Swap 1.6 na 1.4?
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 sie 2008, 19:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wystarczyło pomyśleć 1.6 75KM
Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Występuje w dwóch odmianach o oznaczeniach C16NZ (stosowany w okresie wrzesień 1991 - sierpień 1994) i X16SZR (stosowany od września 1993 do dziś). Silnik X16SZR powstał przez zmodyfikowanie silnika C16NZ tak, by spełniał normy czystości spalin 94/12/UE. Zastosowano układ recyrkulacji spalin (dokładniej 3% spalin), załączany w zależności od obciążenia silnika, oraz wprowadzono wdmuch powietrza pompą do kolektora ssącego podczas nagrzewania silnika.
Silnik C16NZ nie ma czujnika spalania stukowego i posiada ręczny korektor oktanowy. Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla LO95. Zapłon jest tranzystorowy z czujnikiem indukcyjnym i modułem zapłonowym, umieszczonymi w rozdzielaczu zapłonu.
Silnik X16SZR posiada jednopunktowy wtrysk paliwa Multec.F, czujnik spalania stukowego oraz zapłon bezpośredni (DIS - ang. Direct Ignition System). Nie ma rozdzielacza zapłonu, napięcie do świec zapłonowych jest dostarczane bezpośrednio z dwóch cewek zapłonowych sterowanych przez moduł zapłonowy. Jedna cewka wytwarza iskrę jednocześnie w cylindrze pierwszym i czwartym, a druga - w drugim i trzecim.
Silnik C16NZ X16SZR
Pojemność 1598 ccm 1598 ccm
Średnica cylindra 79,0 mm 79,0 mm
Skok tłoka 81,5 mm 81,5 mm
Moc maksymalna 75KM (55kW)
przy 5200 obr/min 75KM (55kW)
przy 5200 obr/min
Moment obrotowy maks. 125Nm (12,7kgm)
przy 2800 obr/min 128Nm (13,0kgm)
przy 2600 obr/min
Stopień sprężania 9,2 9,6
Ciśnienie sprężania 11 bar 13 bar
Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Występuje w dwóch odmianach o oznaczeniach C16NZ (stosowany w okresie wrzesień 1991 - sierpień 1994) i X16SZR (stosowany od września 1993 do dziś). Silnik X16SZR powstał przez zmodyfikowanie silnika C16NZ tak, by spełniał normy czystości spalin 94/12/UE. Zastosowano układ recyrkulacji spalin (dokładniej 3% spalin), załączany w zależności od obciążenia silnika, oraz wprowadzono wdmuch powietrza pompą do kolektora ssącego podczas nagrzewania silnika.
Silnik C16NZ nie ma czujnika spalania stukowego i posiada ręczny korektor oktanowy. Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla LO95. Zapłon jest tranzystorowy z czujnikiem indukcyjnym i modułem zapłonowym, umieszczonymi w rozdzielaczu zapłonu.
Silnik X16SZR posiada jednopunktowy wtrysk paliwa Multec.F, czujnik spalania stukowego oraz zapłon bezpośredni (DIS - ang. Direct Ignition System). Nie ma rozdzielacza zapłonu, napięcie do świec zapłonowych jest dostarczane bezpośrednio z dwóch cewek zapłonowych sterowanych przez moduł zapłonowy. Jedna cewka wytwarza iskrę jednocześnie w cylindrze pierwszym i czwartym, a druga - w drugim i trzecim.
Silnik C16NZ X16SZR
Pojemność 1598 ccm 1598 ccm
Średnica cylindra 79,0 mm 79,0 mm
Skok tłoka 81,5 mm 81,5 mm
Moc maksymalna 75KM (55kW)
przy 5200 obr/min 75KM (55kW)
przy 5200 obr/min
Moment obrotowy maks. 125Nm (12,7kgm)
przy 2800 obr/min 128Nm (13,0kgm)
przy 2600 obr/min
Stopień sprężania 9,2 9,6
Ciśnienie sprężania 11 bar 13 bar
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 lis 2008, 11:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Różnie ludzie kombinują z tymi zawiasami od innych aut, ale ja bym nie kombinował, części na szrotach dużo w niskich cenach... A co do klimy, to jeżeli masz drugą astrę z klimą, to może bedzie ok, ale z vectry to nie wiem czy np chłodnica podejdzie..
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 lis 2008, 11:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Tak tylko częśći na szrocie będą pewnie w zancznie gorszym stanie,niż te z jeżdżącego auta.A mi zależy na porządnym swapie.A niestety kupno astry GSi w niezłym stanie na części to co najmniej 4 kafle.Dlatego staram się kombinować z innymi modelami(zawsze ryzyko,że przeszczep się nie przyjmie) bo np. Vectra A 2.0 to wydatek 2-2.5 tysiąca.
Samochód to nie tylko maszyna.Samochód to przyjaciel, który w razie potrzeby odda za nas swoje życie.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 sie 2008, 19:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 lis 2008, 11:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 lis 2008, 11:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 sie 2008, 19:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A czy w temacie jest pytanie o belke czy o mojego swapa wiec jak chcecie mu pisac o belce to na PW a nie w moim temacie!Wasyl pisze:AndrewB, a czy masz jeszcze jakieś pytanie, że krzyczysz na usera "Stona071"?, Takie rzeczy załatwiajcie na pw!
Co do tematu, to mimo wszystko uważam, że tylna belka z vectry nie wejdzie w astre