Szumy , ubytki , bulgotanie , UPG ?

Awatar użytkownika
turbokola

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2008, 13:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: T-G
Kontakt:

Szumy , ubytki , bulgotanie , UPG ?

#1

Nieprzeczytany post autor: turbokola »

Witam !!!

Na wstępie witam wszystkich forumowiczow , uzytkowniko Opelkow !!!

Zwraca msie do was z prosba o pomoc w zdiagnozowaniu nietypowych objawow ...

Jestem posiadaczem Astry 1,4 60 km 1995 rok 133 000 km , przy przebiegu 128 000 km zdecydowalem sie na wymiane rozrządu :
- pasek
-napinacz
-pompa wody
- wielorowkowy
-łożyska alternatora
-płyn chłodniczy

Po przejechaniu paru kilometrow pojawily sie objawy :

- bulgotanie - przelewanie sie wody w nagrzewnicy i zbiorniczku wyrownawczym - zlekcewazylem to bo pomyslalem ze moze uklad jest zapowietrzony itp

Po przejechaniu 3000 km :

-dlasze bulgotanie , zwiekszenie natezenia po nacisnieciue oedalu gazu
-ubytki plyny chlodniczego okolo 400 ml na 1000 km
delikatne maslo w zbiorniczku wyrownawczym
-pod korkiem oleju wszystko OK
- stan oleju nie zwieksza sie
- brak wyciekow (widocznych) weze , pompa wody , chlodnica , termostat

Gdy na dworze zrobilo sie chlodni :
- szumy z okolic rozrzadu - rytmiczne
-gdy silnik sie zagrzeje ustaja

Plastikowa obudowa ? - jesli tak jak to sie moglo stac ze dopiero po 3 000 km sie odksztalcila ?

Czy pracujacy alternator wydaje jakies charakterystyczne dziwieki ?

1,4 60 km - kolizyjny czy bezkolizyjny ?

Licze na szybka ODP !

Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

turbokola pisze:Jestem posiadaczem Astry 1,4 60 km 1995 rok
Te dane wpisz do profilu pod nick....
Następnie kliknij na ,,szukaj'' u góry po lewej stronie i w okienku wpisz szukane usterki....są typowe, więc diagnoza łatwa, po przeczytaniu kilku postów..Pozdro...

venom

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 18 lis 2007, 14:41
Imię: Michael
Auto: V850
Silnik: B5252S
Województwo: śląskie
Lokalizacja: MCE
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: venom »

Bulgotanie i masło wskazują na uszczelkę pod głowicą.
Rano podnieś maskę, odpal silnik na 1-15 sekund, zgaś i szybko przyłóż ucho do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Jak będziesz słyszał bąbelki to na bank uszczelka.
A jak wygląda pod korkiem oleju?
Obrazek

Awatar użytkownika
turbokola

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2008, 13:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: T-G
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: turbokola »

Pod korkiem oleju czyściutko ... olej nie budzi zastrzeżeń ...

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

turbokola pisze:Pod korkiem oleju czyściutko
Więc płyn ucieka do wydechu...musi ostro parować z rury...Sprawdź...Pozdro...

Awatar użytkownika
turbokola

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 05 paź 2008, 13:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: T-G
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: turbokola »

Właśnie o to chodzi , ze możesz gazować i nic ... czyściutko zero dymu białego , niebieskiego ... silniczek ładnie ciągnie ... stan oleju się nie zmienia tylko płyn ubywa :roll:

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

turbokola pisze:tylko płyn ubywa
Właśnie :!: :!: Przecież nie paruje do atmosfery....gdzieś musi sie wylewać - jeśli nie do oleju i nie na zewnątrz to jedynie przez uszczelkę(sitko) pod głowicą do układu wydechowego. Jeśli pomału, to nie będzie widać ,,białego dymu''.
turbokola pisze:Czy pracujacy alternator wydaje jakies charakterystyczne dziwieki ?
Raczej nie - zagłusza go motor....
turbokola pisze:1,4 60 km - kolizyjny czy bezkolizyjny
KOLIZYJNY :!: :!: Pozdro....

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

a może masz gdzieś dziurke i plyn chlodniczy poprostu wylatuje? Może nie lecieć na zgaszonym silniku ale np na zapalonym, lub tylko pod obciążeniem

tomala72

Astro-maniak
Posty: 298
Rejestracja: 28 gru 2007, 12:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kożuchów
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: tomala72 »

popatrz w okolicy pompy wody może tam cieknie po wymianie albo cie mechanior skasował a zostawił starą:))))

Vincetti

Astro-maniak
Posty: 295
Rejestracja: 05 sie 2008, 13:13
Imię: Jarek
Auto: Nissan Primera P11.144
Silnik: GA16DE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Vincetti »

Mam tak samo z tym płynem kolego. Niestety uszczelka pod głowicą powiedziała dobranoc. powoli musisz sie zabrać za odstawienie samochodu na warsztat. Zrób tak jak ja. Kup uszczelke pod głowice i wałek jedź z nimi do mechanika to masz szanse ze sie szybciej za to weźmnie a tak to będzie cię zwodził że nie ma "części":)
Samochody części, silniki, zawieszenia, samochody w całości na części i nie tylko

ODPOWIEDZ