Strona 1 z 2

DYM SPOD KORKA OLEJU

: 11 wrz 2008, 14:22
autor: harnasios
Witam,
Mam ostatnio taki problem, otóż po remoncie zaworów (pęknięta dżwigienka) spod korka oleju wydobywa sie dym. Jest to biały dymek przypominający wygladem i zapachem spaliny, który pojawia się nawet po przejechaniu kilku km. POnadto silniczek (X14NZ) zaczał się bardzo mocno grzać. Podczas jazdy po miescie temp nie spada ponizej 97stopni a w trasie przy naprawde spokojnej jeżdzie 95.
Ostatnio od znajomego slyszalem ze przyczyną tych wszystkich objawów mogą być źle ustawione luzy na zaworach. Proszę o jakąś rade w zw. z tym. Co wg. Was może być przyczyna takiego zachowania o czy da sę z tym żyć czy trzeba bedzie jakiejś ingerencji..
Pozdrawiam

: 12 wrz 2008, 15:46
autor: bartobbb
jak dym jest bialy to raczej ci pali plyn chlodniczy, więc sprawdź czy ci nie ubywa

: 12 wrz 2008, 16:01
autor: Maryś
Jedyne co mi przychodzi na mysl to uszczelka pod glowica (albo zle zalozona, lub wadliwa).

: 12 wrz 2008, 16:13
autor: WaldazZz
W X14NZ nie ustawia się luzu zaworowego, bo od tego sąhydroregulatory (lub hydrokompensatory jeśli ktoś tak woli). Ja bym stawiał na UPG, lub uszczelniacze. Ale raczej UPG.

: 13 wrz 2008, 10:01
autor: Wasyl
A jakim olejem zalałeś? Bo jeżeli mineralnym, to to może być całkiem normalne :)

: 13 wrz 2008, 10:02
autor: bartobbb
czemu po mineralnym mialo by to być normalne?

: 13 wrz 2008, 14:28
autor: Wasyl
Bo ten olej zawiera więcej wody

: 13 wrz 2008, 19:21
autor: ja37
Pierwsze słyszę, że w oleju jest woda.....

: 13 wrz 2008, 19:32
autor: kiler530
Witam przytocze słowa pewnego mechanika ze to oznaka wyjechanego silnika.
Co wy na to?
Mi tez takie cos leci na odpalonym silniku spod tego korka tak jak by z tłumika to niczym nie pachnie niczym nie śmierdzi no moze olej czuc ale to wiadome. Ale experyment ponawiałem w innych autach i w takich do 100 tys km to nie spotkałem sie z takim zjawiskiem.Ale takie od 150 tys w zwyż to prawie kazde miało w mniejszym lub większym spotniu. A było to bmw mercedes audi i tico.

: 13 wrz 2008, 19:49
autor: ja37
To co wylatuje z korka to rozgrzane pary oleju, po dużym przebiegu część kompresji idzie w miskę, wiec i temperatura też.
To grzeje olej który jest w "atmosferze" skrzyni korbowej i ulatuje przez korek.
W skrajniejszych przypadkach to są juz spaliny.
Ale nie żadna woda.
Woda w oleju jest tylko wtedy jak jej tam nalejesz, jak trzaśnie uszczelka pod głowicą i jak jest zimno na dworzu.