Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą

Góral 2007

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą

#1

Nieprzeczytany post autor: Góral 2007 »

Wiem że było to już wałkowane ale chce opisać co dzieje się w mojej asi a mianowicie od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego na miesiąc 2,5 litra dolewam dzisiaj rano odpaliłem wiadomo biała chmura jak zwykle ale zawsze po nagrzaniu silnika to znikało a dzisiaj odwrotnie im dłużej chodził tym więcej białego dymu dawał, podczas jazdy przy ruszaniu ze skrzyżowania biała chmura jak się jechało to było oki ale jak gdzieś przystanąłem to zaraz biały dym i przy ruszaniu jak już opisałem po powrocie zaglądnąłem pod maskę i jak odkręciłem korek od płynu to zaczęło bulgotać i jakiś dymek albo para się wydostawał ze zbiornika jak go prze gazowałem to przewody zaraz twarde się robiły i przy otwartym korku po prze gazówce burzył się płyn w zbiorniczku dodam że olej czysty i płyn. Bardzo proszę o opinie na temat tych objawów.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2008, 16:05 przez Góral 2007, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests][
Był Asterix a teraz jest Foczka

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

przyloz reke do rury jak bedzie rozgrzany . potem se mozesz obejrzec swiece- moga byc lekko skorodowane . mozesz sie brac za glowice . przyjemnej pracy i nie zapomnij kupic piwa na koniec .
marpas 1954

Lodówa

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 05 paź 2008, 1:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Lodówa »

powąchaj płyn chłodzący w zbiorniku, czy czujesz zapach spalin, oraz obserwuj te węże z chłodzenia. Mogą to być początki uszczelki pod głowicą, ale nie jest to powiedziane, bo może masz wyciek płynu a biały dym w ostatnich dniach i temp otoczenia powoduje że jest to normalne, u mnie też to występuje byle gdzie nie stanę na skrzyżowaniu to od razu biało za mną. Poszukaj wycieków płynu. Jeśli nie ma i silnik chłodnica sucha to obserwuj to dalej.

Ad77

Astro-maniak
Posty: 76
Rejestracja: 23 sie 2007, 12:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: okolice warszawy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Ad77 »

Góral 2007, jeśli węże puchną podczas pracy silnika płynu ubywa, a po otwarciu zbiorniczka zaraz po zgaszeniu silnika płyn zaczyna kipieć to na 100% już uszczelka pod głowicą, przy otwarciu zbiorniczka nawet gdy silnik gorący nic nie powinno bulgotać kipieć jeśli byś miał gdzieś wyciek to ubywało by płynu ale węże by nie puchły.

Objawy ktróre opisałeś wskazuja jednoznacznie na uszczelkę pod głowica bo jeśli węże puchną i ubywa płynu to uszczelka została rozerwana gdzieś między cylindrem, a kanalikiem płynu chłodzącego w bloku silnika i kiedy silnik pracuje płyn z tego kanalika ucieka do cylindra, a ciśnienie z cylindra zostaje wdmuchwane do kanalika gdzie dalej sie rozchodzi po całym układzie chłodzenia dlatego też płyn bulgocze przy otwarciu zbiorniczka cisnienie ucieka a płyn wysadza wraz z nim przez korek ten sam efekt co przy otwarciu napoju gazowanego :)

Radze nie czekac tylko zmieniać uszczelkę pod głowicą bo może się stać coś poważniejszego

Usunięty użytkownik 3235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Tak, to na 100% uszczelka pod głowicą do wymiany.

Góral 2007

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Góral 2007 »

Dzięki! Wszystko wskazuje na tą uszczelkę więc asie odstawiam do mechaniora i znowu wydatek :cry:

[ Dodano: 2008-11-13, 22:44 ]
Po ściągnięciu głowicy okazało się że podejrzenia jak najbardziej słuszne uszczelka wydmuchana.
[External Link Removed for Guests][
Był Asterix a teraz jest Foczka

monisiaa

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 30 lip 2008, 22:27
Imię: Monika
Auto: opel astra f
Silnik: 1.4
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: monisiaa »

chyba mam podobnie jak odpalam rano np. silnik to slychac bulgotanie ,podnioslam maske a tam w zbiorniku plynu chlodzacego plyn sie caly bąblił.po nagrzaniu z chlodnicy sie paruje.czy to moze dlatego ze mialam troche malo plynu wlalam ponad pol litra ijeszce jest miejsce . czy cos z ta uszczelka ?aha czy moge dolac do zbiornika tez wode destylowana czy tylko plyn chlodzacy?jezeli to uszczelka to mniej -wiecej z jakimi kosztami musze sie liczyc?czy jest mozliwosc aby chlodnica byla uszkodzona przez to ze jezdzilam z mala iloscia plynu?

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

w obecnych temperaturach po otwarciu termostatu przez chwile chlodnica moze parowac ale po nagrzaniu calej chlodnicy nie powinna . sprawdz czy nie masz wciekow plynu z chlodnicy .wody destylowanej w takich temp sie nie dolewaj bo obnizysz temp. zamarzania plynu . sprawdz weze ukladu chlodzenia po nagrzaniu silnika .jezeli beda twarde to niedobrze ,musza sie dac sciskac . jezeli beda twarde to sprawdzic trzeba chlodnice bo mogla sie rozszczelnic z powodu jazdy na zbyt wysokim cisnieniu w ukladzie chlodzenia . jezeli chodzi o koszty to wiadomo ze w aso bedzie drogo . same klamoty powinny nie przekroczyc 100 + planowanie glowicy 50 -70 zl +robocizna . oczywiscie w najprostrzej wersji .musisz znalezdz mechanika i uzgodnic ile weznie . jesli sie okaze ze trzeba robic zawory, popychacze itp to bedzie drozej. . odwiedz kilku mechanikow i porownaj ceny .
marpas 1954

Usunięty użytkownik 3235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Z kosztami rzędu 400zł na pewno trzeba się liczyć. W mojej okolicy przynajmniej. Bo sama uszczelka, planowanie głowicy, inne uszczeleczki to już około 120-150zł. Do tego płyn chłodniczy, nowy i olej nowy+filtr oleju no i robota. U mnie za robociznę liczy sobie 100zł.
Ale najprościej jak już pisałem kiedyś sprawdzić czy to uszczelka padła to odpalić silnik i odkręcić korek na zbiorniczku.Jak po dodaniu gazu zacznie kipieć ze zbiorniczka to uszczelka do wymiany, jeśli silnik odpala na nie wszystkie cylindry, jeżeli kopci na biało i wyraźnie czuć spalanym płynem z wydechu(tak akurat kiedyś miałem), ubywa płynu chłodniczego, w oleju widać obecność wody to wszystko są objawy uszczelki.

Co do twardych węży to twardawe zawsze będą bo wiadomo- ciśnienie w układzie jakieś musi być, do tego same węże nie są pierwszej młodości- bynajmniej u mnie :mrgreen: ale tak jak marian paszek, pisał, muszą się dać ściskać.

Prince_lookas

Astro-maniak
Posty: 442
Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Prince_lookas »

analyzer64 pisze:w oleju widać obecność wody
- a to mnie zaciekawiło, jak to sprawdzić? :)
Moja Astra ;)-> [External Link Removed for Guests] - do sprzedania na części!

ODPOWIEDZ