :D - spokój na kilka lat :D

: 08 sie 2008, 7:51
autor: Ventura
jedz do mechanika i poprosc zeby Ci wyregulował polozenie galki zmiany biegow. Mi tez nie wchodzila 5. ale po 10 minutach krecenia i ustawieniu wszystko jest ok.

bo podejrzewam ze masz luzy i galka Ci lata luzno a nie trzyma sie sztywno pionu ?

: 08 sie 2008, 15:11
autor: suchy
Bucus, potwierdzam słowa JOszi'ego...

1. sprawdzić ten bolec - w większości przypadków on jest winny. u mnie pękła połowa z niego i też V nie mogłem wbić. wymiana banalna, koszt ok. 10PLN

ale jeżeli to nie to...

2. poszukać, czy nie ma luzów na innych przegubach przy wybieraku (zwłaszcza taki czarny, plastikowy. na AK chwalono zamianę oplowskiego czarnego plastiku na lanosowski metalowy)
3. sprawdzić, czy lewarek nie ma luzów (czytałem coś o gumowym pierścieniu na lewarku, który się wymienia, ale sam tego na oczy nie widziałem więc sam poszukaj)
4. wyregulować mechanizm (choć samo z siebie nie powinno tak się stać, ja regulowałem jak niepotrzbnie rozłączyłem mechanizm podczas wymiany sprzęgła)

powodzenia

: 08 sie 2008, 20:55
autor: Bucus
Dzięki wszystkim za odpowiedz.
JOszi i suchy poleciały punkciki.

Okazało się że to ten bolec, był tylko w połowie włożony, na razie tylko go włożyłem dalej żebym mógł jechać, a po niedzieli pewnie go wymienię.

[ Dodano: 2008-08-24, 09:40 ]
A teraz pojawił się jeszcze jeden problem, mianowicie, jak włączę wsteczny i chce wyłączyć to jest ciężko, tzn, nie wraca sam na swoje miejce (pozycję środkową) tylko trzeba mocniej pociągnąć w dół, i jemu pomóc.
Pewnie też się coś wyrobiło tylko co?