wolne obroty vs "ssanie" diesel pompa wtryskowa bo
: 30 wrz 2008, 8:14
Witam serdecznie. Ostatnio ciągle myślę jak tu zmniejszyć spalanie a odkąd pamiętam to cały czas na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku mam ok 1ooo-11oo rpm, a zaznaczam ze to diesel 1.7 DTL czyli wolne to 850-950 rpm. Zatem poczytałem tak "bogata" stronę w instrukcje regulacji wolnych obrotów ale... nic z tego nie wychodzi. Już opisuje mój problem. Dodatkowo zamieszczam zdjęcie mojej pompy (zdjecie z allegro).
[External Link Removed for Guests]
przy tej pompie pomiędzy 1,2,3 jest jakieś ustrojstwo. Z tego ustrojstwa idzie jeden wężyk (wychodzi z 1) i idzie do 8. 3 to nie wiem co to jest, natomiast 2 jest wolna nic do niej nie jest podłączone. 5 i 6 to śrubki od regulacji (5 - zimny silnik) i 6 ciepły silnik wolne obroty.
Szukając tych śrubek pokręciłem śrubką nr.4 ale raczej została dokręcona tak jak była(różnica może 1/4-1/2obr). I już przechodzę do sedna. Miałem nagrzany silnik ok90st. I co się działo. Mianowicie Dźwigienka która powinna opierać się o śrubki 5 lub 6. W momencie nagrzanego silnika powinna opierać się na śrubce 6 a tak nie bylo. Na lince 7 ( z ustrojstwa 8) mialem luz ok 2-3mm. Jak wyciągnąłem gumowy wężyk z króćca nr.1 i zatkałem go ręką (weżyk gumowy idący do 8 ) to wciągnęło mi linkę nr7 i silnik ladnie zszedł na wolne oborty. Tera Panowie jak zdiagnozować co mam walnięte???? Dlaczego nie wciaga mi tej linki (7) jak silnik się nagrzeje? Dodam ze jak wyłączę silnik to linka drgnie mi może z 1mm tak drgnie tyci tyci.
[External Link Removed for Guests]
przy tej pompie pomiędzy 1,2,3 jest jakieś ustrojstwo. Z tego ustrojstwa idzie jeden wężyk (wychodzi z 1) i idzie do 8. 3 to nie wiem co to jest, natomiast 2 jest wolna nic do niej nie jest podłączone. 5 i 6 to śrubki od regulacji (5 - zimny silnik) i 6 ciepły silnik wolne obroty.
Szukając tych śrubek pokręciłem śrubką nr.4 ale raczej została dokręcona tak jak była(różnica może 1/4-1/2obr). I już przechodzę do sedna. Miałem nagrzany silnik ok90st. I co się działo. Mianowicie Dźwigienka która powinna opierać się o śrubki 5 lub 6. W momencie nagrzanego silnika powinna opierać się na śrubce 6 a tak nie bylo. Na lince 7 ( z ustrojstwa 8) mialem luz ok 2-3mm. Jak wyciągnąłem gumowy wężyk z króćca nr.1 i zatkałem go ręką (weżyk gumowy idący do 8 ) to wciągnęło mi linkę nr7 i silnik ladnie zszedł na wolne oborty. Tera Panowie jak zdiagnozować co mam walnięte???? Dlaczego nie wciaga mi tej linki (7) jak silnik się nagrzeje? Dodam ze jak wyłączę silnik to linka drgnie mi może z 1mm tak drgnie tyci tyci.