Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą
Wiem że było to już wałkowane ale chce opisać co dzieje się w mojej asi a mianowicie od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego na miesiąc 2,5 litra dolewam dzisiaj rano odpaliłem wiadomo biała chmura jak zwykle ale zawsze po nagrzaniu silnika to znikało a dzisiaj odwrotnie im dłużej chodził tym więcej białego dymu dawał, podczas jazdy przy ruszaniu ze skrzyżowania biała chmura jak się jechało to było oki ale jak gdzieś przystanąłem to zaraz biały dym i przy ruszaniu jak już opisałem po powrocie zaglądnąłem pod maskę i jak odkręciłem korek od płynu to zaczęło bulgotać i jakiś dymek albo para się wydostawał ze zbiornika jak go prze gazowałem to przewody zaraz twarde się robiły i przy otwartym korku po prze gazówce burzył się płyn w zbiorniczku dodam że olej czysty i płyn. Bardzo proszę o opinie na temat tych objawów.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2008, 16:05 przez Góral 2007, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests][
Był Asterix a teraz jest Foczka
Był Asterix a teraz jest Foczka
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
-
- Posty: 169
- Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
powąchaj płyn chłodzący w zbiorniku, czy czujesz zapach spalin, oraz obserwuj te węże z chłodzenia. Mogą to być początki uszczelki pod głowicą, ale nie jest to powiedziane, bo może masz wyciek płynu a biały dym w ostatnich dniach i temp otoczenia powoduje że jest to normalne, u mnie też to występuje byle gdzie nie stanę na skrzyżowaniu to od razu biało za mną. Poszukaj wycieków płynu. Jeśli nie ma i silnik chłodnica sucha to obserwuj to dalej.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 23 sie 2007, 12:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: okolice warszawy
- Kontakt:
Góral 2007, jeśli węże puchną podczas pracy silnika płynu ubywa, a po otwarciu zbiorniczka zaraz po zgaszeniu silnika płyn zaczyna kipieć to na 100% już uszczelka pod głowicą, przy otwarciu zbiorniczka nawet gdy silnik gorący nic nie powinno bulgotać kipieć jeśli byś miał gdzieś wyciek to ubywało by płynu ale węże by nie puchły.
Objawy ktróre opisałeś wskazuja jednoznacznie na uszczelkę pod głowica bo jeśli węże puchną i ubywa płynu to uszczelka została rozerwana gdzieś między cylindrem, a kanalikiem płynu chłodzącego w bloku silnika i kiedy silnik pracuje płyn z tego kanalika ucieka do cylindra, a ciśnienie z cylindra zostaje wdmuchwane do kanalika gdzie dalej sie rozchodzi po całym układzie chłodzenia dlatego też płyn bulgocze przy otwarciu zbiorniczka cisnienie ucieka a płyn wysadza wraz z nim przez korek ten sam efekt co przy otwarciu napoju gazowanego
Radze nie czekac tylko zmieniać uszczelkę pod głowicą bo może się stać coś poważniejszego
Objawy ktróre opisałeś wskazuja jednoznacznie na uszczelkę pod głowica bo jeśli węże puchną i ubywa płynu to uszczelka została rozerwana gdzieś między cylindrem, a kanalikiem płynu chłodzącego w bloku silnika i kiedy silnik pracuje płyn z tego kanalika ucieka do cylindra, a ciśnienie z cylindra zostaje wdmuchwane do kanalika gdzie dalej sie rozchodzi po całym układzie chłodzenia dlatego też płyn bulgocze przy otwarciu zbiorniczka cisnienie ucieka a płyn wysadza wraz z nim przez korek ten sam efekt co przy otwarciu napoju gazowanego
Radze nie czekac tylko zmieniać uszczelkę pod głowicą bo może się stać coś poważniejszego
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 lip 2008, 22:27
- Imię: Monika
- Auto: opel astra f
- Silnik: 1.4
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: kalisz
- Kontakt:
chyba mam podobnie jak odpalam rano np. silnik to slychac bulgotanie ,podnioslam maske a tam w zbiorniku plynu chlodzacego plyn sie caly bąblił.po nagrzaniu z chlodnicy sie paruje.czy to moze dlatego ze mialam troche malo plynu wlalam ponad pol litra ijeszce jest miejsce . czy cos z ta uszczelka ?aha czy moge dolac do zbiornika tez wode destylowana czy tylko plyn chlodzacy?jezeli to uszczelka to mniej -wiecej z jakimi kosztami musze sie liczyc?czy jest mozliwosc aby chlodnica byla uszkodzona przez to ze jezdzilam z mala iloscia plynu?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
w obecnych temperaturach po otwarciu termostatu przez chwile chlodnica moze parowac ale po nagrzaniu calej chlodnicy nie powinna . sprawdz czy nie masz wciekow plynu z chlodnicy .wody destylowanej w takich temp sie nie dolewaj bo obnizysz temp. zamarzania plynu . sprawdz weze ukladu chlodzenia po nagrzaniu silnika .jezeli beda twarde to niedobrze ,musza sie dac sciskac . jezeli beda twarde to sprawdzic trzeba chlodnice bo mogla sie rozszczelnic z powodu jazdy na zbyt wysokim cisnieniu w ukladzie chlodzenia . jezeli chodzi o koszty to wiadomo ze w aso bedzie drogo . same klamoty powinny nie przekroczyc 100 + planowanie glowicy 50 -70 zl +robocizna . oczywiscie w najprostrzej wersji .musisz znalezdz mechanika i uzgodnic ile weznie . jesli sie okaze ze trzeba robic zawory, popychacze itp to bedzie drozej. . odwiedz kilku mechanikow i porownaj ceny .
marpas 1954
Z kosztami rzędu 400zł na pewno trzeba się liczyć. W mojej okolicy przynajmniej. Bo sama uszczelka, planowanie głowicy, inne uszczeleczki to już około 120-150zł. Do tego płyn chłodniczy, nowy i olej nowy+filtr oleju no i robota. U mnie za robociznę liczy sobie 100zł.
Ale najprościej jak już pisałem kiedyś sprawdzić czy to uszczelka padła to odpalić silnik i odkręcić korek na zbiorniczku.Jak po dodaniu gazu zacznie kipieć ze zbiorniczka to uszczelka do wymiany, jeśli silnik odpala na nie wszystkie cylindry, jeżeli kopci na biało i wyraźnie czuć spalanym płynem z wydechu(tak akurat kiedyś miałem), ubywa płynu chłodniczego, w oleju widać obecność wody to wszystko są objawy uszczelki.
Co do twardych węży to twardawe zawsze będą bo wiadomo- ciśnienie w układzie jakieś musi być, do tego same węże nie są pierwszej młodości- bynajmniej u mnie ale tak jak marian paszek, pisał, muszą się dać ściskać.
Ale najprościej jak już pisałem kiedyś sprawdzić czy to uszczelka padła to odpalić silnik i odkręcić korek na zbiorniczku.Jak po dodaniu gazu zacznie kipieć ze zbiorniczka to uszczelka do wymiany, jeśli silnik odpala na nie wszystkie cylindry, jeżeli kopci na biało i wyraźnie czuć spalanym płynem z wydechu(tak akurat kiedyś miałem), ubywa płynu chłodniczego, w oleju widać obecność wody to wszystko są objawy uszczelki.
Co do twardych węży to twardawe zawsze będą bo wiadomo- ciśnienie w układzie jakieś musi być, do tego same węże nie są pierwszej młodości- bynajmniej u mnie ale tak jak marian paszek, pisał, muszą się dać ściskać.
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt: