Strona 1 z 1

problem ze skrzynia automatyczną

: 12 paź 2008, 8:37
autor: kowalzdmf
witam wszystki mam problem od pewnego czasu nie mam 4 biegu w automacie i miga mi "S" kurcze nie wiem czym jest to spowodowane olej jest wymieniany regularnie, nawet osatnio wymieniłem gdyż myślałem że jest to przyczyna awarii. Od pewnego czasu jeżdże na 1,2,3 biegu a jak wrzuce "D" to opelek robi sie jakiś mułowaty i nie przełancza na 4, pomóżcie co to moze być za usterka? pozdrawiam

: 14 paź 2008, 7:08
autor: PEPCIO
Cześć.

Możliwe jest że padło sterowanie skrzynią, najlepiej żebyś podjechał do Opla na test. Podepną się i sprawdzą co wyświetla. Możliwe że jest to jakaś drobnostka. Spróbuj wyczyścić potenciometr przy skrzyni ten do którego dochodzi linka sterowania (od lewarka).
U mnie działo się tak że ten potenciometr szwankował i skrzynia przechodziła w tryb awaryjny.
Powodzenia

: 14 paź 2008, 15:22
autor: kowalzdmf
PEPCIO chodzi ci o tzw. "selektor"? bo jak to to też właśnie wyczytałem że moze byc to problem z nim. I jak możesz bo widze ze jestes z okolicy to doradź mi gdzie jest dobry a zarazem tani mechanik od tych rzeczy , oczywiscie jak nei dam rady samemu tego zrobić:)

: 14 paź 2008, 21:08
autor: Quasar
U mnie włącza się S przy znacznych spadkach temp podczas nocy ( i oczywiśie jak włączę S podczas wyprzedzania :mrgreen:) . Jak zgaszę silnik i odpalę ponownie- problem ustępuje i dalej działa normalnie. Problemu nie było latem- pojawił się znowu jak się ochłodziło. Powinienem się przejmować?

: 15 paź 2008, 20:16
autor: kowalzdmf
Sprawa jest taka że nikt nie chce udzielić pomocy, nie wiem do kogo mam sie skierować, czy do mechanika, czy elektromechanika hm... bo na forum na wyszukiwarce nie ma jak był opisywany problem to nikt nie odpisywał. Forumowicze(wszyscy co mają lub sie znaja na ASB) prosze o odpis pozdr.

: 16 paź 2008, 17:30
autor: yogibubu
ASB jest na tyle skomplikowanym urządzeniem ze proponuje nie bawić sie w zgadywanie i naprawę usterek metodą prób i błedów. Najrozsadniejszym i najtańszym rozwiązaniem będzie podjechanie do warsztatu specjalizującego sie w naprawach automatów, których jest coraz więcej.

: 16 paź 2008, 18:09
autor: kowalzdmf
yogibubu pisze:ASB jest na tyle skomplikowanym urządzeniem ze proponuje nie bawić sie w zgadywanie i naprawę usterek metodą prób i błedów. Najrozsadniejszym i najtańszym rozwiązaniem będzie podjechanie do warsztatu specjalizującego sie w naprawach automatów, których jest coraz więcej.
Napisz mi jak wiesz może gdzie w pobliżu Nas jest taki warsztacik? pozdr.

: 26 paź 2008, 11:50
autor: Oktawian
To moze troche odswieze ...
Mam pytanie czy da rade wymienic autoamt na manual w astrze f ?
I jaki ewentualnie byl by koszt calej operacji uwzgledniajac siano ze sprzedazy starej skrzyni i smieci pozostawionych po niej ?
Pozdro

: 26 paź 2008, 18:16
autor: PEPCIO
kowalzdmf pisze:PEPCIO chodzi ci o tzw. "selektor"? bo jak to to też właśnie wyczytałem że moze byc to problem z nim. I jak możesz bo widze ze jestes z okolicy to doradź mi gdzie jest dobry a zarazem tani mechanik od tych rzeczy , oczywiscie jak nei dam rady samemu tego zrobić:)
Cześć.
Przepraszam że dopiero teraz się pojawiam, ale nie było mnie czas jakiś. Co do automatu, sam miałem problemy, ten ,,selektor'' poradził mi wyczyścić mechanik w serwisie Opla bo na teście wyszedł błąd właśnie jego oraz czujnika abs (one też biorą udział w pracy skrzyni).
W sumie próbowałem go wyciągnąć (selektor) ale nie dałem rady, bałem się że jak go odkręce to już go nie zamontuje poprawnie. Spryskałem go kilka razy preparatem do czyszczenia złączy elektrycznych i problem minął.
Mimo to miałem jeszcze jeden kłopot ze skrzynią , bieg trzeci ,,zapinał'' mi się tak jakby na dwa razy co w sumie nie przeszkadzało w eksploatacji, ale bałem się że się posypie. Pojechałem nawet do Firmy w Warszawie na wymianę skrzyni na manual, ale po tym jak zobaczyłem ,,warsztat'' który przypominał złomowisko oraz porozmawiałem z ,,fachowcami'' którzy mieli wymieniać skrzynie odpuściłem sobie ten eksperyment, wróciłem z wycieczki do domu.

Proponuje użyć ,,kontakt spraju'' i zobaczyć co się będzie działo, jeśli nie pomoże można spróbować wymienić skrzynię na manual, ale takie proste to nie jest.

Powodzenia.

: 06 lis 2008, 12:34
autor: kowalzdmf
PEPCIO pisze:
Proponuje użyć ,,kontakt spraju'' i zobaczyć co się będzie działo, jeśli nie pomoże można spróbować wymienić skrzynię na manual, ale takie proste to nie jest.

Powodzenia.
Siemka odczytałem kod błedu i jest to 39 na skrzyni czyli 39 Obroty wyjśc. -poza skrzynią -brak sygnału, nie wiem co to może być PePcio wiesz może gdzie to można wyczaic?, jak chodzi o kontakt spray to ja juz to przerabialem ale nie pomogło zrobilem juz czyszczenie selektora, wyniemiłem tez częsci w impulsatorze i kicha tylko checkmi zniknął czyli cos sie poprawiło a skrzynia dalej jest na trybie awaryjnym.
Pozdr.